Mala Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) 30" er ikke store greiene om man har normal avstand fra skjermen nei. Men det handler vel om hva man er vandt med. Er det noe man blir litt for kjappt vandt med er det vel nettopp størrelsen på TV`en Endret 7. juli 2013 av Mala Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 jeg venter uansett til jeg får flere viktig grunner for bytte ut TVen De er ikke så gammel enda Den ble også kjøpt rett før flatskjerm-bomen kom Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Når jeg bytter TV så må det være av samme strøelsehva erstatter 28 tommers CRT med dise LCD og LCD-LED TVene ? 26 tommer virke lit lite og over 30 virker lit stort 28" 4:3 TV er like høy som en 34" 16:9, så da bør det bli minst 32" tommer på deg. Med mindre du kjøpte en CRT med 16:9-format. Da er det bare til å kjøpe samme størrelse som du har. Digital distribusjon fra ende til ende er en minst like stor fordel som HD-oppløsning. Så det er ikke bare HD-oppløsning som vil være forskjellen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) CRT kan vise OK bilde det, men om den ikke har annet en scart, ja så høres det ut som en rimelig billig CRT i tillegg. Takler scarten å sende med RGB/komponent, så kan man få et ok bilde. Da skulle en tro det også var komponentinngang. Den værste versjonen av scart, var billigversjonene (som ikke engang bruker alle pinsene) bruker kompositt. Og det har så dårlig kvalitet at jeg ikke finner noe å sammenligne med en gang. Det vil ikke kunne gjengi brøkdelen av hva selv DVD er god for. Det spiller uansett ingen rolle. Du sparer deg bare penger med å ha enkle vaner. Endret 7. juli 2013 av Andrull 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Det er mest fordi jeg ikke ser noe bedre nytte i de nye , enda. Det enste som kunne ha vær noe er HD , men det er j akkurat de samme programmene som sendes. Hvis jeg skal bytte til HD dekoder som må jeg betale , til tross for at dett er baser på månedlig leier Nytte verdien er da minimal Når jeg bytter TV så må det være av samme strøelse hva erstatter 28 tommers CRT med dise LCD og LCD-LED TVene ? 26 tommer virke lit lite og over 30 virker lit stort Men nå får det være nokk OT La oss si du vil kjøpe konsoll for å spille. Da tror jeg du vil sette pris på så stor TV som bare mulig. Det er og blir en tilvenning. Men større koster ofte mer penger. Kan lønne seg å vente litt som du nå gjør. Jeg føler meg litt treg ut når det gjelder musikkunderholdningen i hverdagen. Begynte å rippe. Stoppet opp. Bærer ikke musikken med meg. Hadde vært greit å katalogisert hvilke låter jeg liker, og så hatt det med meg over alt. Så kommer Spotify og alskens tjenester, som jeg enda ikke abonnerer på. Verden utvikler seg nokså fort. Nå fortsetter jeg litt i det gammeldagse sporet som det nå har blitt og ripper en og en CD når jeg finner det fornøyelig å gjøre. Tror bare det er slik jobben kan bli gjort fullendt. Kunne selvfølgelig hatt et alt for stort piratkopiert bibliotek av musikk. Men, jeg ser ikke helt vitsen og så slipper jeg også risikoen av å få bøter. Det var også en stund jeg forsøkte Pandora. Så blokkert de tilgangen fra andre land enn USA, og jeg kan fint komme meg rundt det hinderet, men jeg gadd ikke helt. Går mer i Youtube nå når jeg vil høre på nye artister. Men det er litt magert per artist der synes jeg. Endret 7. juli 2013 av G Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Nå driver jeg ikke med spilling TV er en panasonic 28 tommers widescrenn med 2 scart tilkoblinger bak og en i fronten ( ikke scart ) Den støttere svideo og komponet På den forrige pcn hadde jeg video ut og det ga et ganske bra bilde til tross for at det gikk vi Svideo Dekoderen ( Altibox) er hel digital med har scart ut., ikke HDMI Bilde blir også topp opptakeren har HDMI ut , ikke inn Så når jeg oppgraderer er det flere ting som må oppgraderes Da må nytteverdien kunne forsvares For tiden gjør det ikke det jeg har også sjekte mot et annet TV og HD Dekoder . Forskjellen er ikke så stor hvorvidt 3D er noe poeng er jeg usikker på Endret 7. juli 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Scart er topp til du bytter til hdmi Men, på en liten, gammel tv har det kanskje ikke så mye å si, men en STOR forskjell på nyere TVer. VHS var veldig bra til DVD kom, DVD var veldig bra til blueray kom, osv.... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 3D-biten er helt bortkastet i mine øyne. Har en Sony 55" som har støtte for dette, brukes det? Ikke i det hele tatt. Men det er jo min vinkling på det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Det jeg ville frem til var at scart ikke bare er scart. Ja, scart var jo bare et format som slo sammen forskjellige tilkoblinger til en kontakt. Men siden det var forskjellige måter å overføre på, så var det også stor forskjell på dem. (noen hadde støtte for RGB, hvor du sendte bilde gjennom minst tre separate ledere, mens andre bare hadde kompositt som sendte bildet gjennom en leder) Kompositt var den typisk tynne gule kabelen man noen ganger satte i scart-adapteret. Hvis f.eks DVD-spilleren, TVen og Scartkabelen støttet RGB(komponent) så kunne du nyte langt bedre kvalitet, og utnyttedeg best mulig av CRT teknologien. Problemet var at mange brukte disse scartkablene som bare hadde halvparten av sine pins, for å spare noen kroner. På samme måte som Singel-Link DVI bare har halvparten av pinsene som skulle vært på kabelen. Forskjellen er jo at singel-link ikke gir dårligere bilde, bare mulighet for lavere oppløsning/frekvens. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) her tven jeg har http://www.google.no...=24&tx=78&ty=30 her er opptakeren http://www.panasonic...?trackInfo=true Da forstår dere sikkert at jeg vil vente lit Endret 7. juli 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Tipper å vente på mellombillig 4K relativt snarlig eller at det faller enda mer om mange mange år. Melkestrategi av produsentene er jo ofte slik. Men vi får se hvor hurtig 4K får innpass til fattigper. Nå kaller jeg deg IKKE noen fattigper. Det kan være lurt å vente litt. Endret 7. juli 2013 av G Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 her tven jeg har http://www.google.no...=24&tx=78&ty=30 her er opptakeren http://www.panasonic...?trackInfo=true Da forstår dere sikkert at jeg vil vente lit Jeg respekterer at du ikke vil oppgradere, eller at andre ikke bryr seg. Men i mine øyne så er det altså urgammelt. Legg da merke til at DVD var et format som døde sent i 2006, en evighet siden. Har ikke kjøpt en DVD siden 2005 (Blu-Ray var før lansering etterlengtet og gadd ikke kjøpe et døende format). Ja, og selv Blu-Ray er døende og synger på siste verset. Heldigitalt alt går i uansett. Da er alt samlet på et sted, og kun et stort system som snakker sammen. Når det kommer til TV, så har jeg nok byttet to prosjektorer og en TV siden du kjøpte TVen din. Sist er dog snart 4 år gammel, som jo er ganske gammelt, men siden den kostet 35 000kr i sin tid, og fortsatt er helt topp så blir den nok ikke byttet ut før OLED/4K tar seg opp. Som du kanskje skjønner så synes jeg er det helt utrolig hvordan man klarer seg med en CRT i så lang tid. Men forstår at andre har andre interesser. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Jeg fikk Blu Ray spiller først i 2013. Syntes det måtte bli grisebillig før jeg gadd kjøpe. Man hadde jo DVD som egentlig er mer enn godt nok for å få med seg både litt bildekvalitet og filmen i seg selv. BluRay er selvfølgelig noe mer detaljert. Jeg er egentlig drittlei melkestrategiene som blir benyttet på så mangt. Spesiellt VHS og DVD-spillere holdt seg KUNSTIG høyt i pris alt for lenge. Så om jeg skal være litt førut på noe så må det være noe jeg virkelig har lyst på. Kan hende jeg kjøper PS4 allerede ved lansering eksempelvis. Det er et unntak, og hadde jeg ikke hatt en venn som er hekta på alt som heter konsoller, så hadde jeg nok kanskje kunnet vente mange år til. Men smitteeffekt gir jo et sånt vennskap. Sånn i retro, så vil jeg si at jeg var en hardcore Commodore 64 spiller i ungdommen. Endret 7. juli 2013 av G Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) nå er det jo forskjell å bruke det som funger godt nok , og man ser ikke så mye nytt fra tv kanalene og de å må ha siste nytt hele tiden . jeg gidder rett og slet ikke surfe på den bølgen Angående DVD ens død Lp-en er død, likevel hender det at noen gir ut på lp , selv i dag Cd en er død . Likevel selges det CD-er , også i dag og DVD- er selges jo i høysete grad i dag. Hvorfor, jo fordi folk kaster ikke ting som fungere på bekostning av noe som skal være lit bedre Det er noe forbannet tøv at man skal ta i bruk noe nytt før det er utslitt Det er ikke alle som hiver tingene sine før garantien går ut jeg hadde den forrige tven i 16 år før jeg kjøpte ny Så hvorfor har man ikke tilstrekkelig tid til å ta i bruk noe nytt før man kaster det ? hvorfor er det da noen som betaler ekstra ( flere hundre tusen ) for anlegg som de skal ha i mange år ? Da har man de som må ha noe nyt ca hver 3dje år De som kaster tingene når de er ødelagt Og de som betalere ekstra for noe som skal holde lenge , veldig lenge jeg er heller ikke en slik entusiast som betar mange til titals tusen for en tv Man får ikke nyttiggjort seg det man betaler for likevel jeg har også en del krav til eventuelt nytt utstyr som jeg ikke har funnet tilfredsstillende enda. Endret 7. juli 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) nå er det jo forskjell å bruke det som funger godt nok , og man ser ikke så mye nytt fra tv kanalene og de å må ha siste nytt hele tiden . jeg gidder rett og slet ikke surfe på den bølgen Angående DVD ens død Lp-en er død, likevel hender det at noen gir ut på lp , selv i dag Cd en er død . Likevel selges det CD-er , også i dag og DVD- er selges jo i høysete grad i dag. Nå har det seg at LP selges idag pga den karakteristiske lyden og pga form faktoren på det hele. CD selges fortsatt pga folk liker å ha en fysisk vare. Men DVD har ingen positive sider kontra en bluray film som er overlegen på alle fronter. Endret 7. juli 2013 av _LarZen_ 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 nå er det jo forskjell å bruke det som funger godt nok , og man ser ikke så mye nytt fra tv kanalene og de å må ha siste nytt hele tiden . jeg gidder rett og slet ikke surfe på den bølgen Angående DVD ens død Lp-en er død, likevel hender det at noen gir ut på lp , selv i dag Cd en er død . Likevel selges det CD-er , også i dag og DVD- er selges jo i høysete grad i dag. Hvorfor, jo fordi folk kaster ikke ting som fungere på bekostning av noe som skal være lit bedre Det er noe forbannet tøv at man skal ta i bruk noe nytt før det er utslitt Det er ikke alle som hiver tingene sine før garantien går ut jeg hadde den forrige tven i 16 år før jeg kjøpte ny Så hvorfor har man ikke tilstrekkelig tid til å ta i bruk noe nytt før man kaster det ? hvorfor er det da noen som betaler ekstra ( flere hundre tusen ) for anlegg som de skal ha i mange år ? Da har man de som må ha noe nyt ca hver 3dje år De som kaster tingene når de er ødelagt Og de som betalere ekstra for noe som skal holde lenge , veldig lenge jeg er heller ikke en slik entusiast som betar mange til titals tusen for en tv Man får ikke nyttiggjort seg det man betaler for likevel jeg har også en del krav til eventuelt nytt utstyr som jeg ikke har funnet tilfredsstillende enda. Igjen, jeg kjenner ikke alderen på deg. Og det er litt irrelevant. Men du virker å være ihvertfall noe opp i årene. Velkommen til det neste århundre, hvor bruk og kast mentaliteten trådde til for fullt. Nordmenn har vel aldri vært mer velstående. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Nå har det seg at LP selges idag pga den karakteristiske lyden og pga form faktoren på det hele. CD selges fortsatt pga folk liker å ha en fysisk vare. Men DVD har ingen positive sider kontra en bluray film som er overlegen på alle fronter. Nå ligger jeg på etterskudd. Men, er ikke BluRay hakket værre å rippe, eller har de fikset den biffen for lenge siden? Man må jo ha en del Terabyte for å gidde lagre dem digitalt på harddisk likevel. Og det er gjerne det greieste at de ligger på BR-platen inntil videre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Igjen, jeg kjenner ikke alderen på deg. Og det er litt irrelevant. Men du virker å være ihvertfall noe opp i årene. Velkommen til det neste århundre, hvor bruk og kast mentaliteten trådde til for fullt. Nordmenn har vel aldri vært mer velstående. likevel er det ikke alle som vil være med på det Nå er det vel også en kjensregjering at det er kostbar å være med på opprettholde denne må ha siste nytt mentaliteten . Når man så er kommet over første fase så er man gjerne at det som skal være siste nytt , enten skaper en del problemer , eller at man låser seg til en produsent Da venter man til det er blitt bedre. Det tok sin tid før HD ble akseptert 3D er forsatt ikke helt akseptert Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg kaster svært sjelden elektronikk (har vel aldri gjort det), men som hoved bruksområde så bytter jeg gjerne, da jeg fortsatt synes det er for dårlig. CRT nekter jeg å tro er særlig godt å se på i lengden, tilsvarende LCD. (vondt i hode og sliten raskt) Selv synes jeg også de kaster ting alt for ofte, men det betyr ikke at jeg kjøper nytt. "Alt" som er gammelt blir tatt fra hverandre, forbedret, solgt, eller kommer ut som et helt nytt produkt. Nå er uansett elektronikk min største lidenskap, så JEG kjøper fordi jeg ikke er fornøyd, og fordi det er kilde til stor glede, selv etter at jeg har stoppet å bruke det. Det er også mye lærdom relatert til det, samt det faktum at min fremtid/nåtid er avhengig av det. Som ingeniør innenfor feltet, samt min egen bedrift innen å reparere slikt utstyr, så er det stor fordel om jeg har erfaringer fra alt. Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Bruker Netflix og annen nett-TV for vanlige serier til vanlig men foretrekker fremdeles BD på plate. Netthastigheten er såvidt god nok for Netflix bruk men da er resten av båndbredden såpass liten at nettsurfing såvidt fungerer :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå