Gå til innhold

Kjøp av amerikans Samsung Galaxy S4 - fungerer den i Norge?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Nå er jeg rett og slett litt lost, når det kommer til hva jeg skal gjøre.

Skal studere i USA til høsten, og tenkte at jeg kunne kjøpe en SGS4 der borte, da det er litt rimeligere og at de har 32- og 64GB versjonene vi ikke har her i Norge.

Jeg har bare noen spørsmål angående hvordan dette går til. Har fartet rundt på diverse wiki-er om 3/4G bånd og frekvens, samt hva de ulike land og mobiler tilbyr.

Til slutt så jeg meg nødt til å prøve å gå rett til kilden, altså Samsung.

Var i kontakt med Samsung Norge og Samsung USA og stilte stort sett det samme spørsmålet:

"Vil en Samsung Galaxy S4 kjøpt i USA, virke i forhold til 2/3/4G når jeg kommer tilbake til Norge?"

Bakgrunnsinfo:

På de norske samsung-sidene står det følgende om S4:

4G 4G 100 / 50 Mbps (800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 MHz)

3G HSPA+ 42 / 5,76 Mbps (850 / 900 / 1900 / 2100 MHz)

2G EDGE / GPRS (850 / 900 / 1800 / 1900 MHz)

På de amerikanske samsung sidene står det:

AT&T:

LTE: Bands 1/4/7/17;

HSPA+/UMTS: 850/1900/2100MHz;

GSM: 850/900/1800/1900MHz

T-Mobile:

LTE: Bands 1/2/4/5/7/17;

HSPA+/UMTS: 850/AWS/1900/2100MHz;

GSM: 850/900/1800/1900MHz

Altså, at T-Mobile støtter noen flere "bands" enn AT&T gjør.

Så, svaret jeg fikk fra Norsk Samsung support:

"4G fra en Amerikansk telefon vil ikke fungere i Norge, men på andre siden 4G på en Norsk telefon vil fungere i Amerika.

Både 2G og 3G vil fungere i Norge da med en Ameriansk telefon.

Så dersom du har en Norsk S4 vil den fungere med 4G i begge landene, den Amerikanske S4 vil ikke fungere med 4G i Norge."

Svaret jeg fikk fra Amerikanse Samsung support:

"We would like to inform you that the S 4 phone through (ATT/T-mobile) can be used any where outside the US, but you need to get the phone unlocked from the carrier support team. Regarding the LTE bands we should inform you that carriers around the world are using different LTE bands and the S 4 device through (ATT/T-mobile) is designed to work on all those bands."

Now, riddle me this, Batman. HVEM av de to supportene har rett? For de sier jo stort sett det motsatte av hverandre.

Er det noen som har en bedre svar enn det supporten til Samsung kom med? Som kan kaste litt lys på denne saken?

Er det noen her som har kjøpt en US-telefon med 3/4G støtte som kan si meg om det virker eller ikke?

Eventuelt andre ting man må merke seg i forhold til telefoner fra det amerikanske markedet?

Håper virkelig på gode svar her.

Mvh Magmanthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så vanskelig....

Svaret er kjøp Samsung S4 i Norge (Europa , helst Norden for nee csc) hvis den skal brukes i Norge med norsk abonnement og simkort.

Kjøp i Usa hvis du skal bruke den med amerikansk operarør og sim.

Selg den der når du evt skal hjem igjen.

Søk litt på forumet her og andre Norske så får du vite at det er svært usikkert hvilke bånd du har og dekningen på bygda. Og mange har en fin bokstøtte hjemme fordi telefonene dems er låst til at&t eller sprint network e.l (dvs tar ikke norske sim kort)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...