Samhot79 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Hei , jeg har en Volvo 740 stående som jeg gjerne skulle ha oppgradert motoren på. Hovedpoenget med dette er for å få mer dreiemoment og hk. Jeg ønsker ikke å bytte motor siden det ikke er veteran enda (90 modell) , da det blir for dyrt med tanke på forsikring/avgifter osv. Det eneste jeg kan komme på som kan gi motoren et løft er turbo , men jeg skulle gjerne hadd litt mer av det gode. Det er en b230 motor btw. Endret 3. juli 2013 av Samhot79 Lenke til kommentar
Samhot79 Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Ingen tips? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Den kanskje aller enkleste er å montere et vått lystgassanlegg. Da fungerer motoren helt som normalt under vanlig drift, ikke noe støy, ugreie avgasser eller annet tull. Anlegget er lett å sette ut av funksjon også, så du kan si at det kun er til bruk på bane Lenke til kommentar
Samhot79 Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Dette er ikke en banebil. Ergo den skal kun brukes på trafikkert vei. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hadde du tenkt å få bilen godkjent med effektøkning? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) edit: slett inlegg Endret 5. september 2013 av tmolberg Lenke til kommentar
Samhot79 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Driver å vurderer 16/24v topp. Er det vanskelig og sette på? Hvor mye mer hk vinner jeg på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Uhm.. 24V-topp? Litt vanskelig å stappe inn 6 ventiler per sylinder på en 2.3... Men en 16V-topp vil gi bedre flow og mer kraft, MEN ikke uten at motorstyringen skal bli forvirra vil jeg tro. Lenke til kommentar
Samhot79 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Noen som har erfaing med 531 topp med vx3 kam? Endret 1. oktober 2013 av Samhot79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Om du skal godkjenne mer hester, så blir det å koste deg like mye som nytt vognkort koster. Om du bytter til turbomotoren, og dermed får mer hester, så blir det å koste deg like mye som nytt vognkort koster. Det er ingen forskjell. Sålenge alt av dempere og bremser er det samme som turbobilen har, så bilen TÅLER det. Og om du oppgraderer motoren så du får mer hester, så får du neppe det mer godkjent uten bedre bremser osv uansett, om du ender opp på tall tett på turbomotoren. Ergo like langt, men turbomotoren er lettere å gå videre med fra original senere, og antakeligvis mer moro. B230en er en seig motor uten turbo. Lenke til kommentar
joka Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 http://www.vccn.no/dokumentasjon/contrib/Godkjenningspapirer/volvogodkjenteproduktendringer.pdf 1 Lenke til kommentar
Samhot79 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Bilen er ikke registrert og jeg fikk ikke noe vognkort når jeg fikk den, så det må jeg vel ha uansett. Koster virkelig bremser og dempere like mye som turbo? (Regner med at turboppsettet koster rund 10k) Kan hende jeg høres dum ut, men jeg er relativt ny til dette emnet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Dere har ordnet omregistreringspapirer vel? Hvis du ikke har det må du skaffe det før du får registrert den. Se på pdfen i innlegget til joka, der er godkjenningskodene og beskrivelse av hva som må til. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Noen som har erfaing med 531 topp med vx3 kam? Det vil hjelpe. Bilene med dette orginalt har 136hk mot 116hk i standard f. Med sportseksos hjelper det vel enda litt, selv om du nok ikke får så mye på hjula. Og dette er hester som er umulig å merke at man har, så ikke noe vits i å godkjenne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå