electro Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hei. Jeg har et MSI 875P Neo Hovedkort og har nettopp kjøpt med en WD 120gb S-ATA disk. Når jeg booter opp pcen, kommer den der FastTrak (kontrolleren) skjermen opp, der det står BIOS not installed, også fyrer den forbi inn i windows:P Noen som vet hvordan jeg kan installere BIOSen til hovedkortet? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 jeg vil tro att du kan boote fra en win cd å trykke f6 .. da står det et eller anna som s-ata og raid drivere.. Lenke til kommentar
electro Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 jah, men det er når du skal installere windows det... Må jo sette den opp i det hele tatt.... Lenke til kommentar
electro Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 ok, nå har jeg fått satt opp s-ata disken i biosen, men biosen til kontrolleren er enda ikke installert. Den heter S-ATA378 TX2plus, btw. Rart... Nå kan jeg ikke installere windows på den, sier at den ikke er gyldig til å bli installert windows på eller.no(har trykt f6 osv.) Hvordan skal jeg få windows på den ? Lenke til kommentar
Heming Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Du må skaffe deg driverne for SATAkontrolleren. Fulgte med disken eller hovedkortet ditt. Disse må du ha på en diskett. Ofte er det en mappe på CD fra produsent som heter driver disk. Kopier denne til en diskett og sett i denne når Win install spør etter drivere osv etter at du har trykt F6 i install. I tillegg er det vistnok et program som du bør kjøre i windows, som også har med noe kontroller greier å gjøre!! Lykke til!! Har nettopp krangla meg ihjel m min PC mht akkurat det samme. Lenke til kommentar
electro Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 hmm.. Jeg finner det inne i windows setupen, uten og med driver diskett. Men jeg kan ikke installere noe på den fordi det kommer opp at den ikke er winxp kompitabel. Det går ann å installere windows på den når jeg har dratt ut de 2 andre hdene (80 og 120GB WD IDE), men når jeg setter dem inn igjen vil dn ikke boote fra S-ATA disken. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... ;( Lenke til kommentar
opticus Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 jeg la aldri inn noen drivere til sata. bare tut og kjør, men jeg brukte ikke raid delen da. den fikk jeg heller ikke til å legge til driveren til når disken ikke var koblet på raid delen. Har ikke testet å bruke sata raid delen. brukte forresten windowsxp sp1 Lenke til kommentar
electro Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Jeg fikk det til etter litt om og men;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå