æksjN Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Hei! Laget en tråd tidligere ang. oppgradering av PC. Endte opp med at jeg kjøpte nVidia GeForce GTX 770 fra Gigabyte. Når jeg fikk skjermkortet monterte jeg det og alt fungerte som det skulle, da hadde jeg Vista. Oppgraderte til Windows 7 dagen etter, hvor det fremdeles fungerte som det skulle. Under hele denne perioden hadde jeg 320.18 skjermkortdriveren installert. Etter jeg skrudde av PC-en installerte jeg 130+ oppdateringer via Windows Update og når jeg slo PC-en på dagen etter fungerte skjermen helt fint til jeg kom til login-screen. Da ble skjermen sort. Jeg kunne fremdeles se musepekeren, og skjermen var "på", men den var sort. Startet PC-en på nytt og av-installerte skjermkortdriverne via Safe Mode, Da fungerte det helt fint igjen, men da kommer problemet med at kortet mangler drivere så jeg kan egentlig ikke gjøre noen ting. Kontaktet nVidia Support og de sa at Windows Update kan ha tuklet med driverne, siden Windows tydeligvis installerer egne skjermkortdrivere som ikke går hånd i hånd med nVidia sine. Tilbakestilte PC-en derfor til et tidspunkt til før oppdateringene ble installert, men det fungerte ikke da heller. Endte opp med at jeg reformaterte PC-en, men problemet oppsto fremdeles. Jeg har prøvd å installere disse driverne, i vanlig Mode og Safe Mode: 320.08 (fulgte med på CD med kortet), 320.18 og 320.49 BETA. Samme problemet hver gang. Det siste nVidia Support spurte om var om jeg kunne tatt ut skjermkortet og prøvd det i en annen PC, men jeg har ikke mulighet for dette akkurat nå. EDIT; Vil også legge til at selv om skjermen er sort, så hører jeg den typiske Windows lyden som kommer når login-screen kommer, jeg kan også skrive inn passord og logge inn. Det som da skjer er at jeg vil få dette bildet opp på PC-en. Windows 7 bakgrunn samt en sort ramme rundt (Paint skills!) Noen tanker? Endret 2. juli 2013 av act1oN Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har vært borti sånne looper med flere nvidia kort. Når du avinstallerer, sørg for å fjerne alt dvs slett nvidia mapper og registeroppføringer som måtte være skapt. Boot pc. Windows default driver bør fungere slik at windows starter. Deaktiver at windows skal oppdatere skjermkortdriveren om den dukker opp i windows update. Slå av sikkerhetsprogrammer (antivirus og brannmur). Installer 320.18 (sjekk at den er kompatibel med ditt skjermkort). Reboot når den ber om det, and pray :-) Lenke til kommentar
æksjN Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Har vært borti sånne looper med flere nvidia kort. Når du avinstallerer, sørg for å fjerne alt dvs slett nvidia mapper og registeroppføringer som måtte være skapt. Boot pc. Windows default driver bør fungere slik at windows starter. Deaktiver at windows skal oppdatere skjermkortdriveren om den dukker opp i windows update. Slå av sikkerhetsprogrammer (antivirus og brannmur). Installer 320.18 (sjekk at den er kompatibel med ditt skjermkort). Reboot når den ber om det, and pray :-) Jeg formaterte PC-en før jeg prøvde å installere 320.18 på nytt, så det var ingenting fra nVidia på PC-en fra før av. Gikk igjennom alle oppdateringene manuelt og luket ut grafikk-oppdateringer. Jeg installerte forsåvidt skjermkortdriveren før jeg installerte noen oppdateringer fra Windows Update i tillegg. Brannmur er av og anti-virus er ikke installert. Står på nVidia sin hjemmeside at 320.18 er kompatibelt med GTX 700-serien. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Hvis skjermen er svart, men du kan se musepekeren så høres det ut som en liten bugg ved windows updatge/nvidia drivere som dukker opp av og til. Etter windows update/driver update så blir det av og til endret til dual screen oppsett med utvidet skrivedbord. Det som er den eneste skjermen har da blitt satt som skjerm nr2 og denne skjermen er svart under login mens login bildet vises på den ikke eksisterende skjermen. At du i tillegg hører login lyden vil jeg si at bekrefter teorien. I safe mode og før loginskjermen kommer opp vil bildet ved en dual screen setup klones så det er likt på begge skjermen selv om du har utvidet skrivebord i Windows. Har hatt dette problemet en gang selv og det kommer en sjelden gang noen innom forumet her med samme problem. Det virker som at det nesten er helt tilfeldig når og hvem som får dette. På en stasjonær PC er det eneste alternativet å plugge i en ekstra skjerm (Noen hovedkort kan også endre mellom dual screen i bios siden du kan kjøre dual screen med den ene skjermen koblet til hovedkortet. Dette kan prøves bare for å teste, men det er en litt større "long shot"). Hvis du ikke har en ekstra skjerm så funker det like bra å flytte pcen bort til en TV som har hdmi inngang å låne en HDMI kabel fra noe av utstyret som står under tven. Evt låne en HDMI i kabel fra en kamerat. Husk å ta med den vanlige skjermen så du har to skjermer koblet til samtidig. Hvis du får opp loginskjermen på TV/ekstra skjerm så logg inn og endre til at du bare har en skjerm og flytt pcen tilbake. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Det er nok som Bjoolz sier. Prøv andre utganger på skjermkortet om du har mulighet. For det som har skjedd (tror jeg) er at Nvidia har slått på utvidet skrivebord på to eller flere skjermer og du ser på sekundærskjermen som er svart under pålogging i Windows. Du kan også prøve å bytte mens maskinen er påslått og logget inn. Endret 4. juli 2013 av Thor. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Kan man ikke bytte skjermen på en annen av skjermkortets utganger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå