Gå til innhold

– Vi lar aldri realismen gå foran moroa (PS3, PS4, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ARMAbow: Joint Field Operations?

Nei, nei, nei...

 

DFS Black Opperation Flashing ARMAbow Fields 6: Modern Armored Fisting Hawk Down Apache Longbow & Comanche 5

 

+ Fleet Command Commander View...

 

DA SNAKKER VI SPILL :dribble: W00T !!!! FTW !!!! GL HF !!!!

 

Hm, lurer på, er det mulig å lure en Mech inn der??? :eek:

Endret av serpentbane666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, nei, nei...

 

DFS Black Opperation Flashing ARMAbow Fields 6: Modern Armored Fisting Hawk Down Apache Longbow & Comanche 5

 

+ Fleet Command Commander View...

 

DA SNAKKER VI SPILL :dribble: W00T !!!! FTW !!!! GL HF !!!!

 

Hm, lurer på, er det mulig å lure en Mech inn der??? :eek:

 

DFS Black Operation Flashing ARMAbow Fields 6: Modern Armored Mech Fisting Hawk Down Apache Longbow & Comanche 5

Lenke til kommentar
Det som mangler er bare at de starter med et dekningssystem i BF4 :D
Meg bekjent er det vel ingen fps-spill som tar i bruk dette? Det hadde nok skapt mer forvirring enn nytte når du ikke klarer å se karakteren din.

 

Det er faktisk noen FPS spill som har en form for dekningssystem, men ikke i den tradisjonelle formen som man kjenner fra 3. Personsspill. Et eksempel på et FPS spill med dette greit integrert er f.eks Killzone 2/3, hvor man presser en knapp også låses man til veggen med muligheten til å titte rundt hjørner. ..

Lenke til kommentar

Jo i et spill er den det.

 

I BF3 er gravitasjonen(bullet drop) på sniperrifler -9.81m/s^2 mens de fleste assaultrifler har en verdi på -15m/s^2.

 

Skjønner, så i spillet så utsettes enkelte kuler for større gravitasjon enn andre? (Gravitasjonkonstanten er forøvrig ikke det samme som akselrasjonen som gravitasjonen forårsaker, det er en helt annen type størrelse)

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner, så i spillet så utsettes enkelte kuler for større gravitasjon enn andre? (Gravitasjonkonstanten er forøvrig ikke det samme som akselrasjonen som gravitasjonen forårsaker, det er en helt annen type størrelse)

 

AtW

 

Stemmer. Ja jeg orket ikke å kverulere på gravitasjonskonstanten men du skjønner hva jeg mener. Assaultrifles altså må man sikte langt over på lang range for å treffe. Dette for å "balansere" sniperrifler.

Lenke til kommentar
Liker realisme i den forstand; riktig kulebane (bullet drop), realistisk rekyl, animasjoner osv...Men BF3 / BF4 må fikse muzzle flashen. Den ser helt tåpelig ut: sånn bollete som forandrer seg for hvert skudd
Bullet drop er faktisk ikke veldig realistisk; gravitasjonskonstanten for assault rifles er 15 m/s^2, for å gjøre dem mindre egnet til skarpskyting. Fortsatt mye bedre enn cod, though.

 

Hva prater du om? Kulebane = bulletdrop.

Hva slags bullet drop BF3 har vet jeg 0 om, men heller ha en fysisk beregnet kulehastighet enn at kula magisk er på målet akkurat når du squeeser triggern

Lenke til kommentar

Hva prater du om? Kulebane = bulletdrop.

Hva slags bullet drop BF3 har vet jeg 0 om, men heller ha en fysisk beregnet kulehastighet enn at kula magisk er på målet akkurat når du squeeser triggern

Han mener vel at effekten av den implementerte kulebanen ikke er realistisk, selv om den er tilstedeværende.

 

På 2-400 meter burde det være lett å treffe med en AR...

Lenke til kommentar
Hva prater du om? Kulebane = bulletdrop.Hva slags bullet drop BF3 har vet jeg 0 om, men heller ha en fysisk beregnet kulehastighet enn at kula magisk er på målet akkurat når du squeeser triggern
Han mener vel at effekten av den implementerte kulebanen ikke er realistisk, selv om den er tilstedeværende.På 2-400 meter burde det være lett å treffe med en AR...

 

Det er godt mulig. Men dette er ganske lett å få riktig, ved å bare sjekke info på våpna. AG-3 f.eks så går kula alltid litt ned før den stiger igjen

Lenke til kommentar

Meg bekjent er det vel ingen fps-spill som tar i bruk dette? Det hadde nok skapt mer forvirring enn nytte når du ikke klarer å se karakteren din.

 

Fungerer helt fint i Rising Storm. Som, for øvrig, balanserer moro og realisme på en mye mer spennende måte enn de siste utgavene av Battlefield.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig. Men dette er ganske lett å få riktig, ved å bare sjekke info på våpna. AG-3 f.eks så går kula alltid litt ned før den stiger igjen

 

Dette stemmer ikke med min virkelighetsforsåelse.

 

Om du har løpet liggende eksakt horisontalt med bakken, og avfyrer ett skudd, så vil runden aldri på noe tidspunkt ha ett høyere punkt enn utgangspunktet fra løpet. Faktisk vil den jo umiddelbart begynne å falle mot bakken. Unntak er når våpenet er siktet inn på forskjellige avstander, da vanligvis 200 meter. Da vil runden beskrive en ballistisk bane, hvor kula på sitt høyeste punkt vil være over løpshøyde før den begynner fallet mot bakken. Treffpunktet på avstander kortere enn 200 meter vil da treffe høyere på blinken enn hva siktet er innstilt til.

 

Uansett vil ikke kula på noe tidspunkt magisk begynne å stige etter å ha begynt fallet mot bakken.

 

Unntak er faktisk airsoft-våpen, fordi disse ikke har en aksial rotasjon, men en radial rotasjon parallell med bakken, "underspinn". Dette er samme effekt man har i golf. Da vil kula spinne med en underskru som gjør at den får oppdrift på samme prinsipp som en vinge. Da ser man gjerne at den faller litt, før den begynner å stige. Dette er en effekt som er observerbar for det blotte øye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...