Gå til innhold

Fallout new vegas suger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bestemte meg for å kjøpe meg Fallout NW i kveld etter å ha gått lei av skyrim. Spillet fikk 9/10 av gamer.no og jeg har hørt utrolig mye positivt om det! Men når jeg prøvde dette nå så virket det utrolig dårlig. Mekanikken og fightingen virket helt feil og så fryktelig urealistisk ut.. Rakk ikke å starte med noen quest før jeg slå det av. Hvordan kan jeg like dette spillet mer? Kastet tross alt bort et par hundre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill Fallout 3, lev deg inn i dette spillet og så gå over til New Vegas.

Jeg tror det du mangler er kjærlighet til verdenen og dermed så blir New Vegas litt overfladisk dømt. Fallout 3 er på mange måter bedre enn New Vegas, så jeg tror du vil få en mye bedre introduksjon til serien gjennom det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror det du mangler er kjærlighet til verdenen og dermed så blir New Vegas litt overfladisk dømt. Fallout 3 er på mange måter bedre enn New Vegas, så jeg tror du vil få en mye bedre introduksjon til serien gjennom det.

Til dels enig, men NV er mer raffinert og det er ikke noen reell kobling mellom de to spillene annet enn at de ligger i samme univers. Så det er ikke noe kjempetabbe å starte med NV heller i mitt syn, siden å bruke enda mer penger på et spill han kanskje ikke liker i det hele tatt virker rart :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, hvis en først vil argumentere for at en skal spille Fallout 3 først, så vil jeg som gammel fanboy si at en heller skal spille Fallout 1 og 2 for å få et innblikk i verdenen hehe. Men selv om Fallout NV er et ypperlig spill, faller det vel ikke i smak for alle. Å si at det suger er dog bare tull, som trådstarter gjør, er rent sprøyt, spesielt siden han innrømmer å ha slått det av uten å gjøre et eneste quest ... ikke akkurat riktig måte å gjøre seg opp en mening om et rpg.

EDIT: Faktisk litt overrasket over at noen foretrekker Fallout 3 over NV. Personlig synes jeg Fallout 3 er for hmm... lineært... det føles ikke som en rpg. Men det er jo en ren smaksak.

Endret av Ascorius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, hvis en først vil argumentere for at en skal spille Fallout 3 først, så vil jeg som gammel fanboy si at en heller skal spille Fallout 1 og 2 for å få et innblikk i verdenen hehe.

Fallout 1 og 2 er så ufattelig mye bedre enn Fallout 3 og NW. Hadde det mer gøy med Tactics og :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fallout 3 er hvertfall et knall bra spill. Har ikke spillt så mye av New Vegas siden jeg solgte konsollen bare en uke etter kjøp av ny spill PC. Dette er absolutt ikke et spill man kan gjøre opp mening uten å ha spillt det en god stund.

Lenke til kommentar

Jeg spilte faktisk gjennom hele dette spillet, men satt igjen med samme følelsen som når jeg så the human centipide. Jeg klarte ikke skru av, det var noe gripende ved det. Men likte jeg det? - Nei! Gripende, men ikke egentlig underholdende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hadde samme problemet når jeg fikk det, men la det ta litt tid. Fallout 3 er mitt desidert favoritt spill, men jeg føler at NW er mye mer annerledes enn 3'eren. Bl.a ironsight, som jeg ikke kan fordra, da jeg likte 3'erens twist.

Men jeg vil anbefale å bare spille, og prøve det ut.

Jeg spilte faktisk gjennom hele dette spillet, men satt igjen med samme følelsen som når jeg så the human centipide. Jeg klarte ikke skru av, det var noe gripende ved det. Men likte jeg det? - Nei! Gripende, men ikke egentlig underholdende.

Hvordan klarer du å sammenligne følelsen? :O Jeg besvimte av den filmen.. xD

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Å diskutere hva som er 'best' av Fallout 3 og NV er ganske meningsløst. Begge to er bra spill. Noen liker Fallout 3 best, noen liker NV best. Hva så?

TS: Du klarte ikke engang å gjøre noen quests før du slo det av? Det er nok den største feilen du gjorde. Mekanikken kan være litt rar i starten før du blir vant med det, men om du tar deg tid til å sette deg inn i det er det nok godt mulig du vil elske New Vegas. Bruk skytevåpen, ta deg tid til å utforske og snakke med folkene, følg med på quests for å finne ut hvorfor du gjør det du gjør, osv. Da blir det straks mye bedre. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg deler denne meningen, spill Fallout 3 først som en sags introduksjon til universet og teknikkene.

Fallout 3 og NV er helt klart noe av det beste jeg har spilt, du kan tilbringe så mye tid i de spillene at du til slutt virkelig føler eierskap til karakteren din.

Endret av Radford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...