Andy76 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hei alle, For en uke siden fikk jeg meg en Olympus FL600R blits. No har jeg fått meg et problem. Blitsen starter opp som den skal og den leser av og viser korrekt informasjon i TTL-modus når jeg trykker avtrykkeren halvt ned. Når jeg trykker utløseren helt ned så fyres blitsen av akkurat som den skal. Når jeg ser på bildet så er det alt for mørkt. Tar jeg ett bilde uten blits så ser det akkurat likens ut som det med blits. Det er akkurat som om blitslyset ikke blir med på bildet. Jeg har satt syncspeed til 1/250 og langsommeste lukkerspeed på 1/30 i kamerats innstillinger. Kamerat er Olympus Om-d Em-5. Er det noen som har samme problem eller hvet noen hvordan man får løst problemet? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har ikke brukt blits på OM-D ennå, men kan du sjekke at blits og lys kompensasjon +- begge står på 0 ? Virker som det er noe som overstyrer dine valg her. Lenke til kommentar
Andy76 Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Jo har sjekket det men de står på 0 =/ Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Prøv å sett blitsen på "Auto" (ikke Auto TTL), eller "Manual" og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 None ting å sjekke: Hvilken blender bruker du? Hvor langt unna er motivet? Hvilken ISO bruker du? Hvilken modus bruker du (Auto, P, A, S,M) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå