OscarMike1 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Er i ferd med å kjøpe ny stasjonsvogn, 2008 og nyere. Tenker makspris ca 250.000,- og ikke km alt for langt over 100.000. Det må være plass til hundebur bak (schæfer). Jeg vurderer følgende tre: Mercedes C klasse Audi A4 - litt liten plass bak? BMW 3 serie med navigasjon - litt liten plass bak? Noen innspill? Jeg kjører nå en 2003 BMW og er fornøyd med den, men jeg har ingen spesielle preferanser når det kommer til hvilket av de tre merkene. Noen tanker og innspill? Tenker da spesielt på kjente feil, samt praktisk bagasjerom. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Tja,tror alle de 3 har ganske lite plass bak. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Dette blir bare fanboys som anbefaler det de liker best uansett. Anbefaler at du prøver de forskjellige alternativene selv, slik at du selv kan gjøre deg opp en mening om dem. Det sagt, med Audi for man mye for pengene om dagen. Med BMW får du antageligvis den beste bilen. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har så lyst til å si BMW, men hvordan er den på vinteren om du skal opp en svingete bakke? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har så lyst til å si BMW, men hvordan er den på vinteren om du skal opp en svingete bakke? Har kjørt en del BMW om vinteren. Det er stort sett det samme som alt annet, det er dekk og sjåføren som avgjør om det går eller ikke. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har så lyst til å si BMW, men hvordan er den på vinteren om du skal opp en svingete bakke? Bakhjulstrekk betyr mer vekt bak og vil i oppoverbakke bety mer vekt på bakhjula og bedre grep/framdrift. (enn for eks. en framhjulstrekker) Gode dekk er forøvrig også alfa omega på vinterføre uansett bil. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Har kjørt en del BMW om vinteren. Det er stort sett det samme som alt annet, det er dekk og sjåføren som avgjør om det går eller ikke. Ca dette ja. Har kjørt forbi SUVer på glatta som har måttet gi opp i 'min lille BMW'. Når det er sagt, 3 serien ser utrolig liten ut baki. - Det gjør vel de andre og forsovidt? Du klarer ikke å komme opp i 5 serie /A6/E klasse i det prisleiet da? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg vil si BMW, men er egentlig inhabil siden det er det jeg kjører til hverdags. Satt meg like mye fast når jeg hadde forhjulstrekk. Kan jo ha noe med erfaring å gjøre, men med dårlige dekk er man fucked uansett. Og BMW gjør det bra med vektfordelingen. Jeg synes Audi er så damn kjedelig, og de er så fortunge at det ødelegger mye av gleden. Mercedes er noe jeg forbinder med taxi, pensjonister og likbiler. Alle bilene har lite bagasjerom som mange sier. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Du ser på feil klasse om du skal ha såpass stor hund baki, særlig dersom du skulle ønske plass til litt bagasje også. Man må nok opp til E/A6/5-serie for å få plassen man som regel vil ha. Selv kjører jeg E-klasse (S211) pre-facelift og har helt ok plass til hundebur, men ytterligere bagasjeplass er det dårlig med. Jeg har da et dobbeltbur til to småhunder (ca 40cm høye), buret er et Variocage Dobbel S. Med tanke på prisgrensa du har satt er det ikke ubegrenset mange å velge i akkurat, særlig dersom du vil ha litt utstyr. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Bil er jo i det store og hele en hjertesak og mye utseendeavhengig. så om jeg ikke tenker på det men ser på de kriteriene som du har lagt til grunn her så har jeg en anbefaling til deg. og mitt forslag er en Audi A4 TDI Quttro. da får du en 140-143 hk motor med relativt god sprut og en uovertruffet fremkommelighet på vinteren. modeller fra og med 2006 er mye bedre å kjøre en de modellen som var før denne tid. man kan kjenne vekten på fremhjulene når man presser dem, men hvor ofte kjører du på den måten? om jeg skulle gå for en slik bil ville jeg også unngå en med S-line understellet. det blir litt for stumpete for min del. om mulig, kjøp en med S-line interiør siden du da får med sportsetene som er veldig gode. fordelen med f.eks BMW er at den har en motor som er en del billigere i forbruk og som nok er lettere å kjøre fort med på sommerføre pga bakhjulsdrift. men et litt mindre bagasjerom trekker ned, samt vinteregenskaper. joda, jeg er klar over at det er noen som ikke blir stoppet av noe som helst, men Quattro er Quattro og det er ingen som skal fortelle meg at en BMW uten 4-hjulsdrift er bedre en Quattro på vinteren. særlig når den er kjørt av en gjennomsnittelig sjåfør som meg selv. Mercedes havner litt mellom to stoler. den er ikke større en Audi og er nok den som er dårligst av disse bilene på glatta. men komforen til Mercedes er jo udiskutabel og om du velger en med automat så har du en bil som du kan kjøre langt med uten å kjenne det i ryggen. men som andre skriver: se om du finner en i en klasse over p.g.a et, forhåpentligvis, relativt stort hundebur. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 A4 er ikke noe helfjernt alternativ, og Quattro bør helt klart en Audi ha. Men 2,0TDi på rundt 140hk er rett og slett for lite, i tillegg til at de motorene høres forjævlig ut. 2,0TFSI ville etter mitt syn vært et langt bedre alternativ, disse leveres vel med drøyt 200hk også. Ser man på 2wd-utgavene av disse tre er det ingen tvil om at Audi bør forkastes, de to andre er gode alternativer. Med 4wd er alle sammen gode alternativer, men Mercedes ble ikke levert med de minste motorene kombinert med 4Matic. Hvordan det er for BMW sin del vet jeg ikke. Selv har jeg falt på 4Matic som valg for de neste årene, og er så langt storfornøyd.. Jeg har tidligere hatt en del biler med Quattro av forskjellige generasjoner, men BMW med 4x4 har jeg hittil ikke eid. E-klassen er helt klart en vinner hva gjelder bagasjeplass, Audi A6 sin skrånende bakrute gjør bilen ganske så upraktisk. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 At en audi med firehjulstrekk slår en bmw med rwd er jo ikke veldig rart. En bmw 320d fra 2006 gir deg 163hk btw 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Skal du ha en av de 3 "luksusbilene" til den prisen må du nok gjøre noe kompromisser, som f.eks. på bagasjeromstørrelse. Noen alternativer: Mazda 6 - http://www.finn.no/f...nnkode=42503708 Ford Mondeo - http://www.finn.no/f...nnkode=42214152 VW Passat - http://www.finn.no/f...nnkode=42491506 Skoda Superb - http://www.finn.no/f...nnkode=42266677 Volvo V70 - http://www.finn.no/f...nnkode=42476753 Misforstå meg rett, jeg ser absolutt hvorfor du synes at de 3 du nevnte er mer attraktive enn den jeg har nevnt nå (bortsett fra C-klassen ^^), men vist du er veldig opptatt av bagasjerom, så ser du nok på feil biler. Edit: Fant bare noen biler i farten, godt mulig det finnes biler som har bedre kombinasjon av utstyr, motor og utseendet til 250 000. Endret 3. juli 2013 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) (..Snipp) Jeg må si meg enig med bytrollet. Jeg veit at jeg har vinglet mye mtp å kjøpe ny bil. Var på nippet bare for noen måneder siden, men et huskjøp utsatte den prosessen. Etter å ha studert en haug med biler, prøvekjørt mange forskjellige modeller, så har jeg selv kommet fram til en shortlist. Behovene er å ha plass til en barnevogn, og 3 personer. Selv om det vil kjøres lite med 3 personer i bilen, må den ha plass nok. Jeg trenger ikke mengder av plass, og jeg er heller ikke interessert i å bruke opp mot 4-450K på bil heller. Dette er sikkert en prioritering for mange, men siden kona kjøpte seg nye A-klasse i mai, kan ikke jeg miste hodet, å kjøpe en bil som vil koste meg 7000kr pr måned i lån, forsikring, service, drivstoff m.m Jeg har funnet at: BMW X1 1.8D med 4WD (136hk) eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42565191 Audi A4 Quattro (140HK) eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41753575 sannsynligvis holder til mitt bruk. Kjører ca 16K km pr år, og har flyttet ut av Trondheim (utpå byneset), så ønsker en bil med bedre fremkommelighet enn hva jeg har i dag. Det skal også sies at etter jeg fikk på Nokian Hakka på Volvo`n jeg kjører i dag, ble det plutselig en god vinterbil det også. Endret 3. juli 2013 av PanserJohan Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Den a4'n der er jo noe av det styggeste de har laget. Og i tillegg å sammenligne det med en x1 som er en pen bil, så ville ikke jeg vært i tvil. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Den a4'n der er jo noe av det styggeste de har laget. Og i tillegg å sammenligne det med en x1 som er en pen bil, så ville ikke jeg vært i tvil. som tidligere skrevet så er valg av bil litt utseendeavhengig. men det var vel ikke det trådstarter spurte om? for jeg har også er par synspunkter om utseende til både X1 og A4, samt de aller fleste bilmodeller som heller ikke er relevant for denne tråden. forøvrig så er det langt bedre plass i bagasjerommet til A4. og det er jo noe som er viktig for trådstarter. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Såvidt jeg vet og om det er snakk om en x1 vs en a4 fra 2006-07, så er det 20 liter mindre plass i bmwen. Husker ikke hva 3serien fra den tiden har. Man må med andre ord belage seg på å enten ta med mindre, eller stappe bilen full om man kjøper i denne klassen som trådstarter har planer om. Er det ekstremt viktig med bagasjeromsplass må man nok kjøpe seg en avensis eller en superb. Grøss Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Er det ekstremt viktig med bagasjeromsplass må man nok kjøpe seg en avensis eller en superb. Grøss Det beste alternativet er å gå opp en størrelse, det er først da du støter på Superb. Avensis har vel bagasjerom så vidt større enn bilene nevnt her, og en del mindre enn E, 5-serie og A6..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå