Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Artic Race av Norway , fint arangement med mye bismak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Klart at veien skal sperres.

Den artikkelen sier "hermetisk" lukket. Tror ikke journalisten vet hva som skal til for å hermetisere noe...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvordan du løser den dagen, er meg totalt likegyldig.

Det er en helt annen diskusjon, men du har fått mitt svar på ditt første spørsmål.

Om du skal prøve å legge meninger i min munn, så treffer du så til de grader kvist.,

Bodø sentrum er ikke så stort, at du ikke kan parkere utenfor det stengte området og gå resten.

Lenke til kommentar

Hvordan du løser den dagen, er meg totalt likegyldig.

Det er en helt annen diskusjon, men du har fått mitt svar på ditt første spørsmål.

Om du skal prøve å legge meninger i min munn, så treffer du så til de grader kvist.,

Bodø sentrum er ikke så stort, at du ikke kan parkere utenfor det stengte området og gå resten.

i så fall mangler du omtrent all den informasjonen du trenger for kunne ta en av avhørelse.

problemet er ikke at man kan unngå Bodø Sentrum , for det er det mange som gjør allerede på grunn av et større butikksenter noen KM utenfor

Problemet er at hovedtraseen til bussen går tvers gjennom denne sykkel løypa

Nå venter jeg lenge nok på bussen ( ca 1n time ) da skal jeg ikke måte vente ent time til før jeg kommer meg hjem.

Dette fordi fylkeskommunen ikke har vært villig til å ta tilstrekkelig hensyn til normal arbeidstid da de satte opp passeringtidspunktene for buss

Jeg jobber ikke i de aktuelle område men er avhengig å ta bussen derfra for å komme meg hjem.

Dett er også et hovedknutepunkt for alle kollektivreisende ( buss, jernbane og fly )

Det er også slik at de fleste stoppen for buss har en avstand på rund 500 M fra hverandre

Samtidig så går bussen bare en gang i timen

Hvis dette tullet fører til at man ikke når bussen så mister jeg alle respekt jeg måte ha for syklister

Ja det er mange som jobber der som også mister den faste parkeringsplassen sin

mange kan heller ikke bruke bussen av årsaker nevnt ovenfor.

Det finnes da viktigere ting her i livet en leke seg.

når det gjelder å utføre en jobb , som lever faste leveranse en eller flere ganger i uken er det ikke noe man bare kan om-rokere så enkelt på da det er mange å ta hensyn til

Man har også en tilmålt tid på seg

Du kan mene hva du vill men slik det ser ut nå så blokkerer det for god del av samfunnets tjenester .

Det er jo påstått at gaten i området blir stengt i opptil 17 timer

Fra før av er det mye byggevirksomhet i området som har skapt problemer og nå blir det verre

jeg beklager å si det men den holmingen du har vist meg har jeg ikke mye respekt for

Lenke til kommentar

Din kverulerende holdning, har jeg enda mindre til overs for.

og du har kun respekt for syklister og gir f i alt annet

Man skal tross alt ta hensyn til hverandre men det er det jo ingen ting som tyder på enda

Er det da nødvendig å ture fram som disse syklisten eier veien

Da må man bli forbannet på hvordan denne gjengen tar seg til rette

De ser jo ut som om det blir unntakstilstand i den periode dette forgår og det synes jeg virkelig er drøyt på denne tiden

Med andre ord så er det ikke bare snakk om at det lager utfordringer for alle andre men at noen rett og slett blir hindret i gjøre en jobb det er satt til gjør , for kike å snakke om de som blir presset til vær hjemme i stedet for vær på jobben.

Skal disse tullebunkene bestemme når andre skal ta seg ferie ?

jeg synes virkelig at du skal vise lit mere respekt for flere en de som driver slik idrett

Det er ikke syklistene jeg er irritert på men arrangøren som ikke klarer komme med bedre informasjon

en arrangør som også tro at man bare godtar nesten hva som helst og så komme med detaljene i siste liten , når det er for seint

jeg lurer virkelig på hvordan du ville ha tatt den hvis du ble tunget å måtte vente flere timer utover det normale før du kom deg hjem bare fordi noen skal ha svært arrangement.

hvordan tar du det hvis du må gjemen fra før kl 7 om morgenen og så kommer du deg ikke hem før etter kl 5 om ettermiddagen til tross for at du slutter halv fire.

ville ikke du da miste al respekt for de som står bak

Det er merkelig hvordan enkelte viser så kvass holdning til alle andre en de driver med sykling

Syklister er ikke alene på veien det må man bare godta

Det er heller ikke tilrettelagt noe for syklister ( med noe få unntak) .

Det er definitivt ikke tilrettelagt noen trimløpe for dem , kunne muligheten til komet seg frem .

I de fleste tilfeller har de bare tatt en del av veien

Ikke at det er noe galt i det.

problemet er bare flere av syklistene tar enkelte ting for gitt og da blir man provosert av oppførselen

Her er det altså arrangører som ikke kan komme med tilstrekkelig detaljer informasjon

samtid som du viser en litt for kvass holdning til det jeg anser som et provoserende problem

Jeg hadde håpet at man kunne unngått det og heller vært lit mere realist

Lenke til kommentar

ca sånn min hverdag er.

Vi er sikkert ikke alene.

hvordan tar du det hvis en eller annen har en "god Ide " i som gjør at du må vente uterligere noen timer før du kommer deg hjem ?

Du vil da ikke bare godta det sånn uten videre, og særlig hvis du ikke for noen informasjon om forsinkelsene ?

jeg har det slik at hvis jeg skal gå til nærmeste sted for forhøre meg så risikerer jeg at bussen kjøre fra meg

Det er også mest sannsynlig at heller ikke de vet noe

Lenke til kommentar

Dette har skjedd årlig siden 2010 her jeg bor, uten at samfunnet har gått til grunne fordet. I tillegg inntar andre mosjonister regelmessig byen i forbindelse med idrettsarrangementer som skaper køer, og en helg i året okkuperer flere tusen russ byen med påfølgende trafikkproblemer pga. havarerte russebiler. Ta det med et smil og vær heller glad for at det faktisk skjer noen større arrangementer i byen du bor i. Du dauer ikke av å bruke litt lenger tid hjem fra jobb én enkelt dag (reisetiden din blir for øvrig den samme som jeg har til jobb hver dag).

Lenke til kommentar

Dette har skjedd årlig siden 2010 her jeg bor, uten at samfunnet har gått til grunne fordet. I tillegg inntar andre mosjonister regelmessig byen i forbindelse med idrettsarrangementer som skaper køer, og en helg i året okkuperer flere tusen russ byen med påfølgende trafikkproblemer pga. havarerte russebiler. Ta det med et smil og vær heller glad for at det faktisk skjer noen større arrangementer i byen du bor i. Du dauer ikke av å bruke litt lenger tid hjem fra jobb én enkelt dag (reisetiden din blir for øvrig den samme som jeg har til jobb hver dag).

hvor lang tid bruker du da ?

jeg må vete 50 minutter , det kompenserer jeg med å gå , da har man en halv time igjen

eller ta bussen til et annet utgangspunkt og gjøre endel andre ting mens man "venter" .

Det er likevel kjedelig å måtte vente

Så kjedelig at å måtte vente noe mere en en halv time ekstra fort kan gå på psyken , spesiel når man ikke får vite noen ting mens man venter

Selve hjemreisen tar ikke mere en rund 50 minutter

Selv om dette bare er en dag så virker det ikke direkte hensynsfullt forresten av trafikken

Som i seg selv er nok til provosere frem reaksjoner

Min oppfatning er noen få syklister ikke har innsett at omførselen deres er et problem og vil derfor skylde på alle andre. Da oppstår det konflikter .

Når man så arrangerer et slik stort løp så kan det i seg selv skape konflikter da det ikke er så mange alternative veier å komme seg frem på.

Dette vil slå spesielt ut for de som ikke har muligheter å unngå området

Det som provoserer ( i mere eller mindre grad , folk reagerer forskjellig ) er hvor viktig ting overkjøres av det som er mindre viktig.

For de fleste vil dette løpe ha mindre betydning , dermed blir de frustrerte når de blir hindret i de dagligdagse gjøremålene sine.

En faktor som har betydning er mangelen på informasjon .

Slik artikkelen er fremstil så kan den oppfattes å være laget for å skape konflikt

For det som står der er at de som bor og jobber i området skal jages vekk

Det finnes andre eksempler fra lokalpressen også der beboere i et gitt område må fjerne bilen sine fordi det skal brukes til mottak av båt-turister

jeg kunne assosiere både eksemet over og dette med at f,eks et sirkus skal ha forestilling .

Det er jo avhengig av publikum .

Da er det dumt å ta opp all plassen på den enste parkeringsplassen i området

Lenke til kommentar

Gå heller på bilforumet med dine antiskykkel diskusjon.

Dette er en sykkeldiskusjon

Det handler kun om vise hensyn til hverandre og hvordan man skal forholde seg til et sykkelløp som skaper ekstra utfordringer for samfunnet

Man kan ikke leve i den svar hvitt verden du forsøker å gi inntrykt av ved fremme sykkel for alt og intet

Da er det bedre at du tar det mere seriøst en bare ta alt for syting

Dette dreier seg om lang mere en bare misfornøyde bilister

Selv reiser jeg med buss og synes det er en skandale hvis man ikke tar kollektivtrafikken på alvor

Lenke til kommentar

hvor lang tid bruker du da ?

På en vanlig arbeidsdag reiser jeg hjemmefra rundt 0700 og er hjemme igjen rundt 1700 - bruker 45-60 min til jobben avhengig av årstid og trafikk. Har 7,5timers arbeidsdag, men sitter som regel alltid 30-60 min over. De dagene det skjer noe i byen må jeg som regel plusse på 30-60min totalt, med unntak av Glava-tour da jeg har opplevd alt fra 15-90 min avhengig av om jeg treffer hovedfeltet i sykkelrittet eller ikke.

jeg må vete 50 minutter , det kompenserer jeg med å gå , da har man en halv time igjen

eller ta bussen til et annet utgangspunkt og gjøre endel andre ting mens man "venter" .

Det er likevel kjedelig å måtte vente

Ta med deg en bok eller en podcast eller noe. Jeg får i hvert fall tiden i bilen til å gå med radio og musikk, og synes ærlig talt det er litt godt å kunne koble helt av etter jobb.

Så kjedelig at å måtte vente noe mere en en halv time ekstra fort kan gå på psyken , spesiel når man ikke får vite noen ting mens man venter

Selve hjemreisen tar ikke mere en rund 50 minutter

Men nå vet du jo hvorfor du venter. Blir ellers litt bekymret for psyken din hvis det ikke skal mer til for at den klapper sammen.

Selv om dette bare er en dag så virker det ikke direkte hensynsfullt forresten av trafikken

Som i seg selv er nok til provosere frem reaksjoner

Min oppfatning er noen få syklister ikke har innsett at omførselen deres er et problem og vil derfor skylde på alle andre. Da oppstår det konflikter .

Når man så arrangerer et slik stort løp så kan det i seg selv skape konflikter da det ikke er så mange alternative veier å komme seg frem på.

Dette vil slå spesielt ut for de som ikke har muligheter å unngå området

At noe provoserer rettferdiggjør i mine øyne ikke nødvendigvis at man blir provosert. Vi lever tross alt i et samfunn hvor det å arrangere et sykkelritt er lov, og det finnes langt viktigere ting å bruke engasjementet sitt ovenfor enn at man én enkelt dag kommer noe senere hjem. Ja, det er litt ubeleilig når det skjer, men det er også positivt for veldig mange.

Det som provoserer ( i mere eller mindre grad , folk reagerer forskjellig ) er hvor viktig ting overkjøres av det som er mindre viktig.

For de fleste vil dette løpe ha mindre betydning , dermed blir de frustrerte når de blir hindret i de dagligdagse gjøremålene sine.

Det er snakk om én dag, kjære deg. Hvis folk virkelig lar seg frustrere så mye av dette, så vitner det i grunnen bare om at vi nordmenn har det ganske bra. Og hva vet du om at løpet vil ha mindre betydning "for de fleste"? Her jeg bor er det ekstremt mye publikum på Glava-touren og en ganske herlig stemning i byen selv om man ikke er spesielt interessert i sykkelsport (slik som undertegnede).

En faktor som har betydning er mangelen på informasjon .

Slik artikkelen er fremstil så kan den oppfattes å være laget for å skape konflikt

Inntrykket om informasjonen som gis virker da å være ganske grei, ut fra hva jeg er vant til. Jeg tviler videre på at arrangørene ønsker å skape konflikter.

For det som står der er at de som bor og jobber i området skal jages vekk

Står det det? Hvor?

Det finnes andre eksempler fra lokalpressen også der beboere i et gitt område må fjerne bilen sine fordi det skal brukes til mottak av båt-turister

Det er vel hverken arrangørene av rittet eller syklistene sin feil.

jeg kunne assosiere både eksemet over og dette med at f,eks et sirkus skal ha forestilling .

Det er jo avhengig av publikum .

Da er det dumt å ta opp all plassen på den enste parkeringsplassen i området

Som sagt, her jeg bor er det veldig mye publikum på Glava-tour, uten at jeg har sett noen kommentarer om manglende parkeringsplasser av den grunn. De fleste tar vel bussen, sykkel eller apostlenes hester inn til byen, og det er vel mulig for Bodø-væringer også?

Lenke til kommentar

Men nå vet du jo hvorfor du venter. Blir ellers litt bekymret for psyken din hvis det ikke skal mer til for at den klapper sammen.

Nå går det da mest ut over humøret

om jeg vet hvorfor jeg må vente så stemmer det ikke alltid

At noe provoserer rettferdiggjør i mine øyne ikke nødvendigvis at man blir provosert.

Neida , men det handler om ikke være til unødvendig hinder eller provokasjon

Står det det? Hvor?

Ikke i den artikkelen

Jeg finner ikke tilbake til den riktige der det er nevn

Det er vel hverken arrangørene av rittet eller syklistene sin feil.

skylder du på de som må være i området ?

Det er jo arrangører som har ansvaret .

Da er det jo lit arrogant å påstå at man må godta problemer , i stede for beklage det

Din antisykkel diskusjon hører hjemme alle andre plasser enn på et sykkelforum...

Gi deg !

Dette er ikke noe antisykkel diskusjon

Lenke til kommentar

Ytringsfriheten sier jo at trollet også skal kunne uttale seg

Jeg må be dere om vise besinnelse og ikke gå i strupen på enhver som er lit kritisk det sykkelidretten finner på.

jeg regner jo med at dere ikke ønsker det skal bli krig mellom syklister og andre , selv enkelt har gått ret i strupen .

Da skyter man før man spør om hva problemet er

Lenke til kommentar

Nå går det da mest ut over humøret

om jeg vet hvorfor jeg må vente så stemmer det ikke alltid

Flott, da er du ett steg på veien. Neste er å fokusere på at det er hyggelig at det skjer noe i Bodø og at det kun er snakk om én dag av ca. 230 arbeidsdager i et år det er snakk om :)

Neida , men det handler om ikke være til unødvendig hinder eller provokasjon

Jeg synes nå vi bør tåle såpass.

skylder du på de som må være i området ?

Det er jo arrangører som har ansvaret .

Da er det jo lit arrogant å påstå at man må godta problemer , i stede for beklage det

Du skrev:

Mulig jeg misforstod, men jeg tenkte dette ikke var i sammenheng med sykkelrittet. Uannsett er det jo kommunen som i siste ende gir tillatelse til hva man kan og ikke kan gjøre.

Lenke til kommentar

Endelig får nordlendingene ett skikkelig arrangement som skal vise fram sin vakre natur og dens skjønnhet til over 100 land, og har kanskje potensiale til å bli noe stort. Noen ildsjeler har jobbet hardt for å få dette til i mange år, likevel er noen som griner over at de får litt problemer med å komme seg t/r jobb eller andre gjøremål 1 dag i året. Ikke ta sorgene på forskudd.

Jeg har dessverre ikke noen store sykkelarrangement i min by, men opplever vær 17.mai at byen er delvis stengt og jeg må kjøre omvei når jeg er på jobb eller til/fra jobb. Og det gjør meg ingenting de gangen jeg er så "uheldig" at turnusen lander på en slik dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...