eirikheggelund Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Hei. Jeg har to Asus ROG 7970 Matrix Platinum i CFX, men har et problem. Under benchmarks ser det ikke ut til at det andre kortet jobber i det hele tatt. Jeg har ikke prøvd å skru av ULPS da jeg ikke vet om dette vil ha noen effekt. På den annen side jobber første kort noe ekstremt, hvilket fører til at temperaturen stiger vesentlig høyere enn hva den har gjort med tilsvarende benchmarks med ett kort. Og med temperaturstigningen følger forferdelig viftestøy. Jeg opplever samme problem i spill som Battlefield 3 og Tomb Raider. Temperatur og støy var ikke noe problem før det andre kortet ble installert. Både CCCs AMD OverDrive og Asus GPU Tweak viser at det andre kortets klokkehastighet på merkelig vis låses til 300MHz, noe som er rart ettersom det har 800MHz til å gå på av fabrikkinnstillinger. Skal det virkelig være slik? Håper på positiv respons, Eirik Heggelund Endret 3. juli 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 For meg høres det nesten ut som du ha skjermkortene tett inntil hverandre, i så fall blir det varmt og mye støy. Går ut i fra du ha satt opp crossfire bridge. En annen ting kan være at spillet//programmene ikke støtter crossfire. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 CFX fungerer ikke i Window Mode. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 CFX fungerer ikke i Window Mode. Problem solved. Om det fremdeles ikke funker så er det bare å gå og få seg den nyeste driveren! Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) For meg høres det nesten ut som du ha skjermkortene tett inntil hverandre, i så fall blir det varmt og mye støy. Går ut i fra du ha satt opp crossfire bridge. En annen ting kan være at spillet//programmene ikke støtter crossfire. Ja, det kan muligens være årsaken. Var litt skeptisk da jeg installerte det andre kortet, og det er ikke vanskelig å se hvorfor. Det øvre kortet lener seg praktisk talt på bakplaten til det nedre. Ingen spesielt god idé rent ytelsesmessig, kanskje, men det ser i det minste pent ut. Endret 3. juli 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 CFX fungerer ikke i Window Mode. Dette visste jeg ikke. Takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 OT: Stock kjøler, nam. Topic: Det er nok årsaken det gitt. Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 OT: Stock kjøler, nam. Topic: Det er nok årsaken det gitt. Jeg visste noen ville komme til å kommentere den. Stock-kjøleren er på vei ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hehe, kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå