Gå til innhold

Kondens?!?

Anbefalte innlegg

Hva gjør man for å få, og for å unngå kondens?

Det vil vel ikke bli kondens ved å bruke the genesis vannkjølings sett til å kjøle P4 1.8Ghz? vil den tåle det?

Hva bør jeg gjøre når jeg monterer opp vannkjølinga?

Har hørt man bør bruke silicon, hva brukes den til? bør man ha det? Fortell litt nå :>

--

Skal bruke the genesis vannkjølings sett til å kjøle ned P4 nw 1.8Ghz, hdd, gfx og hk chipset!

Ikke åpne mail uten tekst, med kun en fil i, det er det siste jeg skulle gjort i dag! :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fundert på akkurat samme opsettet !

Det du gjør er å stappe bl.a cpu sokkelen full av silikon så det er helt fult (i midten av socketen) , og gjerne fyll alle hullene rundt med <b>IKKE LEDENDE</b> Kjølepasta ,så ikke kondens oppstår der heller. Baksiden av hovedkort bør og isoleres, gjerne med ei passe tykk skumgummi "pute" Søk på nettet du finner mye bra info. Bruk silikom i gode mengder rundt vannblokk/cpu så det er helt tett. Kondens oppstår når kalde steder kommer i kontakt med varm luft (typisk romtemp og minusgrader på pelt/blokk )

Lykke til ! Vær forsiktig :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er du helt 100% sikker på at vanlig silikon ikke leder strøm i det hele tatt?

Jeg må isolere MX-400'en når jeg blir ferdig med freonkjølinga mi! Har tenkt på silikon som isolering men var ikke helt sikker på om silikon ikke ledet de ubetydelige strøm-mengdene som skal til for at det går til HELVETE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...