Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgaveplanleggingsmotor har sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Hei!

Installerte Avast i går, og i dag har hele PCen klikket vinkel.

Når jeg starter PCen kommer det opp ca. 15 vinduer hvor det star "Blablabla har sluttet å virke". Aner ikke hva de forskjellige greiene er.

Etter at jeg har lukket alle disse boksene, fortsetter det å poppe opp en boks hvor det står "Oppgaveplanleggingsmotor har sluttet å virke". Og det skjer omtrent hvert andre minutt. Fryktelig irriterende, i og med at boksen legger seg foran alle andre programmer. Tidligere i dag hadde jeg 32 bokser med dette problemet samtidig.

Noen som vet hva det er og hvordan man fikser det?

e: antar at det har noe med Avast å gjøre, så forsøkte å laste ned AVG istedenfor. Klarer ikke å åpne programmet for å installere det, da "AVG Setup Self-Extractor based on 7-zip har sluttet å virke" når jeg prøver å åpne. Faen heller, hva er dette?

e2: jeg kan heller ikke bruke ctrl+alt+del, og kan ikke åpne oppgaveplanleggeren. Kan jevnt over nesten ikke åpne noe uten at det kræsjer.

e3: nå kan jeg heller ikke avinstallere avast. what to do?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det er derfor jeg bruker MSE, mindre trøbbel med microsofts eget program.

Vet ikke hva som har skjedd. Avast kan ha feilaktig identifisert noe som virus (false positive) eller du kan ha hatt noe som avast har fjernet og dermed krasjet pc. Avast kan videre ha blokket noe windowsfunksjoner osv.

Oppgaveplanleggingsmotor..tja, hva er nå det? taskhost? taskmgr?

Du kan jo se om du kommer inn på avast og se om den har blokkert noe og eventuelt manuelt godkjenne det.

For å fjerne det kan man normalt starte opp i safe mode, og fjerne avast derfra.

Har avast fjernet noe, vil det ikke hjelpe.

Spørsmålet er jo om du skal orke å vri hjernen på dette i dager og uker, elelr bruke noen timer på en recovery/reinstall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...