Datalars Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Hei, når jeg logger på maskinen så laster den ned oppdateringer i bakgrunnen. Når de er nedlastet får jeg melding, og installerer de (hurtiginstallasjon). Så går det en kort stund før jeg får opp dette: Restarter maskinen som anvist, men det virker ikke som at noe ble installert. Ender opp med at oppdateringene lastes ned på nytt og så er det samme kjøret. What to do? Kjører windows XP på min Acer Aspire One, så å oppgradere windows er nok uaktuelt. *edit: La til PC info Endret 3. juli 2013 av Datalars Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Kan det ha noe å gjøre med at microsoft har sluttet å oppdatere XP? Lenke til kommentar
Datalars Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Oppdatere Windows? Oppdaterte posten. Oppgardere windows tror jeg ikke maskinen takler, men titter på linux Kan det ha noe å gjøre med at microsoft har sluttet å oppdatere XP? Supporten til Windows XP avsluttes april 2014. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) WU for xp er ikke nedlagt. De meldingene med kb updates not successful har jeg sett mange ganger, også på 2003/2008 servere. Det er internt surr i windows om oppdateringer som allerde er innlagt eller superseeded av andre. Mitt beste tips er å selv google på engelsk på kb nummeret og automatic windows update failure. Du har også WU logfil intert i din windows du kan finne mere info om hva som skjer. Blir litt håpløst over et forum , det er du som sitter med tilgangen til denne xp installasjonen. Gjør neste manuelt via snarveien og ikke velg express. Og følg med underveis. På forhånd kan du cleare wu internt på maskinen (google hvordan). Endret 3. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg kjører Windows 7 på en Acer Aspire One D150, det går helt fint Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg kjører Windows 7 på en Acer Aspire One D150, det går helt fint Ja, da er i hvert fall ditt ikke-problem løst. Men det hjelper vel ikke trådstarter særlig langt ... Jeg har lest om lignende problemer og mener også å ha sett hvordan vedkommende kom seg ut av dem, men det er for lenge siden til at jeg husker hvor. Google er nok en venn i nøden her ... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) What to do? Et veldig enkelt forslag er å installere oppdateringene en og en, men det har du kanskje prøvd allerede? edit: Eller kanskje dette kan hjelpe deg? http://support.microsoft.com/kb/971058 (Reset Windows Update components.) Endret 4. juli 2013 av nebrewfoz Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Kjører windows XP på min Acer Aspire One, så å oppgradere windows er nok uaktuelt. Jeg kjører Windows 7 på en Acer Aspire One D150, det går helt fint Ja, da er i hvert fall ditt ikke-problem løst. Men det hjelper vel ikke trådstarter særlig langt ... Du ser ikke at det henger sammen heller? D150 er en av de tidligste modellene i serien. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Du ser ikke at det henger sammen heller? D150 er en av de tidligste modellene i serien. Jeg ser ikke hvordan det at du ikke har problemer med din maskin kan være til hjelp for trådstarter, nei. Hva mener du han skal gjøre? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Trodde det var åpenbart. Forsøke å oppdatere til feks. Win 7. Jeg fortalte bare at det har fungert fint for meg, og uten å vite nøyaktig hvilken modell han har - kanskje det ville fungert for han også, til tross for gammel maskin. Lenke til kommentar
Datalars Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Takk for alle gode svar og tips, men pcn har nå daua. Gikk i bakken og det var enden på visa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå