Gå til innhold

DHL Pakke - "Ufortollet Gods"

Anbefalte innlegg

Fikk en pakke levert på døra av leveringsmannen fra DHL. Etter jeg hadde signert, la jeg merke til at det var klistret en lapp der det sto følgende på pakken: (Se vedlagt fil)

På pakken sto det at det var "Gamestick Controller" og verdien var $20, noe som ikke samsvarer med det jeg bestilte. Hvorfor fikk jeg en ufortollet pakke? Og betyr dette at jeg må betale toll (avgifter/moms)? Dersom verdien var $20 ville det ha tilsvart 121 kroner, som er under 200 kronersgrensen.

post-306088-0-12538200-1372786912_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om verdien sto til 20$ på både pakke og eventuelle følgebrev, så har de ingen grunnlag til å fortolle noe som helst. Elektronikk er ikke tollbelagt, og 20$ er under 200-kroners grensen.

Du kan bare åpne pakken, ingen problem.

Kan det være at de mener at innholdet egentlig har en høyere verdi enn det som sto på pakken? Eller at de vil at jeg skal åpne pakken hos tollvesenet?

PS: Det var ikke noe elektronisk

Endret av MartenAndre
Lenke til kommentar

Neida, jeg får slike stadig vekk. Aldri fått beskjed om å åpne pakken noen andre steder. Det betyr i praksis at du vil få faktura på fortolling, utleggsgebyr og merverdiavgift osv. på et senere tidspunkt - dersom det er grunnlag for det.

Dersom du må dokumentere innholdet er det vanlig at du må ettersende kjøpskvittering, overføringsbilag eller lignende.

Lenke til kommentar

Neida, jeg får slike stadig vekk. Aldri fått beskjed om å åpne pakken noen andre steder. Det betyr i praksis at du vil få faktura på fortolling, utleggsgebyr og merverdiavgift osv. på et senere tidspunkt - dersom det er grunnlag for det.

Dersom du må dokumentere innholdet er det vanlig at du må ettersende kjøpskvittering, overføringsbilag eller lignende.

Dersom jeg må dokumentere innholdet, eller kjøpskvittering, vil jeg isåfall få tilsendt et brev eller kontaktet via tlf for å få dette opplyst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...