Gå til innhold

[Løst] Problemer med Blu-ray-spiller og oppløsning på ny TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i et par år hatt min BD-spiller Samsung BD-P1580 koblet til min Philips 32PFL360SH/12 (32" 1080p) uten problemer (med HDMI).

Nå har jeg fått meg en ny TV; en Samsung PS50C535. Problemet er at når jeg kobler til BD-spilleren så får jeg melding om at oppløsningen ikke støttes. Jeg synes dette var rart da den nye TV-en også støtter 1080p og er et par år nyere enn den forrige, men tenkte at jeg skulle prøve å resette BD-spilleren til fabrikkinnstillinger og så endre oppløsningen gradvis derfra for å se hva som støttes av den nye TV-en.

Jeg gjør som de skriver i manualen til BD-spilleren for å resette den til fabrikkinnstillinger:

If the HDMI output is set to a resolution yourTV cannot support (for example, 1080p), youmay not see a picture on your TV.

• Press the SKIP (]) button (on front panel) for more than 5 seconds with no discinside. All settings will revert to the factory settings

• When the factory default settings are restored, all the user data stored in the BDData will be deleted.

Gjør dette og prøver på nytt. Fremdeles samme feilmelding; oppløsningen støttes ikke. Bestemmer meg for å prøve å koble til min gamle TV igjen, og joda, innstillingene er blitt resatt og oppløsningen er på 720xettellerannet, men blir automatisk satt til 1080p like etterpå antakelig fordi TV-en støtter det. Går inn i menyen til spilleren og setter den til laveste oppløsning, lagrer og skrur den av. Kobler den så til min nye TV igjen, men får fremdeles samme feilmelding.

Hva kan dette være for noe rart? Jeg skjønner ingenting. Har også sett på div. andre innstillinger på spilleren via min gamle TV men finner ikke noe spesielt som kan forårsake dette.

Ganske sikker på det ikke er TV-en som er problemet; jeg har annet utstyr (WDTV) koblet til samme HDMI-inngang og den kjørte opp med en gang. Har testet alle HDMI-inngangene for den saks skyld...

Noen som har noen idéer?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Foreslår at du først sjekker firmware versjon. det er ikke alltid den automatiske oppdateringen fungerer.

http://www.samsung.c...alDownload=true

(siste versjon for din spiller er 2.21)

Samme gjelder din nye TV:

http://www.samsung.c...alDownload=true

Siste versjon av firmware er T-TDT5DEUC-1024.1

Neste steg er å prøve en annen HDMI-inngang på TV'en din, bare for å eliminere at det ikke er noe tull med den.

Prøv også med en annen HDMI kabel for å være sikker.

Hvis ingenting av dette hjelper, og siden din blu-ray spiller fungerer på den andre tv'en, tror jeg feilen ligger i din nye tv.

For øvrig, er det normalt å bruke HDMI-1 inngangen for blu-ray på samsung tv.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

BD har nyeste firmware, men ikke TV-en så jeg la inn den nyeste der også. Alikevel løste det ikke problemet.

Har prøvd alle innganger. Eneste jeg ikke har prøvd nå er å bytte kabel, skal prøve det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...