Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kreft elsker glukose?

anonymus94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Analyser som har vært gjort på kreft viser at DNA faktisk kan være intakt i en kreftcelle, og at cellen befinner seg på et annet utviklingsstadium enn det som er normalt. I forhold til psykologien kan jo dette være en kroppslig reaksjon på linje med psykisk regresjon hvor man går tilbake i tid som en forsvarsmekanisme. Dette forklarer vel kanskje også enkelte tilfriskninger via spontan remisjon.

Når det er sagt er det nok mange faktorer som spiller inn. Kostholdet har vist seg å være svært viktig både for å utvikle, forebygge og behandle kreft.

Lenke til kommentar

http://www.cbn.com/tv/2033189160001

Ifølge denne videoen kan mesteparten av kreft bekjempes/drepes ved å kutte ut unaturlige karbohydrater. Isåfall vil det være et gjennombrudd som kan redde mange liv. Hva tror dere?

Noe så enkelt hadde ikke blitt oppdaget før nå?

Det som er riktig er at de fleste kreftceller vokser raskt og at de fleste primært bruker glukose. Vi kan faktisk oppdage kreftceller ved å spise/drikke radioaktivt glukose og se med en scanner hvor det radioaktive sukkeret samler seg opp. http://en.wikipedia....canner#Oncology

Men de fleste krefttyper produserer også ekstra mange transporterproteiner som tar opp glukose fra blodet. Og de tiltrekker seg også stoffer som promoterer vekst av blodårer, på den måten sikrer kreftsvulsten seg god tilgang på energi.

Selv om du ikke spiser glukose, vil nemlig kroppen selv produsere glukose og du vil ha en konsentrasjon av glukose i blodet som ikke avviker spesielt fra nivået når du spiser glukose. (Med mindre du har diabetes). Siden kreftceller muterer vil svulsten under en lavere tilgang på glukose med en viss sannsynlighet lage kreftceller som uttrykker ekstra mye glukosetransportere.

Det kan godt være, og det er sannsynlig at veksten er lavere om du holder glukosenivået lavt, men dette er først når kreften har kommet igang. At veksten stopper og reverseres har jeg lite tro på.

Til slutt bør du lukte lunta når du hører begrepe som: Unaturlige karbohydrater. Det finnes ikke unaturlige karbohydrater. Sukker (glucose inkludert) er et rent naturprodukt!

Endret av Thorsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Man vil vel gi kreften dårligst mulige levekår vil jeg tro.

Holder man blodsukkeret normalt hele døgnet, vil ikke bare kreftcellene få mindre glukose å rutte med, men immunforsvaret vil fungere så bra som mulig.

Kreftceller kan ikke bruke fett som energi slik de fleste cellene i kroppen klarer helt fint.

Mange spiser så nærme null karbohydrater som overhodet mulig. Det lille de får i seg av karbohydrater er i praksis fra grønt.

La kroppens egne mekanismer styre blodsukkeret, det lille kroppen trenger av glukose produserer den fint på egenhånd, det er ingen grunn til å tilføre det via maten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det hjelper å røyke. Jeg har røyka i mange år og har fremdeles ikke fått kreft.

Det er jo bare en teit kommentar....

Det som hjelper er å sitte å se på TV samtidig som man surfer på PC-en!! Det har jeg gjort i maaange år og har omtrent ikke vært syk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kreftceller kan ikke bruke fett som energi slik de fleste cellene i kroppen klarer helt fint.

Den påstanden er feil. Det er f.eks kjent at eggstokk-kreft har høy aktivitet av fettforbrenning (specifically fatty acid b-oxidation), at disse kreftcellene trives best i fettvev og at de kan faktisk sende signaler til fettcellene som gjør at disse øker produksjonen av fettsyrer, som kreftcellene så bruker for å generere energi.

Ref: http://www.sciencedi...550413111004700

Det er dog riktig at høy bruk av glucose er en av de mest typiske trekk ved kreftceller. Men kreft er ikke "en" sykdom. Det er ulikheten mellom ulike kreftceller som gjør at noen krefttyper kan kureres nesten 100%, mens vi har få virkemidler mot andre typer.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Ah, jeg burde kanskje ha skrevet at de ikke direkte kan bruke fett som energi slik som kroppens normale celler?

Får man diagnosen kreft ser det i allefall ut til at man bedrer sjansene sine på et svært karbohydratbegrenset kosthold.

Kanskje det burde bli et obligatorisk ledd i kreftbehandlingen?

Lenke til kommentar

Får man diagnosen kreft ser det i allefall ut til at man bedrer sjansene sine på et svært karbohydratbegrenset kosthold.

Kanskje det burde bli et obligatorisk ledd i kreftbehandlingen?

Ja ha, ser det ut til det? Hvor ser det ut til det?

Med andre ord, har du noen kilder for dette? Og med kilder mener jeg vel egentlig pubmed-linker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...