Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg synes tvert imot det høres veldig rimelig ut. Dersom episodene fortsetter å komme ut med samme lengde og hyppighet som i dag frem til produksjonsslutt så ender vi opp med 10-15 timer med dokumentarserie av høy kvalitet. I tillegg kommer alt ekstramateriale med videoer som slippes jevnlig. Det at de bruker 20 prosent av innsamlet sum på dette passer meg perfekt, da jeg har mye større glede av den enn jeg regner med jeg kommer til å ha av spillet. De spurte om 400 000 dollar som er rundt 2.5 millioner kroner for hele greia. Og så bruker de 4.3 millioner på en dokumentar? Og har heller ikke nok penger til å ferdigstille spillet, slik at de må dele spillet opp i 2 deler for å selge den første så fort som mulig. Vel, om de fleste som ga gjennom kickstarter føler som deg, er det greit nok. Men slik jeg har fortstått det er det mange som er forbannet over hele denne finansielle situasjonen, og da må det være lov å stille spørsmål på bruk av midlene. Endret 5. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
Husam Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) På backer-forumet tar folk flest dette veldig bra, vi har jo allerede fått valuta for pengene våre så det holder. Folk som av en eller annen grunn er "forbannet" er stort sett folk som ikke har donert penger til prosjektet har jeg inntrykk av. Jeg er veldig glad for at de oppgraderte dokumentarserien og at vi ender opp med å få det vi har nå i stedet for enten en mye kortere serie eller "skoledokumentar"-kvalitet. Endret 5. juli 2013 av Husam Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 De brukte 8 millioner på dokumentarfilmen og kickstarterpremier?!?!?De ba opprinnelig om 2,5 millioner... Herregud. Denne saken stinker...Må si meg enig her, dette er idioti. Man kunne sikkert laget en dokumentarfilm amatørlaget på fritiden uten noen kostnad. Tror de fleste kunne gjort det. Ang. kickstarterpremier vet jeg ikke, men likevel alt for mye penger borte her.Minner meg om Mega64 sin video: http://www.youtube.com/watch?v=JtWH5LRHiqI Nå er dessverre Mega 64 helt uenig med deg. Dette er bare en overdrivelse video, det er det de lager hele tiden. Vi fikk alle beskjed at prosjektet kunne gå dårlig. og at filmen vill vise dette. Backer du opp noen på kickstarter burde man selv skjønne at resultatet kan gå dårlig. Spillet blir sikkert bra. Ingen som har hørt smi mens jernet er varmt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Nå er dessverre Mega 64 helt uenig med deg. Har du kilde på det? Jeg bare ser på PcAj sin post og videoen av Mega 64. Jeg kan ikke se denne uenigheten du nevner. Endret 5. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Har du kilde på det? Jeg bare ser på PcAj sin post og videoen av Mega 64. Jeg kan ikke se denne uenigheten du nevner. De er de mest useriøse folkene som finnes, de kan elske noe og lage en video om hvor mye de hater det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) De er de mest useriøse folkene som finnes, de kan elske noe og lage en video om hvor mye de hater det. Men det er din tolkning. PcAj tolket videoen på en annen måte, og jeg venter fortsatt på svar på hvorfor du mener Mega 64 er uening med PcAj. Er det kun din egen tolking du legger til grunn for det? Slik jeg tolker filmen er jeg enig i sammenhengen PcAj gir i sitt innlegg. Om det er din egen tolking så kan du ikke bastant påstå at Mega 64 er uenig med PcAj. Det jeg reagerte på. Endret 5. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Men det er din tolkning. PcAj tolket videoen på en annen måte, og jeg venter fortsatt på svar på hvorfor du mener Mega 64 er uening med PcAj. Er det kun din egen tolking du legger til grunn for det? Slik jeg tolker filmen er jeg enig i sammenhengen PcAj gir i sitt innlegg. Jeg har sette alle Mega 64 videoene siden de ble kjent, dont question my view. Det står ingen plass at de er enig eller ikke enig. Mega 64 har aldri hatt noen store meninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Det står ingen plass at de er enig eller ikke enig. Mega 64 har aldri hatt noen store meninger. Hvorfor skriver du da: Nå er dessverre Mega 64 helt uenig med deg. Endret 5. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Hvorfor skriver du da: JK love you man! Endret 5. juli 2013 av Realzi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 hehe, i rest my case! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Fikk endelig nok tid til å se siste episode av dokumentar-serien nå, og hele situasjonen er jo ganske interessant. Jeg har på en måte inntrykk av at det å være et gjennomsnittlig spillutviklerselskap som ikke har en utvikler er litt som å ha en barnehage uten voksne til å passe på, men likevel går det seg faktisk til. Og legger man sammen plussene og minusene virker det helt klart som (i hvert fall i dette tilfellet) at det definitivt er bedre at DF ikke har noen barnehagetante. De kreative prosessene blomstrer i hvert fall, så får vi håpe de klarer å snuble seg gjennom alle de økonomiske utfordringene. Blir moro å se om det endelige spillet faktisk blir bedre enn middelmådighetene jeg har lært å kjenne DF-spill som.... Det ville gitt håp for fremtidens spilltilbud for oss som misliker hele AAA-markedet. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Syns det er spesielt å bruke 40% av budsjettet på en dokumentar om spillet. 10% er greit. 40% er ikke greit. Det er retarded. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Syns det er spesielt å bruke 40% av budsjettet på en dokumentar om spillet. 10% er greit. 40% er ikke greit. Det er retarded. De ser antakelig på dokumentaren som en promoteringskampanje - man må anta at de tjener minst like mye på å lage den, som de bruker på den. Budsjettet kan utvides som følge av dokumentaren og derfor er regnestykket ditt ugyldig. Endret 7. juli 2013 av Aiven Lenke til kommentar
qwert Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Syns det er spesielt å bruke 40% av budsjettet på en dokumentar om spillet. 10% er greit. 40% er ikke greit. Det er retarded. Enda godt de ikke har brukt i nærheten av så mye da! Her er hva Tim Schafer skrev: "$3.4M. After fees&documentary&rewards, about $2M." Altså: $3,4M - 8% (Kickstarter og Amazon) - 14 000 * $25 (anslag produksjon av t-skjorter, postere og spillbokser) - 14 000 * $20 (anslag porto, pakking og andre utsendingskostnader) - $2M (spillbudsjett) = Dokumentar ~= $500K. Jeg vil tro den summen utgjør en øvre grense for hva de kan ha brukt på dokumentaren alene, og selv da er det ikke all verdens budsjett med tanke på hva de faktisk leverer. Endret 7. juli 2013 av qwert Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 De ser antakelig på dokumentaren som en promoteringskampanje - man må anta at de tjener minst like mye på å lage den, som de bruker på den. Budsjettet kan utvides som følge av dokumentaren og derfor er regnestykket ditt ugyldig. Enda godt de ikke har brukt i nærheten av så mye da! Her er hva Tim Schafer skrev: "$3.4M. After fees&documentary&rewards, about $2M." Altså: $3,4M - 8% (Kickstarter og Amazon) - 14 000 * $25 (anslag produksjon av t-skjorter, postere og spillbokser) - 14 000 * $20 (anslag porto, pakking og andre utsendingskostnader) - $2M (spillbudsjett) = Dokumentar ~= $500K. Jeg vil tro den summen utgjør en øvre grense for hva de kan ha brukt på dokumentaren alene, og selv da er det ikke all verdens budsjett med tanke på hva de faktisk leverer. Fortsatt er dette kickstarter. Ikke EA så de kunne godt ha spart seg å bruke 40% av pengene på promotering og drit når de burde lage spillet de lovet. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Fortsatt er dette kickstarter. Ikke EA så de kunne godt ha spart seg å bruke 40% av pengene på promotering og drit når de burde lage spillet de lovet. Du aner ikke hva du snakker om. Under Kickstarteren lovet de å lage dokumentarserie og å sende Kickstarterpremier. Ingen som betalte penger er sure for det, det var jo i stor grad det vi betalte for! Jeg hadde ikke gitt penger uten lovnaden om dokumentarserien. Endret 7. juli 2013 av Husam Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Du aner ikke hva du snakker om. Under Kickstarteren lovet de å lage dokumentarserie og å sende Kickstarterpremier. Ingen som betalte penger er sure for det, det var jo i stor grad det vi betalte for! Jeg hadde ikke gitt penger uten lovnaden om dokumentarserien. Jeg kan være uenig og fortsatt ANE hva jeg snakker om jo. Jeg syns de skulle holde det de lovet, men når den originale summen er en tiendedel og skulle dekke dette er det for dumt at de bruker mer enn oprinnelig budsjett på det. Helt fantastisk er det. Men jeg aner nok ikke noe om det og burde nok ikke si noe for jeg mener ikke det DU gjør. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Du har jo i flere innlegg nå vist at du ikke vet hva du snakker om. Tallene dine er feil, og informasjonen du går ut fra er feil. Det er interessant at alle kritikerne er folk som ikke er backere, mens så godt som alle de av oss som har betalt holder oss veldig positive. Vi vet hvor utrolig god denne dokumentarserien er, og det å ha fått tilgang til den for 15 dollar (eller til og med 30, som jeg betalte) var jo et ran. Klagingen kommer stort sett fra folk som ikke har betalt, men liker å klage for å klage. Å bruke 4,3 millioner kroner på den serien er meget godt brukte penger av DF. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Du har jo i flere innlegg nå vist at du ikke vet hva du snakker om. Tallene dine er feil, og informasjonen du går ut fra er feil. Det er interessant at alle kritikerne er folk som ikke er backere, mens så godt som alle de av oss som har betalt holder oss veldig positive. Vi vet hvor utrolig god denne dokumentarserien er, og det å ha fått tilgang til den for 15 dollar (eller til og med 30, som jeg betalte) var jo et ran. Klagingen kommer stort sett fra folk som ikke har betalt, men liker å klage for å klage. Å bruke 4,3 millioner kroner på den serien er meget godt brukte penger av DF. KLager ikke fordi de brukte en del penger på det. Klager fordi de sprengte budsjettet til et spill med noe som ikke er spillet. Ja fint for deg at du fikk en dokumentar men jeg ville ha et spill, ikke et uferdig spill, ET FERDIG SPILL. Så de pengene skal jeg ha tilbake for dette er ikke det jeg betalte for. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvis du har betalt uten å ha forstått hva du har betalt for så er det utelukkende din egen feil i dette tilfellet. Dette ble nemlig meget tydelig forklart på Kickstartersiden. En relativt stor del av budsjettet skulle gå til Kickstarterpremier og dokumentarserie. Grunnen til at de ville lage dokumentarfilm var jo til og med for at man skulle ha noe bra å tilby backerne selv om det skulle gå til helvete for spillet. Så de pengene skal jeg ha tilbake for dette er ikke det jeg betalte for. Hvis du ikke er klar over eller forberedt på å akseptere at et Kickstarter-kjøp er en investering som innebærer risiko så burde du holde deg unna. Nå løste det seg i dette tilfellet, og de lager jo et helt spill som blir mye større enn det de presenterte i utgangspunktet (altså nok en gang stikk motsatt av det du skriver), men generelt burde man være forsiktig med å forvente så mye som helst med sikkerhet når det gjelder KS-prosjekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå