Tollari Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Hele posten tin oser jo av rødgrønn argumentasjon... høyresiden er bæsj, ikke hør på dem. Fremstår som veldig umodent når det bare snakkes dritt om andre, og ikke har noe bedre forslag selv. Siden de borgerlige kommer med sukkersøt fremstilling av deres egen politikk uten å nevne baksiden på den, må noen annen ta seg av sist nevnte. Med de rødgrønne vet folk i det minste hvilken politikk de vil få. Ved borgerlig vagseier vet vi ikke engang hvilken regjering vi vil få; ikke minst å snakke om en konkret politisk fellesplattform. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Med de rødgrønne vet folk i det minste hvilken politikk de vil få. Ved borgerlig vagseier vet vi ikke engang hvilken regjering vi vil få; ikke minst å snakke om en konkret politisk fellesplattform. Skal man se på meningsmålingene så er ikke folk fornøyde med den politikken de har, og når da RG ikke tilbyer noen nye alternativer, så blir jo de brogerlige som har et alternativ de som vinner. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Det er nettopp denne "ytringsfriheten" om å spre rasistisk oppgulp i samfunnet som skaper slike partier og individer som Breivik og ikke noe annet. Jeg for min del har ikke noe problem med å få brune partier som Sverigedemokratene, Frp, National Front, NPD og andre slike partier erklart for konstitusjonsfiendtlige. Deres motbydelige nasjonalisme har allerede blitt prøvd ut for ca. 80 år siden. Aldri mer igjen! Og her sier du vell egentlig alt. Du er villig til å forby partier som Frp fordi du er uenig med dem. Det minner strengt tatt mer om de åtti år gamle politiske eksperimentene du sikter til enn noe Frp har foreslått. 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Fordi høyresiden har tradisjonelt vært beryktet for rasistisk motivert ekstremisme. Ikke at jeg tror at det ikke finnes noe slikt også på venstresiden, men face it: Verken Mussolini, Hitler, eller Quisling tilhørte venstresiden, det gjør heller ikke Marie Le Pen og hennes internasjonale likesinnete. Stalin og Mao tilhørte venstresiden de var farlige, statistisk sett er de vel litt farligere enn nevnte høyreekstreme. Venstreekstreme er tradisjonelt beryktet for ødeleggelse og opprør, evt ønske om voldelig revolusjon. Endret 6. juli 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Siden de borgerlige kommer med sukkersøt fremstilling av deres egen politikk uten å nevne baksiden på den, må noen annen ta seg av sist nevnte. Med de rødgrønne vet folk i det minste hvilken politikk de vil få. Vet nå ikke helt jeg, føler at det meste av politikken fra dagens regjering, føres uten å informere om baksiden. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Og her sier du vell egentlig alt. Du er villig til å forby partier som Frp fordi du er uenig med dem. Det minner strengt tatt mer om de åtti år gamle politiske eksperimentene du sikter til enn noe Frp har foreslått. Jeg selv kommer ikke til å forby noe som helst. Det fantastiske med demokratiet er jo tross alt at til og med idioter får ytre seg fritt. Men om de skulle bli det kommer jeg ikke til å felle en tåre over dem heller. Denne brune politikken deres har vi allerede prøvd ut for 80 år siden. Det er synd at det finnes individer i landet som vil gjeninnføre den. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Vet nå ikke helt jeg, føler at det meste av politikken fra dagens regjering, føres uten å informere om baksiden. Det er fordi du har glemt hva den siste borgerlig regjering har gjort. Det finnes en grunn hvorfor borgerlige regjeringer blir gjenvalgt en sjelden gang. Det vil bli en svak trøst med tanke på de 4 mørke år som venter Norge fra og med september i år. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Kanskje jeg har glemt, er det noe spesifikt jeg burde huske? - Hvorfor blir ikke borgerlige regjeringer valgt ofte? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Stalin og Mao tilhørte venstresiden de var farlige, statistisk sett er de vel litt farligere enn nevnte høyreekstreme. Venstreekstreme er tradisjonelt beryktet for ødeleggelse og opprør, evt ønske om voldelig revolusjon. Hadde de en raseideologi som ga dem unnskyldning til folkemord mot minoriteter? Hvilken var det da i så fall? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Jeg selv kommer ikke til å forby noe som helst. Det fantastiske med demokratiet er jo tross alt at til og med idioter får ytre seg fritt. Men om de skulle bli det kommer jeg ikke til å felle en tåre over dem heller. Denne brune politikken deres har vi allerede prøvd ut for 80 år siden. Det er synd at det finnes individer i landet som vil gjeninnføre den. Igjen, du vil med andre ord at Frp skal bli forbudt fordi du er uenig med dem. Du har med andre ord veldig mye mer til felles med "de brune" enn Frp noensinne har hatt. Komisk at du ikke ser det selv. 5 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Det var jo også dette "meningspolitiet" som dyttet ABB utfor kanten. Er veldig farlig å fortelle folk at det du mener er forbudt. Ikke noe godt kommer ut av det, uansett hvor ekstreme tankene er. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hadde de en raseideologi som ga dem unnskyldning til folkemord mot minoriteter? Hvilken var det da i så fall? Nei de slaktet folk uten å diskriminere, er det bedre? Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Hadde de en raseideologi som ga dem unnskyldning til folkemord mot minoriteter? Hvilken var det da i så fall? Du er klar over at Stalins terror har flere liv på samvittigheten enn Hitlers? Millioner på millioner av meningsmotstandere ble torturert og drept i konsentrasjonsleiere, enda flere enn i Holocaust. Det virker nesten som om du prøver å forsvare Mao og Stalin bare fordi de tilhørte venstresiden. Både de og Hitler bedrev terror og drepte uskyldige mennesker. Om det så er på politisk grunnlag eller etnisitet spiller forsåvidt ingen rolle, drap er drap. Det er flott med alle de anti-nazistiske museum, godt er det også at det blir opprettet et anti-sosialistisk et. http://www.dagbladet...talen/27958775/ Tyskerne har heldigvis vært veldig flinke til å ta et skikkelig opprør med sin mørke fortid. Russerne derimot har på ingen måte gjort det, hvor Stalin-plakater og sovjetflagg fortsatt er et vanlig syn i politiske tog. Går du på den røde plass i Moskva kan du ta bilde sammen med Stalin og Lenin i egen høye person. Tror nok ikke at Hitler og Himmler på Brandenburger Tor hadde vært like populært Endret 7. juli 2013 av Roger Roger 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Det var jo også dette "meningspolitiet" som dyttet ABB utfor kanten. Er veldig farlig å fortelle folk at det du mener er forbudt. Ikke noe godt kommer ut av det, uansett hvor ekstreme tankene er. Bullshit! Det var først og fremst Frp sin hat-retorikk mot muslimer og innvandrere som fikk ABB til å miste mental grep på realiteten, så hvorfor ikke droppe denne ansvarsfraskrivelsen og si det rett ut som det er? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Igjen, du vil med andre ord at Frp skal bli forbudt fordi du er uenig med dem. Du har med andre ord veldig mye mer til felles med "de brune" enn Frp noensinne har hatt. Komisk at du ikke ser det selv. Jeg vil heller si at høres nokså paranoid ut i denne påstanden din. Mitt standpunkt har jeg allerede forklart i går og gidder ikke gjøre det en gang til for enkelte individer som deg som har skylappene nede og kun hører det de vil høre. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg vil heller si at høres nokså paranoid ut i denne påstanden din. Mitt standpunkt har jeg allerede forklart i går og gidder ikke gjøre det en gang til for enkelte individer som deg som har skylappene nede og kun hører det de vil høre. Dette er hva du skriver: Jeg for min del har ikke noe problem med å få brune partier som Sverigedemokratene, Frp, National Front, NPD og andre slike partier erklart for konstitusjonsfiendtlige. Men om de[Frp]* skulle bli det[forbudt]* kommer jeg ikke til å felle en tåre over dem heller. *min anmerkning utifra kontekst som står skrevet i klartekst i selve innlegget. Du vil med andre ord støtte ett forbud mot Frp som "konstitusjonsfiendtlige". Dette har ingenting med skylapper eller paranoia å gjøre men hva du faktisk skriver i innleggene dine. Om du egentlig ikke mente det du skrev er det bra, men med mindre du trekker det tilbake har du faktisk mye mer til feller med "de brune" enn Frp, da du er den eneste her som ønsker å forby legitime politiske partier. 4 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Bullshit! Det var først og fremst Frp sin hat-retorikk mot muslimer og innvandrere som fikk ABB til å miste mental grep på realiteten, så hvorfor ikke droppe denne ansvarsfraskrivelsen og si det rett ut som det er? Ja, klart, det er jeg som driver med ansvarsfraskrivelse. Det er da vitterlig DU som driver med det. Ekstremiseringen av brevik er et direkte resultat, av at han ble dyttet ut av det legetime og aksepterte politisk korrekte miljøet. Han hadde tanker som ikke ble akseptert o respektert som en mening, og som ble sett på som feil. Dette førte han ut på internett i jakt på meningsfeller i det mer ekstreme miljøet, der han ble møtt med enighet og aksept, og ingen konstruktiv kritikk. Ikke nok med at du prøver å fjerne en av grunnpilarene i demokratiet, men du får også strykkarakter i psykologi. Å kategorisk avfeie noens meninger fører til sinne og hat, fordi man ikke føler seg respektert. Men å lytte, og argumentere som likemenn fører til forståelse og aksept. Det at ABBs meniger ikke ble hørt, og respektert så man resultatet av. Den ovenfra og ned holdningen du foreviser her har ingenting i et demokrati å gjøre, og stiller seg godt utenfor samtlige av de norske partiene på stortinget. Jeg har enda til gode å høre at Siv Jensen ønsker å forby SV eller NKP... Kan du foresten forklare meg hvorfor man sidestiller islamofobi og rasisme? Sist jeg sjekket var islam en religion, og ikke en rase. Og da også en religion som fortjener all kritikk og avsky den kan få. Endret 8. juli 2013 av Zepticon 4 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Kan du foresten forklare meg hvorfor man sidestiller islamofobi og rasisme? Sist jeg sjekket var islam en religion, og ikke en rase. Og da også en religion som fortjener all kritikk og avsky den kan få. Altså, hat rettet mot bestemte grupper er begge deler, så selvfølgelig kan dette sidestilles. Hater du en hel gruppe er nok ignoranse et faktum. I hvilken verden er kristendommen så fantastisk mye bedre enn Islam? Altså, hvorfor følger dere ikke med i verden? Har du hatt historie? Kan du i det heletatt noe om Islam? Endret 8. juli 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Du er klar over at Stalins terror har flere liv på samvittigheten enn Hitlers? Millioner på millioner av meningsmotstandere ble torturert og drept i konsentrasjonsleiere, enda flere enn i Holocaust. Det virker nesten som om du prøver å forsvare Mao og Stalin bare fordi de tilhørte venstresiden. Er du klar over at Hitler sin politikk også ville falt på venstresiden? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 I hvilken verden er kristendommen så fantastisk mye bedre enn Islam? Altså, hvorfor følger dere ikke med i verden? Har du hatt historie? Kan du i det heletatt noe om Islam? Nå sammenliknet ikke Zepticon Islam med kristendommen? Både Islam og kristendommen med flere er religioner som fortjener kritikk. Men hver gang noen våger å kritisere religionen Islam, nekter venstresiden å skille mellom snørr og bart og bestemmer at det er det samme som rasisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå