terryG Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg overklokka nå min i5 2500k til 4,5ghz. Har asus p8z68 v-pro hk. Fulgte en youtube guide. Nå kjører jeg prime95,og det har kjørt det en halv time. temp akkurat nå er mellom 72-80 grader C ved 100% load. max tempen har vært: 73 78 81 74 er dette farlige verdier? Jeg har absolutt 0 peiling. Når bør jeg eventuelt stoppe testen, og "resette" bios instillingene? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Siden det er maks load så viser det vel hva som er de høyeste temperaturene prosessoren kommer opp i. De høyeste temperaturene ligger vel på grensen men det er ikke krise. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Har ikkje asus p8z68 v-pro auto tuning? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Nei, de temperaturene er ikke farlige. TJ Max er vel 99 grader. Du burde nok ikke gå så mye høyere. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Kan jeg spørre hvilken kjøling du har? Lenke til kommentar
terryG Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg har noctua n14-d12 eller hva den nå heter. Men har satt den i selv, så det er sikkert dårlig arbeid fra min side. Første gang jeg bygde PC. takker generelt for svar. Kjørte prime 95 noen timer. var oppe i 81 grader på den ene kjernen, ellers var det rundt 77 som regel. om HK har autotuning vet jeg ingenting om. Dette er første gang jeg overklokker så jeg har som nevnt 0 peiling. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 min i5 2500k når den hadde standard kjøling var oppe i 71 hver gang jeg renderet videoer, så det er nok ikke så ille med de temperaturene der, bruk et monitoring program som CoreTemp / RealTemp etc så følger du med litt Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg anbefaler og sette på Corsair hydro h80/h100. veldig grei vann kjøling, som blir levert monteringsklar. og det beste er, den trenger ikke vedlikehold. (hjemmlagd/custom vannkjøing er alltid bedre, men er noe dritt og vedlikeholde.) Lenke til kommentar
terryG Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg anbefaler og sette på Corsair hydro h80/h100. veldig grei vann kjøling, som blir levert monteringsklar. og det beste er, den trenger ikke vedlikehold. (hjemmlagd/custom vannkjøing er alltid bedre, men er noe dritt og vedlikeholde.) blir nok ikke ny kjøler på meg nei. Orker ikke tanken på å skru denne ut engang. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 blir nok ikke ny kjøler på meg nei. Orker ikke tanken på å skru denne ut engang. det er ikke så fælt og skifte kjøler akkurat da. 4 skruer, litt rensing av gammel pasta, kline på ny og skru den inn igjen. hvis du kjenner noen som liker og skru på pc'er kan du jo spørre dem om de kan gjøre det for deg? evt. kjøpe dem en brus for brydderiet? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg ville IKKE byttet kjøler. Du skjønner hvorfor her: http://www.tomshardware.com/reviews/h100i-elc240-seidon-240m-lq320,3380-12.html Det ville gitt minimalt for pengene. 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ikke noen grunn til å bytte ut NH-D14 for H100, nei. Du har ikke farlige temperaturer i det hele tatt, og 4.5GHz høres ut som en bra overklokk på 2500k. 1 Lenke til kommentar
terryG Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 "Jeg ville IKKE byttet kjøler. Du skjønner hvorfor her: http://www.tomshardw...20,3380-12.html Det ville gitt minimalt for pengene." nei jeg trodde jeg hadde kjøpt en grei kjøler "Ikke noen grunn til å bytte ut NH-D14 for H100, nei. Du har ikke farlige temperaturer i det hele tatt, og 4.5GHz høres ut som en bra overklokk på 2500k." takk takk. Høres bra ut. Alt er stabilt, og jeg gikk fra 7,5 til 7,7 på windows experience index (ikke at det trenger å bety noe) Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Så bra. Husk å huke av som "Løst" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå