Gå til innhold

i7 2600k vs 4770k

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny prosessor ganske snart. Den jeg har nå er en i7 2600k @ 4.5ghz med H60 vannkjøling. Jeg streamer en del (World of Warcraft, Dayz (begge spill ganske CPU heavy)). Så det jeg lurer på om jeg kommer til å merke noen forskjell i mens jeg streamer med en 4770k @ 4,5ghz (?) kontra den jeg har nå.

Endret av Troenderfury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du vil merke mye forskjell, og det er jo ikke så stor forskjell på de CPU'ene opprinnelig. Du må jo også bytte socket, da tror jeg for penge, at du vil tjene mere på GPU upgrade eller SLI/Crossfire.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Takker for svar begge to. Da lurer jeg på hvilken prosessor jeg eventuelt kan kjøpe meg for å se forskjell i mens jeg streamer. Akkurat nå merker jeg at spillene mine lagger en del (15-25fps ved mye detaljer) når jeg streamer. Det er altså dette problemet jeg vil ha bort.

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to. Da lurer jeg på hvilken prosessor jeg eventuelt kan kjøpe meg for å se forskjell i mens jeg streamer. Akkurat nå merker jeg at spillene mine lagger en del (15-25fps ved mye detaljer) når jeg streamer. Det er altså dette problemet jeg vil ha bort.

Hvilken programvare streamer du med, og hvor høy oppløsning/kvalitet streamer du i?

Er prosessoren din belastet >80% når du streamer og det hakker?

Den billigste oppgraderingen som eksisterer for deg nå på prosessorsiden er 3930k.

Lenke til kommentar

Hvilken programvare streamer du med, og hvor høy oppløsning/kvalitet streamer du i?

Er prosessoren din belastet >80% når du streamer og det hakker?

Den billigste oppgraderingen som eksisterer for deg nå på prosessorsiden er 3930k.

Bruker OBS for å streame. 1920x1080 @ 30 fps. 2500 kbit.

Prosessorbruken varierer litt, men alt fra 50% til ca 90% avhengig hva jeg gjør og hvor jeg er in game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...