Gå til innhold

Flysimulator for F-35 i sikte!

Anbefalte innlegg

Det skal lages F-35A Lightening II til DCS.

Prosjekt og Kickstarter her:

http://www.kickstart...ney-interactive

Bli med og støtt dette prosjektet om du vil fly det framtidige norske kampflyet hjemme i stua! ;)

Vet ikke hva DCS er? Digital Combat Simulator anbefaler jeg på det absolutt sterkeste. Svært god, modulbasert simulator hovedsaklig for moderne kampfly, men med målet å være en allsidig simulator både for alle mulige fly og bakkestyrker. Du får ikke bedre flysimulator enn dette på forbrukermarkedet. Lærer du deg å fly en A-10C Warthog eller en UH-1H Huey her, vil du ha et svært fodt grunnlag for å kunne fly en i virkeligheten.

Selve spillet er gratis, og lar deg kjøpe såkalte moduler som gir deg muligheten til å fly blant annet:

• Fairchild Republic A-10C Warthog
  • North American P-51D Mustang
  • Bell UH-1H Huey
  • Kamov Ka-50 Black Shark
  • McDonnell Douglas F/A-18 Hornet med samme realismenivå som Warthogen er under utvikling.

Dette er ikke "microtransactions". Hver av disse modulene tar årevis å lage og gir deg flere måneder med moro.

Video:

http://www.youtube.com/watch?v=WUu4SV3GjVw

Ta kontakt om du ønsker noen å fly med/lære å fly. :)

http://138thvirtual.org/

Lost

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde virklig litt om de lagde en kampanje for hueyen satt i vietnam, hadde vært drit kult å drive å levere soldater i jungelen, drive med medivac, være gunship og close air suport osv i junglene i vietnam.

Kjøpe spillet i går med A-10 saken, er sikkelig ute av trening, så må gå nøye gjennom trenings missionen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er virkelig informasjon om F-35A deklassifisert slik at det nå er mulig å gjenskape denne digitalt i en kommersiell simulator?

For min del virker det litt tåpelig å skulle gjette på både ytelseskarakteristikker og avionikk i som jo prøver være en simulator. Jeg kunne forstått det hvis dette hadde vært en moderne versjon av War Thunder.

Lenke til kommentar

Er virkelig informasjon om F-35A deklassifisert slik at det nå er mulig å gjenskape denne digitalt i en kommersiell simulator?

Stiller spørsmålstegn ved om en gang Lockheed selv vet dette, etter alle problemene som har vært.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del virker det litt tåpelig å skulle gjette på både ytelseskarakteristikker og avionikk i som jo prøver være en simulator. Jeg kunne forstått det hvis dette hadde vært en moderne versjon av War Thunder.

Det stemmer. DCS er jo kjent for å være svært nøyaktig, så dersom de skal lage en F-35, må det leve opp til DCS-standarden. Eagle Dynamics godtar ikke modulen som en ekte "DCS"-tittel hvis den ikke lever opp til standarden. Det vil tiden vise.

Stiller spørsmålstegn ved om en gang Lockheed selv vet dette, etter alle problemene som har vært.

Ja. Mye av informasjonen rundt F-35 er ukjent selv for de som sitter på muligheten på innsyn, rett og slett fordi flyet fortsatt er under utvikling og ytelsesdata fortsatt blir samlet inn og bearbeidet. Utvikleren skal riktignok være lisensiert av Lockheed til å lage en forbrukermarketsimulator av F-35A på samme linjer som da A-10C-en ble utviklet for US ANG, så de har hvertfall et svært godt utgangspunkt.

Men ja, mange er skeptiske til om de virkelig har nok informasjon til å kunne lage en god simulering av den. Det har vært andre tredjepartsgrupper som har trukket seg fra utvikling til DCS, nettopp fordi de innså at de ikke kunne oppnå det detaljnivået en slik modul krever. Det vil vel tiden vise...

Det vil alltid komme noe nytt og bedre. ;)

Er det noen av dere som spiller DCS?

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Husker godt jeg spilte joints strike fighter demoen til døde :) . Husker man kunne skyte seg ut i fallskjerm, men man kunne styre fallskjermen på sin ferd mot bakken, samtidig som man kunne skyte med maskingevær. Når man landet med fallskjermen kunne man løpe videre på bakken å skyte videre.

Har hatt lyst til å kjøpe DCS lenge, men har nedlastings limit i mnd, så har så langt ikke ønsket å bruke opp en mnd med internett på å kjøpe spillet. Spilte dog noe lock on i sin tid, DCS er vel bare bygget videre på lock on motoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...