HåkonN Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har en Linksys trådløs router jeg setter opp for kabel-internett. Kabel-modemet fungerer rett på PC`en, og jeg har nå satt denne routeren i mellom. Har satt routeren på DHCP, og den får IP adresse og gateway, men feltet for DNS nummer er tomt, så da lurer jeg på hvor jeg får tak i/finner det? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Leverandøren er forøverig Norsk kabel TV hvis det er noe hjelp.... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Noen som vet om routeren skal finne DNS automatisk ved DHCP? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg tror du må lage flere identiske tråder. Gjerne under forskjellige kategorier, og vinkle problemet litt forskjellig. Og så kan du spørre én gang i timen om det er noe nytt. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Noen som vet om routeren skal finne DNS automatisk ved DHCP? Vanlegvis så vil det vere oppsatt slik at det er automatisk. Men om det ikkje er det så må du nok kontakte selskapet og spørre om adressa. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg tror du må lage flere identiske tråder. Gjerne under forskjellige kategorier, og vinkle problemet litt forskjellig. Og så kan du spørre én gang i timen om det er noe nytt. Det blir ikke noe bedre av slike kommentarer. Prøv heller og hjelp eller ikke bry deg. Topic: Den burde kunne motta automatisk dns. Dersom det ikke er tilfelle så er det noen leverandører som gir disse oplysningene på sine websider (iallefall tidligere). Kikk innom websiden til leverandøren din evt ring dem og spør om hjelp Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Noen som vet om routeren skal finne DNS automatisk ved DHCP? Dette må du angi på dhcpen om hvilken dns den skal bruke. Er forsåget det samme hvordan dns tjener du setter.. bare den er koblet opp mot internett og kan finne hostnames. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Takker for svar... skal ta kontakt med leverandøren. Drdoogie: Vanligvis gjør spør jeg ikke mer enn en gang, men denne gangen forsvant posten min så fort fra siden uten svar og jeg stresset litt med å få dette til å virke. Har selv svart på poster som har blitt "dumpet" opp på den måten rett og slett for at jeg ikke har sett spørsmålet før det forsvant. Og som du ser, fikk jeg svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå