newoslo_maga Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hei! Jeg har sagt opp leiligheten den 1 juni, for jeg alltid tenkte og fått beskjed fra forrige leiere at det gjøres på denne måten. men nå har jeg problemer med utleieren og hun sier jeg skulle si opp før den 1 juni og sier at jeg må betale tom ut september. Vet noen hva sier loven om det ? for jeg har et stort problem nå og jeg har skrevet under med andre leiekontrakten Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Hei! Jeg har sagt opp leiligheten den 1 juni, for jeg alltid tenkte og fått beskjed fra forrige leiere at det gjøres på denne måten. men nå har jeg problemer med utleieren og hun sier jeg skulle si opp før den 1 juni og sier at jeg må betale tom ut september. Vet noen hva sier loven om det ? for jeg har et stort problem nå og jeg har skrevet under med andre leiekontrakten Lag en egen tråd kanskje, helst skriv hva som står i din kontrakt, 1.juni er som oftest for sent hvis du har 3 måneders oppsigelse blir det juli, august, september. Endret 2. juli 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Oppsigelsesfristen begynner å gå den 1. måneden etter oppsigelsen ble levert. Hvis du derimot skaffer en ny leietaker som overtar kontrakten din så må de ha en gyldig grunn for å nekte. Lenke til kommentar
bas Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Du kommer nok ikke unna denne med retten på din side, slik er det med det meste (jobboppsigelse, oppsigelse av parabolabonnementet ditt osv.), det skal skje FØR den 1. i måneden, altså telles det fra første måneden ETTER at du levert oppsigelse. 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 For meg høres det ut som at utleier har retten på sin side, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være fordel for ham å ha en ledig hybel i august (studiestart) fremfor slutten av september. Vær obs på at ikke planen hans er at du flytter i august og betaler for september, samtidig som han leier ut til noen andre og får dobbel leie. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 For meg høres det ut som at utleier har retten på sin side, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil være fordel for ham å ha en ledig hybel i august (studiestart) fremfor slutten av september. Vær obs på at ikke planen hans er at du flytter i august og betaler for september, samtidig som han leier ut til noen andre og får dobbel leie. På hvilket grunnlag mener du utleier kan ensidig endre en allerede inngått avtale? Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Tenker det samme som Ekko. Eneste grunnen til å være så vanskelig er hvis han planlegger og få dobbelt opp en måned. Si at du blir boende ut tiden også den siste måneden om du må betale for den, så kan det hende pipen får en annen lyd. 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 På hvilket grunnlag mener du utleier kan ensidig endre en allerede inngått avtale? Vet ikke om jeg skjønner hva du mener eller du skjønner hva jeg mener. Hvordan mener du at han endrer kontrakten? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Vet ikke om jeg skjønner hva du mener eller du skjønner hva jeg mener. Hvordan mener du at han endrer kontrakten? Herregud, unnskyld. Jeg trodde jeg åpnet den andre husleie-tråden som er aktiv akkurat nå (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1523679&pid=20713490&st=0&&do=findComment&comment=20713490). Du har selvfølgelig helt rett. 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Noen husverter er snillere enn andre. Jeg sa opp i midten av mai med 3 måneders oppsigelse, men ble enige med husverten at jeg betaler slik at han kan ha nye folk fra 1. august (2 og en halv måned oppsigelse). Dette er gunstigt for meg, for jeg betaler bare for tiden jeg er der, og gunstigt for huseier, som har lettere å skaffe kontrakt fra 1. aug enn ~14. aug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå