Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hatt et forhold i snart 3 år - ingen sex på 8-9 mnd!

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle spørre om en ting. Jeg har hatt en forhold i snart 3 år som forsjovit funker greit bortsett fra en veldig vesentlig ting. Nemlig sexen. Vi har ikke hatt sex på 8-9 mnd, og før det var det vell også 8-9 mnd siden sist. Dama er aldri keen. Jeg har spurt tusen ganger om hva som er feil og om det er noe jeg gjør feil eller kan gjøre annerledes. Hun svarer alltid at det ikke er noe galt med meg.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, tenkte jeg skulle spørre om en ting. Jeg har hatt en forhold i snart 3 år som forsjovit funker greit bortsett fra en veldig vesentlig ting. Nemlig sexen. Vi har ikke hatt sex på 8-9 mnd, og før det var det vell også 8-9 mnd siden sist. Dama er aldri keen. Jeg har spurt tusen ganger om hva som er feil og om det er noe jeg gjør feil eller kan gjøre annerledes. Hun svarer alltid at det ikke er noe galt med meg.

Hva skal jeg gjøre?

Kan være hormonubalanse/-feil, gå til lege for en sjekk. Kan også være psykologisk, men det hørtes drøyt ut med 8-9 mnd imellom hver gang.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre?

Ikke at jeg er så glad i å slå falsk alarm, men har du vurdert at hun kan være utro? Fra et objektivt perspektiv er det min første tanke.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er så glad i å slå falsk alarm, men har du vurdert at hun kan være utro? Fra et objektivt perspektiv er det min første tanke.

Hehehe, tviler på at hun er utro. Det er jeg 99,9% sikker på at hun ikke er. Vi gjør stort sett at sammen, så jeg vet ikke når hun eventuelt skulle fått tid/anledning til å holde på med en annen mann. Tror hun har vært ute på byen 2 ganger uten meg iløpet av de snart 3 årene vi har vær sammen. Men man vet aldri:)

Lenke til kommentar

Hehehe, tviler på at hun er utro. Det er jeg 99,9% sikker på at hun ikke er. Vi gjør stort sett at sammen, så jeg vet ikke når hun eventuelt skulle fått tid/anledning til å holde på med en annen mann. Tror hun har vært ute på byen 2 ganger uten meg iløpet av de snart 3 årene vi har vær sammen. Men man vet aldri:)

Okei, du vet nok langt bedre enn meg. Om du er så sikker, er hun tvilsomt utro. Sånt foregår ikke uten at man begynner å bli mistenksom. :)

Da vil jeg sitere Imsvale over meg og gjette på hormon-ubalanse. Tap av libido er en av de mest fremtredende symptomene på det.

Lenke til kommentar

Snakk med henne!

Det kan være mange grunner til at man går uten sex i et forhold; hormonubalanse, bivirkninger av p-piller eller annen prevensjon, smerter under samleie, ukomfortabelt forhold til egen kropp, depresjon, dårlig kosthold og lite fysisk aktivitet som fører til generell slapphet, sykdom osv. Årsakene kan være så mangt, og det er ikke lett for oss som ikke kjenner dere å si noe om.

Du sier hun sier det ikke er noe galt med deg. Det hun da indirekte sier er at problemet ligger hos henne - har hun f.eks. gått opp i vekt siden dere ble sammen? Sluttet å trene? Bruker hun hormonprevensjon? Hva gjør dere sammen ellers? Kan det være at hun føler større behov for nærhet i forholdet?

Edit: La til resten av innlegget etter at første halvdel ble postet for tidlig ved en feil :p

Endret av kattungen
Lenke til kommentar

Si det som det er: i et forhold har du behov for sex. Det er forskjell på å ha seg fem ganger daglig og en gang i løpet av en 8-måneders periode. Hva enn problemet egentlig er så tærer det på DEG psykisk - at du startet tråden her er første innrømmelsen.

Sex er viktig. Vær konkret og oppriktig.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...