Schanzen Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Hei! enkelt spørsmål. Jeg har satt opp VPN server i ruteren min, som fungerer akkurat som den skal, men den bruker fremdeles internettlevrandøren sin IP adresse. er det mulig å få bytte IP adressen til en utenlandsk IP ellernoe? takk! Endret 2. juli 2013 av Schanzation Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 du må route all trafikken mot vpn gateway Lenke til kommentar
Schanzen Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 ah herlig at det går ant. da slipper jeg å kjøpe meg strongVPN eller andre alternativer. vet du hvordan jeg router all trafikken mot vpn gateway? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 hmm ser jeg leste spm litt fort før jeg svarte, gikk utifra at du hadde kjøpt vpn hos en leverandør og satt opp routeren din til å bruke denne. Dersom du har satt opp routeren din som vpn gateway vil du bare oppnå muligheten for å nettverket ditt når du er ute på reis, når du logger på den vpn så vil du ha akkuratt samme ipadresse som når du er hjemme. Skal du ha noe annet må du kjøpe vpn tilgang hos en leverandør som tilbyr dette. Lenke til kommentar
Schanzen Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Tusen takk! det svarte akkurat på mitt spørsmål. Om jeg kjøper vpn tilgang hos en levrandør, og skal sette opp VPN i ruteren, blir jeg nødt til å flashe firmware da? liker asus sin firmware, og liker ikke å rote med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Dersom du skal sette opp ruteren til å logge på en VPN må du nok normalt flashe, ja. Til tomato, dd-wrt eller noe. Nå har vel N66 OpenVPN støtte så mulig du slipper (om den har klienten og ikke kun server biten), du får google litt. Nå må du ikke sette opp VPN i ruteren da, det holder å sette opp en maskin innenfor nettverket med VPN oppkobling for å skjule dennes IP. Denne maskinen (og kun den) vil da gå via VPN leverandørens nett og dermed ikke angi IP fra din ISP. Fordelen her er at det på maskinen blir enklere å bytte VPN server (de fleste VPN leverandører har servere i flere land). Kjekt om du skal veksle mellom amerikansk netflix og engelsk BBC f.eks. Fordelen (eller ulempen) med å sette det opp i router er at alle maskinene på nettverket ditt alltid går via VPN leverandørens servere. Dog er det ikke alltid ønskelig. Endret 4. juli 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Schanzen Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Ja, når jeg tenker meg om vil jeg kanskje ikke at alle maskinene på nettverket alltid skal gå igjennom VPN. Har kjøpt svensk OpenVPN nå. Anonine. funker ganske awsome men tar gjerne imot andre forslag også. Jeg vurderte EarthVPN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå