tttt Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hei, jeg tenker å kjøpe meg lett mc. Fattern er veldig for, men mamma sier det er alt for farlig. Om sommeren skal jeg kjøre 4mil til skolen hver dag, på e6. Er det noen som har gode agumenter, eller noe statistikk som jeg kan bruke på min side Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Synes hun heller at du skal kjøpe moped? Mopeder har ikke lov til å kjøre på motorveier. Noen punkt jeg kommer på i farten: Du får bedre opplæring når du tar Lett-mc. Dette kommer også godt med når du skal ta billappen, fordi du allerede sitter inne med mye god erfaring. Du klarer å følge trafikken, som er trafikksikkert i seg selv. Lettmotorsykler er generelt bedre utrustet for å holde høyere hastighet, da med tanke på f. eks. bremser. Jeg har opplevd alt for mange dårlige bremser på mopeder. Dette kan selvsagt variere. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 4 føkkings mil til skolen burde da være nok ^.^ 2 Lenke til kommentar
tttt Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Hun vil ikke ta jeg skal kjøre noen ting og det hjelper ikke med å si at det er langt til skolen, hun sier at kollektivt er likså bra (selv om det går mye treigere). Lenke til kommentar
tttt Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Nei, men tror det er best å overtale henne Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Du bør ikke prøve å overtale henne med statistikk. Statistisk er det farligere å kjøre lettmotorsykkel enn moped. Dette betyr ikke at lettmotorsykkel er farligere i seg selv - tvert imot, for en som mestrer kjøretøyet er det nok vel så trygt og mye mer praktisk. Problemet er at sikkerhetsbonusene spises opp av umodne førere, og det slår negativt ut på gjennomsnittet. Men, vi har alle et risikonivå som er helt vårt eget. Det er lett å la seg skremme av tall som sier at motorsyklister har så og så mange ganger større sjanse for å dø i trafikken, men det er faktisk snakk om en aktivitet som er trygg nok til å være helt lovlig selv i snerpete, overbeskyttende Norge. Jeg tok MC-lappen for et par år siden, og selv om jeg risikerer mer ved å kjøre sykkel enn å sitte hjemme og klø meg på pungen, er det noe jeg på dødsleie ville gremmet meg enormt over å ha gått glipp av, hvis jeg ikke tok steget og forsto at jeg ikke kunne høre på pyse-foreldrene mine bestandig. En ting du kan gjøre er å spørre henne om du kan få ta dykkerlappen i stedet. Det vil hun sannsynligvis godta, siden folk flest tror at dykking er nokså trygt. Men det er faktisk mye farligere enn motorsykkelkjøring. Går hun i den fella, vil du kanskje kunne få henne til å forstå at det er mye fordommer som styrer synet hennes på MC. Endret 3. juli 2013 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Haha, høres ut som moren min Lenke til kommentar
warioman Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Hei, jeg tenker å kjøpe meg lett mc. Fattern er veldig for, men mamma sier det er alt for farlig. Om sommeren skal jeg kjøre 4mil til skolen hver dag, på e6. Er det noen som har gode agumenter, eller noe statistikk som jeg kan bruke på min side Generelt er det ingen gode argumenter for å kjøre MC fordi "man er altfor utsatt for ulykker". MC er en større risiko ja, og MC er egentlig bare for hobbybruk, eller for ungdommer som akkurat har fylt 16 og trenger en måte å komme seg rundt på. Om moren din er en slik "du får ikke lov å være i trafikken før du har fått deg Tanks", så skal du nok se langt etter den lettsykkelen xD Moren min var litt slik hun også, men siden pappa ville jeg skulle få meg "ordentlig" sykkel og ikke noe "plastrakett", så ga hun seg til slutt. Men du kan jo si at du trenger et transportmiddel for å komme deg frem og tilbake, men noe bedre enn det klarer ikke jeg å komme opp med hvertfall, mister Quote over her hadde noen gode poeng, så du kan jo ta det med i foredraget, og kanskje lage en powerpoint med noen motorsykler i regnbuen elns Endret 27. juli 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Gå sammen med din far å kjøp sykkelen først, uten hennes samtykke. Da MÅ du jo bare ta lappen, og mor gir seg til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå