Gå til innhold

Finne nummer på meldingsavsender

Anbefalte innlegg

Hei.

La ut en annonse på Finn i går, og har fått en melding av en person som tilsynelatende er interessert. På meldingsskjermen får jeg ikke opp et vanlig nummer, bare et navn. Som når det sår "S.O." fra Samordna opptak eller "djuice" når jeg får melding fra mobiloperatøren.

Greia er at meldinga er skrevet på veldig dårlig norsk, der jeg blir bedt om å ta kontakt på en epostadresse. Det jeg vil frem til, er om dere tror det er noen "risiko" ved å ta kontakt med denne avsenderen? Går det an å finne ut hvilket nummer som står bak smsen jeg fikk? Har prøvd å google både epostadresse og avsendernavn.

Mulig jeg overreagerer her, men man vet aldri i disse dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er neppe en risiko å ta kontakt med avsenderen, men at noen prøver seg på svindel er helt vanlig. Jeg har flere ganger blitt kontaktet av folk med dårlig norsk/engelsk som jeg vet er ute etter å svindle meg. Forsøkene er dog så latterlig, at det er selvforklarende hva de er ute etter.

Lenke til kommentar

På android kan du trykke på avsendernavnet på toppen av skjermen når du leser meldingene og trykke på den grønne telefonen, så ringer du opp nummeret. Da kommer ihvertfall det virkelige nummeret opp for meg. Avslutter samtalen før den går igjennom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

På finn.no, øverst til høyre,blir brukerne advart mot sms'er av den typen du har fått. Du kan være sikre på én ting: avsenderen er ikke interessert i å kjøpe varene dine. Hvor risikabelt det er, avhenger av hvor mye personlig info du gir fra deg. Ved å svare har du allerede gitt fra deg navn og adresse.

Lenke til kommentar

På android kan du trykke på avsendernavnet på toppen av skjermen når du leser meldingene og trykke på den grønne telefonen, så ringer du opp nummeret. Da kommer ihvertfall det virkelige nummeret opp for meg. Avslutter samtalen før den går igjennom.

Prøvde dette, men nummeret som kommer opp er tallrekken til bokstavene som er brukt, hvis du skjønner Uansett, ikke noe vits å bruke noe mer energi på dette. Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...