Gå til innhold

Bord til hjemmekino (prosjektor)

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et bord til mitt hjemmekinosystem.

Den feilen som går igjen på alle bord jeg seg på er at de enten har for små rom, eller ikke har plass til nok ting inni.

Jeg har følgende utstyr som skal inni:

Receiver

HTPC

PS3

Get-dekoder

Senterhøytalerhøytaler(kan gå oppå)

Router + Switch

+ at jeg vil ha rom til PS4 når den kommer.

Jeg ønsker noe simpelt utseendemessig. Jeg fant en (nesten) perfekt en på Ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60247664/

men feilen er at den er for lav i hyllerommene. Her er de 16cm høye, og mitt utstyr varierer mellom 15 og 17 cm, og de skal gjerne ha ventilasjon på toppen.

så 18-20cm høye rom hadde vært supert. Jeg har vært innom Ikea og hørt hvilke alternativer som fantes, men de eneste som har store nok rom har kun 4 rom. Har sett på nettbutikker andre steder, og det ser ut som det samme problemet går igjen mange steder; for lave hyller, eller for få rom.

Er det noen som vet om noen enkle TV-bord som kan være tilfredstillende for meg? Er ikke ute etter noe superdyre ting. Jeg forventer gjerne ikke prisklassen som de har på Ikea sine møbler, men siden jeg gjerne er ute etter den enkleste møbelen man kan få tak i, ønsker jeg ikke å betale en formue for denne møbelen.

Er det noen som vet om noen som selger møbler som er godt tilpasset hjemmekino-utstyr, som ikke koster 4999,- for 6 planker?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste og billigste er faktisk å bygge selv.

Jeg har en som er 160cm bred, 60 cm dyp, og rommer alt jeg trenger.

Har 3 fulle komponent bredder med pusterom og 2 hyllerader.

Dette kostet meg godt under 1500,-

Det jeg gjorde var å tegne opp nøye hva jeg trengte, satt mål på alle plater jeg trengte, og handlet hos Byggmakker. Der fikk jeg skjært opp alle platene i riktige størrelser gratis. Så var det bare å skru det sammen (med lim i skjøtene. Så sparkle over skjøtene og skruene, og male.

Finishen avhenger av hva du legger i det og ønsker. Jo mer tid på Sparkling, pussing og maling jo bedre resultat.

Ett annet alternativ som mange gjør er å finne planker som er dype nok (MDF er fortsatt beste akterativ tilkappet) og bruker Leka-blokker som mellom stykker. Det blir ikke så stygt som man skulle tro. Bare legg noe i mellom lekablokken og gulvet.

Ellers så har IKEA noen sølv sylindre som kan kjøpes løst som kan brukes som ben og mellomstykker mellom planker.

Alle disse alternativene har 1 ting felles, de er billigere og bedre enn ferdig alternativer som er laget for damer som ikke liker mer enn 1 TV dekoder hvis de må ha det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg, trålte alt av butikker og fant ingenting som passet. Enten var hyllene for liten, for store, rare uproposjonale oppsett eller allskens dører og finesser som ikke passet. Jeg ville ha en helt simpel enkel benk, som kun har en misjon, å oppbevare komponentene mine.

En ting du kan gjøre med den IKEA benken er å ikke sette i hyllene for hvert rom i benken, da vil de passe i høyden ihvertfall ? Kan bruke litt kunstnerisk frihet på flatpakker også ;)

Jeg endte opp med å lage en selv for å få det jeg ønsker. Tar litt tid, krefter, og riktige verktøy (samt en kompis med møbelsnekkerverksted). Ikke at det hjelper deg noe særlig da, men her var det jeg endte opp med (perfekt dimensjonert til komponentene, heltre, og veier et halvt tonn):

4e3165264346994.jpg

Edit: Jeg ser i ettertid at det er en stund siden du opprettet denne tråden. Har du finnet noe i mellomtiden ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...