Gå til innhold

Oppslagstavler på storskjerm i bedrift


Ekko

Anbefalte innlegg

Er blitt forespurt av en bekjent om å foreslå noe for oppslagstavler for bruk i en bedrift.

 

Ønsket funksjonalitet:

  • 1 eller 2 skjermer på strategiske steder som skal vise informasjon til arbeiderne når de kommer og går (feks. husk å føre timelister)
  • Mulighet for å endre meldinger fra en 3. maskin i nettverket uten å røre maskinene koblet til skjermene

 

Mulige ekstraønsker:

  • Mulighet for rullerende meldinger (feks 2 ulike beskjeder som alternerer)

 

 

Min tanke er:

  • Benytte en webserver (som allerede finnes på huset). Legge opp en webside der hvor man lett kan endre beskjed.
  • Sette opp nettlesere i fullskjerm på oppslagstavlene som refresher nettsiden hvert 5. minutt)

 

Dette funker forsåvidt om man ikke skal veksle mellom flere beskjeder, men jeg lurte på om noen hadde noen andre forslag? Ideelt sett kunne jeg tenkt meg en powerpointpresentasjon som man lastet opp til en mappe og som ble automatisk oppdatert og avspilt på oppslagstavlemaskinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har en webserver på huset. Har kjøpt en raspberry pi og satt den opp med firefox/ice weasel og autorefresh.

Denne starter i fullskjerm og laster ønsket side når PIen starter. Deretter laster den siden på nytt hvert 5 minutt. Tror det blir løsningen.

 

Ellers takk for forslagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...