PerParker66 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hei. Innstallerte nettopp windows 7 home premium 64-bit Norsk OEM på datamasking av en gammel plate. Men da jeg skal registrese licensen så funker den ikke? Er det fordi jeg brukte den på den gamle maskinen? Lenke til kommentar
jrs Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Ja. OEM lisenser kan ikke flyttes over til en ny maskin. Det er en av grunnene til at den er billigere enn en vanlig lisens. Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Oja. Altså jeg må vel ikke bruke plata som fulgte med licensen som windows? Den jeg har alerede innstallert funker vel? Endret 3. juli 2013 av ISKisac Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Lisensen (eller produktnøkkelen) har ikke noe med Windows plata å gjøre. Hva slags Windows plate er det snakk om? Har du kjøpt en ekte Windows 7 i butikken, så kommer det jo an på hvilken type lisens du har kjøpt: OEM = kan kun brukes på en pc, den du aktiverer den på første gang. Oppgradering = kan flyttes til ulike pcer, men krever at du har et OS på pcen fra før av. Fullversjon = kan flyttes og krever ingen ting på pcen fra før av for å bli aktivert. Forskjellen mellom de tre er jo prisen. OEM er billigst, fullversjon dyrest (type 2-3.000) Hva slags feilmelding får du egentlig? Har du prøvd å aktivere via telefon? Er du heldig, og det er lenge siden du aktiverte en OEM lisens, får du trolig aktivert på en ny pc ved å ringe Microsoft for aktivering. Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Har en vanlig OEM som er brukt. Tror jeg bare kjøper en ny en og skriver inn licensen så jeg har gyldig windows Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Eller så sparer du pengene og ringer inn til Microsoft for å aktivere Er jo verdt forsøket. Det verste som kan skje er at du blir satt over til en du må snakke med (trolig får du aktivert automatisk). Og han/hun vil spørre om dette er den eneste pcen lisensen er installert på, og det er det vel? Og at du måte bytte pc siden den andre gikk i stykker. Så er det nok i boks, og har kostet deg noen tellerskritt. Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) interessant... Har du et telefon nummer jeg kan ringe? EDIT: Tror jeg fant det (21 152 126) Endret 3. juli 2013 av ISKisac Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 I søkefeltet på Startknappen din, skriv slui 4 og trykk enter.Da får du opp et vindu der du velger Norge, så får du opp info med gratis telefonnummer å ringe, samt en ID du må oppgi for å få aktivert. Har aktivert over telefonen mange ganger og det er et proft system. Men ha pcen foran deg hele tiden. Og det er gratis å ringe dem. Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Antar at det er grønt nummer jeg skal ringe da? Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Takk for hjelpen. Ringer når sola komme opp Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Du kan ringe nå også, det er en automatisert tjeneste. Funker døgnet rundt Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Ringte ble satt over til den Engelske. Ga dem det utrolig lange nummer så sa hun bare at jeg måtte re-innstallere windows og ringe igjen så kunne de hjelpe meg. Hun sa bare "Thank you for calling microsoft, have a nice day!" Da jeg spurte hvorfor så la hun på. Hva faen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Da ville jeg ringt nå på dagen, da får du snakket med noen norske i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå