Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbook Air reinstallasjon uten recovery HD


Anbefalte innlegg

Har en Macbook Air her som jeg må ta en recovery på.

Men, jeg har ikke noen recovery HD på maskinen og ikke tilgang til eventuelle plater som fulgte med maskinen.

OS: 10.6.8

 

Hvordan løser man dette?

 

Fant dette hos Apple, "OS X Recovery Disk Assistant v1.0", men det står i beskrivelsen "In order to create an external OS X Recovery using the OS X Recovery Assistant, the Mac must have an existing Recovery HD".

Så da fungerer ikke denne løsningen.

 

Vil Internet recovery funke, og hvordan får jeg prøvd det?

Når jeg starter opp med å holde inne "alt"-knappen, så får jeg kun valg av "Macintosh HD". Under så er det mulig å koble til et trådløst nettverk, men kommer ikke noen nye valg selv om den blir tilkoblet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis jeg spør litt dumt, er ny med Mac.

Så det programmet kjører jeg på nåværende installasjon og den oppretter en reinstallasonsdisk, slik at maskinen er helt lik som når den ble kjøpt ny?

 

Og så kan jeg etterpå bare hente det jeg trenger fra backup via Time Machine?

Lenke til kommentar

Det er riktig. Men du trenger installasjonsfilene til OS X. De kan du laste ned fra AppStore for rundt 200 kr, eller finne på andre "alternative" steder.

 

Når minnepennen er klar holder du Alt-knappen inne når du booter, og velger "EFI-boot" når du får valg mellom den og Macintosh HD (ikonet er orange). Da booter den fra minnepennen.

 

Når den er klar etter ca. 1 min velger du Diskbehandling, sletter innholdet på disken, trykker på det røde krysset, velger Installere OS X - og følger videre instruksjoner.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...