Gå til innhold

Vondt i armene ved uthev til siden

Anbefalte innlegg

Hei, når jeg trener uthev til siden får jeg ganske vondt i armene under selve øvelsen. Det kjennes som om det er noen sener langs armene som er problemet. Etter at øvelsen er ferdig er det ikke vondt. Jeg kunne eventuelt redusert vekten, men da tenker jeg at det kan bli litt for lett. Jeg tar 8 repetisjoner på hver arm uten problem, om vi ser vekk fra smerten

Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en rekke alternativer, uthever det aller mest sannsynlige:

1) Dårlig form

2) For mye vekt

3) Tendinitis

4) Gangsperre

5) Random smerte

6) Alvorlig sykdom

Om du kan forklare hvor smerten ligger, hvordan den føles ut og når i løftet du føler det, så hadde det hjulpet mye mer i det å skjønne hvorfor det gjør vondt. Start på 1 kg og se om det fremdeles gjør vondt, og hvis ikke, jobb deg oppover ved å ta 2, 3, 4 osv til du er på en vekt som faktisk gjør vondt.

Hadde du kunne filmet denne øvelsen, kunne jeg i hvert fall avgjort om det er dårlig form.

Lenke til kommentar

Smerten er stikkende og kommer når armen er rundt 45 grader ut fra kroppen. Jeg har ikke mulighet til å filme mens jeg utfører løftet, men jeg tar iallefall uthev stående med armene rett ned, og løfter armen strakt ut til siden i moderat tempo. Armen tas opp til omtrent skulderhøyde.

Med to kg kjente jeg så å si ingenting, men med neste tilgjengelige vekt, som er 4,5 kg var det vondt. Jeg får vondt flere plasser jeg ikke kjenner navnet på. Jeg har lagt med et bilde hvor jeg har prøvd å sette rød strek der det er vondt, men det var overraskende vanskelig å stadfeste skikkelig hvor det kommer ifra. I dag gjorde ikke høyre hånden særlig vondt, bare venstre.

post-217173-0-18102100-1373551278_thumb.jpg

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...