nomore Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Her der de faktisk du som går i syte felle. For du tåler ikke kritikk jeg så jo at argumenterte var bra Det er alt det andre rund det som trenger forbedringer Alt det "andre rundt" er en del av arrangementet, og eg tipper om du klager til rett mottaker(arrangørene) så blir dette tatt med i neste omgang. Men at andre mennesker blir i større eller mindre grad påvirket kommer de nok ikke utenom uansett. Og eg tar på ingen måte innlegget ditt som kritikk. Eg er hverken deltaker, seer, sponsor, arrangør, frivillig eller på andre måter knyttet opp mot det arrangementet der. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 fint hvis du kan være realistisk og ikke bare ta alt for syting. Selv om noen blir rammet så bør man også ta hensyn til dem. For det er ikke alle som tåler dette like bra , spesielt når det gjelder liv og helse Denne gangen gikk det fordi så mage hadde ferie og det var ikke alle på jobb som hadde så mye å gjøre Men hvordan vil det arte seg hvis det blir en neste gang kan man bar spørre seg Etter min mening burde det ha vær gjennomført tidligere i sommer når flere hadde ferie. bare synd at alle syklistene da var opptatt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hvordan går dette ut over liv og helse? Ambulanser kommer seg frem uansett... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Har det slått deg at det gikk såpass bra enten fordi folk flest faktisk tilpasser seg, eller at det faktisk var planlagt slik? Du skriver jo som om du vet at det kun var flaks at det gikk så det gikk, og at det er helt usannsynlig at det faktisk var planlegging bak i det hele tatt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Det jeg skriver var ment som kritikk mot unødvendige momenter. at det ikke ble mere kaos kom jo av at folk hadde ferie Om det gikk like bra for alle er ikke komme frem enda jeg skriver også at det var ikke alt som gikk helt slik det var planlagt enkelte ting gikk bedre , andre ting gikk dårligere Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Men tror du ikke at arrangementet ble lagt opp til nå av en grunn, eller regner du med at det var en "bind-for-øynene-og-pek-på-en-dato"-opplegg? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Men tror du ikke at arrangementet ble lagt opp til nå av en grunn, eller regner du med at det var en "bind-for-øynene-og-pek-på-en-dato"-opplegg? En grunn var det nokk , men jeg stusser lit på enkelte av argumentene for. noe ikke alle kommunene fikk nytte av Vider så stilles det spørsmål om grunne var store nok til å stenge av veier . altså om det var så viktig å ha løypen akkurat der Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Det jeg skriver var ment som kritikk mot unødvendige momenter. at det ikke ble mere kaos kom jo av at folk hadde ferie Om det gikk like bra for alle er ikke komme frem enda jeg skriver også at det var ikke alt som gikk helt slik det var planlagt enkelte ting gikk bedre , andre ting gikk dårligere Så du engelsk eurosport sin sending av Løpet? De var så imponert at de mente dette kunne bli like stort som tour de france, det som var garantert var at når sykklistene kom til å fortelle resten av sykkeleliten om den vakre naturen, det åpene folket osv så ville mange flere gode komme neste år. Dere har faktisk potensial til å lage dette til en miliard næring slik de store 3 ukers rittene er. Da snakker man mange penger til stedet som får etappene. Er det virkelig så ille å måtte vente noen ekstra timer da? ps. Kommentatoren på eurosport mente at grunnen til at vi ikke så biler var at folk syklet og gikk på ski til jobb. Da lo jeg godt mens jeg tenkte på deg,haha Husk at når man blir mere erfaren med å arrangere ritt så greier man også å lage det mere fleksibelt eller hva det nå heter. All kritikk fra lokalbefolkningen skulle taes til etterettning vist nok. Dere har en mulighet som er mye større en dere aner. Vet du hvor mye penger en by som får målgang på en tdf etappe? I økt omsettning? du snakker hundretalls av millioner. Dere burde sikte på å lage et 3 ukers ritt, så ender det opp med å være 4 store 3 ukers ritt, ikke bare 3 ;-) Endret 11. august 2013 av Ruarcs Lenke til kommentar
HanssA Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Du har virkelig en egen evne til å gjøre uproblematiske ting til verdens største problemer.. Hadde du brukt halvparten av tiden du har brukt på å syte om hvor problematisk dette rittet er for deg, så hadde du fint klart å planlegge hvordan du skulle kommet deg på jobb og lignende, og i tillegg rukket å gå de få kilometerene du helt sikkert ikke har vondt av å gå for og komme til bussen. I stedet for å irritere seg grenseløst over noe så bagatellmessing tenk heller på hvordan du skal bli minst mulig berørt av det. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Det er jo ikke så rart for det som er problematisk under slike arrangementer blir jo skult for tv seerne. Her går det ikke an å si at all er bare bare fordi man ikke ser det det blir som at man har bestem at alle her i landet har mye penger og så skulle alle betale mye i skatt fordi det er så bra for fellesskapet Så man må ha øyner til se lit uten for boksen også. Man kan heller ikke la være å gjøre noe med ulempen dette måtte medføre for meg høres kommentarene dere sut som der ikke vil at man skal gjøre noe med ulempene det påføre innbyggerne bare fordi resten var så bra Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Du har virkelig en egen evne til å gjøre uproblematiske ting til verdens største problemer.. Hadde du brukt halvparten av tiden du har brukt på å syte om hvor problematisk dette rittet er for deg, så hadde du fint klart å planlegge hvordan du skulle kommet deg på jobb og lignende, og i tillegg rukket å gå de få kilometerene du helt sikkert ikke har vondt av å gå for og komme til bussen. I stedet for å irritere seg grenseløst over noe så bagatellmessing tenk heller på hvordan du skal bli minst mulig berørt av det. Er det ikke på tid at du leser det som jeg skriver , også det jeg skrev for i begynnelsen av tråden ? her er det mye du ikke har fått med deg hvis du ikke har fått det med deg så er nettopp det at jeg er opptatt av hvordan jeg minst mulig grad skal være berørt at ulempene med dette rittet . Det er jo derfor jeg tar det opp Endret 11. august 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Du har virkelig en egen evne til å gjøre uproblematiske ting til verdens største problemer.. Hadde du brukt halvparten av tiden du har brukt på å syte om hvor problematisk dette rittet er for deg, så hadde du fint klart å planlegge hvordan du skulle kommet deg på jobb og lignende, og i tillegg rukket å gå de få kilometerene du helt sikkert ikke har vondt av å gå for og komme til bussen. I stedet for å irritere seg grenseløst over noe så bagatellmessing tenk heller på hvordan du skal bli minst mulig berørt av det. En kverulant vil bestandig ha det siste ordet, så tror han at han har rett.... En kverulant er også problemorientert, resten av befolkningen er løsningsorienterte. 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Vil tro at både arrangøren, kommunene og kollektivtransporten har lært noe av dette, er ikke bare bare å arrangere noe første gang. Satser på at det blir en folkefest neste år også Heia Nord Norge! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 En kverulant vil bestandig ha det siste ordet, så tror han at han har rett.... En kverulant er også problemorientert, resten av befolkningen er løsningsorienterte. Nå må man definer problemet før man kan komme med løsningen Ordet kverulant er alt for ofte misbrukt , det er ikke alle som forstår helt hva det er hadde jeg vært det så hadde skrevet langt mere i denne tråden jeg er tross alt opptatt av å kunne se saken fra flere sider Dessverre er det ofte problemene/ utfordringene som trenger oppmerksomhet 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeebus Christ, også detta forbanna 17. Mai toget hvert år, elendig planlegging....... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeebus Christ, også detta forbanna 17. Mai toget hvert år, elendig planlegging....... Har du aldri sett på 17 mai toget du siden du vet at det ikke går mer en noen få km ?. sykkelløp går i etapper opptil over 200 KM Det er også forskjell å stenge av noen få gater i noen få timer og stenge veistrekninger på fler mil i mange timer. Så sykkelløpet kan nok sammenlignes med 17 mai tog men da må du ut med ca 100 tog etter hverandre Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Du tar ting litt for bokstavelig, poenget mitt er at du lager storm i et vannglass. Å måtte bruke annet fremkomstmiddel enn bil på en 4km lang strekning noen få dager i året, hvor noen av de atpåtil er ei helg, vekker ingen sympati hos meg. Det var et flott arrangement, god reklame for Norge og Nord-Norge (fikk selv lyst til å dra nordover etter å ha sett dette), masse frivillige og tilskuere i fleng. Du må vel ha vært bortimot den eneste nordlendingen denne dagen som stod å sutret i garasjen over at du ikke fikk brukt bilen. EDIT: Og en ting til, det er sjelden et arrangement går knirkefritt første gangen, og jeg er sikker på at alle tilbakemeldinger, gode som dårlige vil bli tatt opp til evaluering for å sikre et smidigere arrangement neste gang. Endret 12. august 2013 av bas 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Nå var poenget med tråden nettop å diskutere de små problemer som du kaller det. Poenget er at det kommer frem og ikke blir glemt slik at man får til et enda bedre arrangement neste gang Å kalle det for et helge arrangement er lit drøyt for det gikk fra onsdag til og med søndag Det startet med en konsert på onsdag kveld og siste etappe ble kjørt søndag Nå vet jeg ikke hvor mange ganger jeg må si det men jeg har reise strekning på 2 x 27 km. da er det ikke bare bare å finne alternativer til bussen. å komme meg de 4 km til nærmeste busstopp er ikke noe problem , det var videre transport som var høyst usikker . så usikker at de som valgte å stole lunn på den informasjon som var lagt ut på busstoppene ble misforstått . Når noen velger vente helt frem til kl 21:00 om kvelden på bussen som ikke kommer hva skal man da si om informasjonen der ? Det er slik ting jeg reagerer på I stedet for skrive at bussene går normalt ( men i en spesiell trase ) i etter at alle er kommet i mål så skrives det kontant at de går først etter kl 16:00 Nå viste det seg at bussene begynte å gå time før men det ble ikke alle som fikke vite Det er også noe jeg reagerer på Der vil sikker også vite hvorfor jeg i tilfelle jeg var på jobb måtte gå 4 kM før å nå bussen selv om det ( etter dere antagelser ) sikkert finnes nærmer steder å ta bussen fra her er saken at det man fikk opplyst av informasjon så så risikerte man komme for seint til hovedbussen hvis man tok bussen fra er nærmer sted . her måtte man også vente en halv time før den kom Da kunne man likegodt gå Når man er inne på det å gå så er det ikke alle som er like gode til beins Her i Bodø har man en egen bussrute for eldre personer. Den var kansellert hele dagen. Det var heller ikke satt opp noen alternativ for dem hvis de vill ut og se deltagerne. Da har jeg 3 momenter man bør se nærmere på Lenke til kommentar
bas Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Høres for meg ut som du bør rette klagen(e) til det lokale busselskapet, er jo bare buss, buss, buss du kverner om. Neppe arrangøren av sykkelrittet sitt ansvar. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Høres for meg ut som du bør rette klagen(e) til det lokale busselskapet, er jo bare buss, buss, buss du kverner om. Neppe arrangøren av sykkelrittet sitt ansvar. jeg tok det for det var de jeg var mest opptatt av . hvis du har orket å lese resten av tråden og ikke er blind så har du også sett at jeg har nevnt alt fra de som ikke kan jobbe normal arbeidsdag til helse tjenester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå