Gå til innhold

Le Pen mister sin immunitet

Anbefalte innlegg

Nå sammenliknet ikke Zepticon Islam med kristendommen? Både Islam og kristendommen med flere er religioner som fortjener kritikk. Men hver gang noen våger å kritisere religionen Islam, nekter venstresiden å skille mellom snørr og bart og bestemmer at det er det samme som rasisme.

Kan vel enkelt forklares med at muslimer generelt, spesielt Palestinere er i mot kapitalismen, USA og Israel noe også venstresiden er, og dermed blir de en slags "alliert".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, hat rettet mot bestemte grupper er begge deler, så selvfølgelig kan dette sidestilles. Hater du en hel gruppe er nok ignoranse et faktum.

I hvilken verden er kristendommen så fantastisk mye bedre enn Islam? Altså, hvorfor følger dere ikke med i verden? Har du hatt historie? Kan du i det heletatt noe om Islam?

Islamofobi et IKKE hat mot bestemte grupper. Det et hat mot et tankesett folk har valgt å ha. Det er legetim kritikk mot et tankesett, og kan sidestilles med kritikk av politisk syn, eller holdninger. Du kn også søke opp postene mine på religionsforumet så ser du at jeg gir kristendommen like mye pes. Forskjellen er, at dagens islam er mye mer voldelig enn dagens kristendom, selv om amerikanske fundies sprenger abortklinikker...

Folk velger ikke å være afrikaner, italiener, eller etnisk jøde. Men de velger om de skal være troende muslim, kristen, eller jøde, og det fortjener de all mulig kritikk for. Men straks man prøver seg, så får man islamofob eller antisemitt stemplet i panna. Bare se på dagbladets trykking av en tegneserie som kritiserte omskjæring. Det ble ropt rasisme for alle bauer og kanter, til tross for at set var en religiøs skikk som ble kritisert.

Å trekke rasismekortet for islamkritikk er som å dømme offside i golf:p

Lenke til kommentar

Islamofobi et IKKE hat mot bestemte grupper. Det et hat mot et tankesett folk har valgt å ha. Det er legetim kritikk mot et tankesett, og kan sidestilles med kritikk av politisk syn, eller holdninger. Du kn også søke opp postene mine på religionsforumet så ser du at jeg gir kristendommen like mye pes. Forskjellen er, at dagens islam er mye mer voldelig enn dagens kristendom, selv om amerikanske fundies sprenger abortklinikker...

Folk velger ikke å være afrikaner, italiener, eller etnisk jøde. Men de velger om de skal være troende muslim, kristen, eller jøde, og det fortjener de all mulig kritikk for. Men straks man prøver seg, så får man islamofob eller antisemitt stemplet i panna. Bare se på dagbladets trykking av en tegneserie som kritiserte omskjæring. Det ble ropt rasisme for alle bauer og kanter, til tross for at set var en religiøs skikk som ble kritisert.

Å trekke rasismekortet for islamkritikk er som å dømme offside i golf:p

Hater du Islam og den gruppen mennesker som defineres som muslimer (som forøvrig er en stor rekke forskjellige grupperinger), så er du islamofob. Jeg håper da inderlig du selv er okey med å bli kalt islamofob hvis du hater Islam.

Videre kan vi diskutere hvor ansvarlige individer er for sitt eget tankesett, de har jo alle blitt utsatt for en påvirkning som har ledet til dette. Det er en grunn til at mange ender opp med samme religion innenfor et gitt geografisk landområde, det er fordi de påvirker hverandre. Det er ikke fordi de som en gruppering har bestemt seg for å være annerledes dere.

Hater du en gruppe er dette etter min mening omtrent det samme om dette er på grunn av meningene til noen eller om det er pga rase. Det er fortsatt hat rettet mot en gruppe, og det kan ikke bygge i noe annet enn ignoranse.

Rasismekortet er teit å trekke samme faen hvilken setting det skulle være(Det i seg selv er ikke et argument). Forsåvidt godt at du kritiserer kristendommen også :)

Lenke til kommentar

Je foretrekke anti-religiøs:D

Men, jeg mener det er stor forskjell på å kritisere en gruppe som mener det samme, kontra en gruppe som er født slik. Man velger ikke å være homofil, men man velger å være homofob. Man blir som du sier "født" inn i religioner 'en i motsetning til etnisk opphav, så kan man forlate religionen.

Religiøsitet i 2013, da i vesten vell og merke, skyldes ikke noe annet en ignorans. Har folk tilgang til internett, har de tilgang til kunnskap, og om de ikke søker den så har jeg min fulle rett til å rette kritikk:)

Lenke til kommentar

Je foretrekke anti-religiøs:D

Men, jeg mener det er stor forskjell på å kritisere en gruppe som mener det samme, kontra en gruppe som er født slik. Man velger ikke å være homofil, men man velger å være homofob. Man blir som du sier "født" inn i religioner 'en i motsetning til etnisk opphav, så kan man forlate religionen.

Det å forlate en religion som du har basert livet ditt på er ikke så enkelt som du fremstiller her. Det er heller ikke slik at Islam av natur er en voldelig religion, det er heller ingen grunn til å tro at dette ikke kan forandres.

Jeg er enig i at det er enklere å forandre religion og livssyn enn å forandre rase ;) MEN et viktig poeng er fortsatt at familien din gjerne er i religionen, du har basert tryggheten din på det og det gir en form for mening for et individ som kanskje trenger dette. Det kan være ganske så komplisert.

Religiøsitet i 2013, da i vesten vell og merke, skyldes ikke noe annet en ignorans. Har folk tilgang til internett, har de tilgang til kunnskap, og om de ikke søker den så har jeg min fulle rett til å rette kritikk:)

At folk er religiøse er helt forståelig, det er heller ingenting i vårt samfunn som tilsier at vi kan motbevise noen form for religiøs eksistens eller eksistens av et overordnet vesen. Men jeg kan være enig i at man er ganske ignorant hvis man tror på de store verdensreligionene, men det kan jo fortsatt bety alt for individet som tror på dette.

Og du har rett til å kritiser absolutt hva du vil, til og med rase hvis du vil. Dog jeg har fortsatt ikke sett spesielt gode argumenter for hvorfor forskjellige raser er bad.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Kjempebra! EU vet tydeligvis hvordan. Vi kunne trengt noe liknende tiltak mot representanter fra ytre høyre her i Norge.

I hvilken verden er det lurt å forby meninger eller kjøre straffetiltak grunnet folk sine meninger? Slik jeg ser det er ikke dette spesielt gjennomtenkt. Slike ting skaper hat, har noen et fucka syn på noe så motkjemper man dem med ord, man kastrerer dem ikke.

Vet du hvordan det føles å bli foraktet og utstøtt på grunn av sine meninger? Vet du hva slags følelser kan lede til? Det virker iallefall ikke som du kan relatere i det heletatt.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...