Potissimus Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hei, jeg lurte på om det var noen datavennlige sjeler her inne som kunne fortelle meg om hva jeg kunne gjøre for å forbedre datamaskinen min? Jeg bruker den til å spille Counter Strike: Global Offensive, og ikke noe annet. Det er en svært gammel datamaskin, så ikke le helt, men å kjøpe en ny en rett før studiene starter er ikke noe optimalt. Jeg er for øvrig ikke så datakyndig, så vær litt greie nå, hehe Her er specsene: OS: Windows 7 32 bit Prosessor: Intel ® Core 2 CPU 6400 @ 2.13 GHz (2 CPUs), -2.1GHz Minne: 2048 MB Ram Kort: NVIDIA GeForce 7900 GS Vet ikke hva mer jeg trenger, bare si ifra hvis jeg mangler noe. Håper dere datakyndige kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Er det en stasjonær eller bærbar maskin? Lenke til kommentar
y tho Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Du sier du gamer bare CSG, lagger det når du spiller? Er vell ingen vits i oppgradering hvis det funker sånn du har det Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Er det en stasjonær eller bærbar maskin? Det er en stasjonær datamaskin Du sier du gamer bare CSG, lagger det når du spiller? Er vell ingen vits i oppgradering hvis det funker sånn du har det Det lagger veldig, det er snakk om rundt 30-50 fps når jeg spiller, og det tar tid før hver bevegelse registreres .. Hadde det funket fint hadde jeg nok ikke skrevet her. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Det er en stasjonær datamaskin Det lagger veldig, det er snakk om rundt 30-50 fps når jeg spiller, og det tar tid før hver bevegelse registreres .. Hadde det funket fint hadde jeg nok ikke skrevet her. Noen liker å oppgradere uten å trenge, jeg la til 8 GB ram, hadde egentlig ikke trengt det men.. Også kjøpte jeg nytt skjermkort fordi jeg fikk supertilbud av en kompis. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Vel, ser at CPU'en er socket 775, noe som i utgangspunktet betyr at du må da oppgradere hovedkortet, cpu, (tar også i utgangspunktet at minne er DDR2 siden det ikke var mange hovedkort med DDR3 til 775) som betyr at du også må kjøpe nytt minne. Skjermkortet er også så gammel at det bør også byttes ut. Nesten som du må investere i en helt ny maskin her siden maskinen din er i fra 2006. Vet du hva slags hovedkort du har? Kan hende det faktisk holder med å investere i kun ett nytt skjermkort. Endret 3. juli 2013 av teb1986 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) - Hvor svikter ytelsen? - Har du et budsjett? - Vet du hvilken strømforsyning du har? Uansett, den billigste oppgraderinen du kan gjøre nå er nytt skjermkort og evt en SSD. Skal du bytte feks CPU må du bytte hovedkort og RAM samtidig og da er du plutselig oppe i 3000,- Og hvis du ikke har fomattert den før har den sikkert godt av det også. Endret 3. juli 2013 av Bibow Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Vel, ser at CPU'en er socket 775, noe som i utgangspunktet betyr at du må da oppgradere hovedkortet, cpu, (tar også i utgangspunktet at minne er DDR2 siden det ikke var mange hovedkort med DDR3 til 775) som betyr at du også må kjøpe nytt minne. Skjermkortet er også så gammel at det bør også byttes ut. Nesten som du må investere i en helt ny maskin her siden maskinen din er i fra 2006. Vet du hva slags hovedkort du har? Kan hende det faktisk holder med å investere i kun ett nytt skjermkort. Okei, jeg forstår! Det er likevel ikke noe annet jeg kan gjøre bortsett fra å oppdatere flere deler (noe som i praksis vil si at jeg da må kjøpe meg en ny maskin)? - Hvor svikter ytelsen? - Har du et budsjett? - Vet du hvilken strømforsyning du har? Uansett, den billigste oppgraderinen du kan gjøre nå er nytt skjermkort og evt en SSD. Skal du bytte feks CPU må du bytte hovedkort og RAM samtidig og da er du plutselig oppe i 3000,- Og hvis du ikke har fomattert den før har den sikkert godt av det også. I og med at maskinen er så gammel, så svikter den når det kommer til kjøring av krevende programmer, som er opp mot dagens maskiner. Jeg har nok av penger, men er ikke interessert i å kjøpe en ny maskin, da studiene starter snart (skal med andre ord slutte med gaming til da). Jeg vet ikke hvordan strømforsyning jeg har.. Jeg har nettopp formatert den, ja Endret 3. juli 2013 av Potissimus Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Har du eksempler på hvilke programmer der den sliter? Et nytt skjermkort (trenger ikke å være så dyrt) vil nok gjøre seg godt når du spiller og en SSD er veldig nyttig mtp lasting av programmer og generell "kjapphet" all over. Greit å vite hvilken strømforsyning du har hvis vil ha anbefalinger på skjermkort. Står garantert noe på selve enheten. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hvorfor 8 GB når du har 32 bit? Får ikke brukt mer enn 4.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hvor ser du 8GB? Står 2 i førsteposten. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hvor ser du 8GB? Står 2 i førsteposten. Noen liker å oppgradere uten å trenge, jeg la til 8 GB ram, hadde egentlig ikke trengt det men.. Også kjøpte jeg nytt skjermkort fordi jeg fikk supertilbud av en kompis. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Haha, skummet fort igjennom.. Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Har du eksempler på hvilke programmer der den sliter? Et nytt skjermkort (trenger ikke å være så dyrt) vil nok gjøre seg godt når du spiller og en SSD er veldig nyttig mtp lasting av programmer og generell "kjapphet" all over. Greit å vite hvilken strømforsyning du har hvis vil ha anbefalinger på skjermkort. Står garantert noe på selve enheten. Spiller bare Counter Strike: Global Offensive på den, alle andre programmer fungerer greit. Når det gjelder spillet, så går det veldig tregt, og det tar en del tid. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Da hadde jeg vurdert et rimelig skjermkort og en SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå