Andale Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hei ! Har ram minnet som går på 1,65v så lurer jeg på hvordan dette går med AMD FX-8350?? Er egentlig til Intel (XMP) men er litt usikker på om AMDen kan ta skade av så høy spenning? Går ikke "AMD" ram på 1,5v ?? Kingstons 10-års jubileumsminne Kingston HyperX 10th Anni. 16GB 1600MHz med spenning = 1,65v Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Etter hva jeg finner her: http://www.overclock.net/t/1373121/does-vishera-bulldozer-have-that-voltage-limit Så virker det ut som AMD er mindre følsomt her en intel. Men kan ikke garantere om det i så fall vil gjøre maskinen mere funksjonshemmet når det gjelder overklokking, bulldozeren trekker tross av alt mye strøm fra før av, så kan også være tempraturene som begrenser mulighetene for overklokking. Lenke til kommentar
Andale Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Ja er usikker selv! Tempen på CPU'en tror jeg at skal holde seg relativt bra med H110 vann kjølingen min! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Hei ! Har ram minnet som går på 1,65v så lurer jeg på hvordan dette går med AMD FX-8350?? Er egentlig til Intel (XMP) men er litt usikker på om AMDen kan ta skade av så høy spenning? Går ikke "AMD" ram på 1,5v ?? Kingstons 10-års jubileumsminne Kingston HyperX 10th Anni. 16GB 1600MHz med spenning = 1,65v 1.5V er standarden satt for DDR3, 1.65V er godkjent som øvre grense og skal også kunne kjøres uten problemer på en CPU med DDR3-kontroller. Ja er usikker selv! Tempen på CPU'en tror jeg at skal holde seg relativt bra med H110 vann kjølingen min! Ikke nødvendigvis, H110 er en fantastisk ripoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå