Gå til innhold

Problemer med å få aktivert Windows 7 på ny pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lisensen (eller produktnøkkelen) har ikke noe med Windows plata å gjøre. Hva slags Windows plate er det snakk om?

Har du kjøpt en ekte Windows 7 i butikken, så kommer det jo an på hvilken type lisens du har kjøpt:

OEM = kan kun brukes på en pc, den du aktiverer den på første gang.

Oppgradering = kan flyttes til ulike pcer, men krever at du har et OS på pcen fra før av.

Fullversjon = kan flyttes og krever ingen ting på pcen fra før av for å bli aktivert.

Forskjellen mellom de tre er jo prisen. OEM er billigst, fullversjon dyrest (type 2-3.000)

Hva slags feilmelding får du egentlig? Har du prøvd å aktivere via telefon? Er du heldig, og det er lenge siden du aktiverte en OEM lisens, får du trolig aktivert på en ny pc ved å ringe Microsoft for aktivering.

Lenke til kommentar

Eller så sparer du pengene og ringer inn til Microsoft for å aktivere ;) Er jo verdt forsøket.

Det verste som kan skje er at du blir satt over til en du må snakke med (trolig får du aktivert automatisk). Og han/hun vil spørre om dette er den eneste pcen lisensen er installert på, og det er det vel?

Og at du måte bytte pc siden den andre gikk i stykker.

Så er det nok i boks, og har kostet deg noen tellerskritt.

Lenke til kommentar

I søkefeltet på Startknappen din, skriv

slui 4
og trykk enter.

Da får du opp et vindu der du velger Norge, så får du opp info med gratis telefonnummer å ringe, samt en ID du må oppgi for å få aktivert.

Har aktivert over telefonen mange ganger og det er et proft system. Men ha pcen foran deg hele tiden. Og det er gratis å ringe dem.

Lenke til kommentar

Ringte ble satt over til den Engelske. Ga dem det utrolig lange nummer så sa hun bare at jeg måtte re-innstallere windows og ringe igjen så kunne de hjelpe meg. Hun sa bare "Thank you for calling microsoft, have a nice day!" Da jeg spurte hvorfor så la hun på. Hva faen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...