Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bil annlegg fra 0-25.000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan bil har du?

Det du linker til er veldig bra utstyr, men tror du ikke nærmere 250w på hver av de høyttalerne er litt overkill da de har en rms på 90, og peak på 135w.

Mener det virker litt dumt, ta for eksempel om du kjøper en sub du bare tenker å kjøre med en peak på 300w, så trenger du jo ikke en forsterker på 1800w for å drive, da kan man heller kutte ned på utgiftene og heller kjøpe en svakere forsterker, eller samme prisklasse for en høykvalitetsforsterker.

Liker personlig DISSE veldig godt, de koster så å si det samme som de høyttalerne du linker til, men da kan du gå over til en annen forsterker som ikke er heeelt overkill på wattsiden. Som DENNE som er fra samme serien, bare 100w versonen, eller så kan du gå over til ONE serien som også har super kvalitet som DENNE

Subben og forsterkeren er veldig bra valg etter min mening! Med mindre du vil litt ned i pris så funker dynaBel sin BF7501 veldig bra den og! tenke på at prisforskjellen på Digital Designs sine 3515 og 3518 ikke er veldig stor (den første er den du linker til, og den andre er samme subben i 18" verson).

Utover alt utstyret som er listet opp over så bør du også modifisere bilen din med dempematter i dørene og bagasjeluka for å hindre vibrasjoner og ulyder. får du det til så demp taket og gulvet også! hjelper en del det også om du først skal legge en del penger i dette og vil få det så bra som mulig med en gang! de har flere forskjellige typer dempematter om den jeg linket til ble litt dyr i større mengder.

Kan også hjelpe en del om du øker kabelstørrelsene på - (jord/minus) fra batteri til chassie + motorblokk og større kabel fra generator til + (pluss) på batteriet

Bør også skaffe deg nytt batteri for høyere leveranse av strøm. legg merke til at den ikke lager strøm, men bare holder på den og leverer ut, det er generatoren som danner strømmen. Ta mål av ditt nåværende batteri og spør etter et batteri med lignende mål så du ikke får et batteri som ikke passer.

Lenke til kommentar

Du har valgt noe som virkelig kommer til å spille bra her, men det er som Suit-up sier litt overkil med en 200.2 til det frontsettet, så du kan godt bytte til en 100.2. Frontsettet er veldig bra, og låter fint, så hvis du får dempet dørene dine skikkelig, og får til et solid feste til høyttalerene, så kommer du garantert til å bøi fornøyd med det. Jeg ville gått ned et hakk på suben også jeg da, for å kunne bruke en litt mildere forsterker og dermed slippe det store strømtrekket, er ikke store forskjellen 3515 og 2515, begge spiller skikkelig tøft. Ville valgt DD forsterker til suben også jeg da, eller gladen ;)

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Hadde tenkt lite på DD 2515 og Dynabel BF7501 :)

Hvordan kan det bli me 2 DD 2515?

Er det mye forskjell på 1 eller 2 ?

Vil det trekke mye støm?

Må jeg ha nytt batteri? ( og vilken batteri?)

Har hørt snakk om at man kan få med kabler viss man handler for viss mye på judysbilstereo.

er det bare tull eller er det sant? :)

Lenke til kommentar

2 subber vil selvsagt gi mer trykk, men trenger du så mye bass da? Én 15" er ofte mer enn tilstrekkelig for de fleste ikke-deltakende. Det er forsterkeren som trekker strømmen, så om du har 1 eller 2 subber har det lite å si for strømtapet. Men som nevnt over, sjekk måla for ditt nåværende batteri så spør du om de har noe tilsvarende.

Få et godt tilbud er nok ikke noe problem om du gjør kjøpet litt mer personlig. Ring judys, si at du har en uttenkt plan til anlegg og at han har alt du trenger så du vil kjøpe det fra ham. Han kommer sikkert til å spørre om hva du tenker deg å kjøpe, så lister du opp. Etter det spør du om du kan få et godt tilbud. Da du kommer til å bruke mange tusen på anlegg fra samme butikken så er det nok ikke noe problem da det trolig går mest av småkjøp til vanlig, av typen frontsett eller spillere. Da er du trolig på et vennlig plan hvor dere får planlagt litt og du får mye mulig et greit tilbud. Verste som kan skje er at du får et nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...