Gå til innhold

Le Pen mister sin immunitet

Anbefalte innlegg

Fordi høyresiden har tradisjonelt vært beryktet for rasistisk motivert ekstremisme. Ikke at jeg tror at det ikke finnes noe slikt også på venstresiden, men face it: Verken Mussolini, Hitler, eller Quisling tilhørte venstresiden, det gjør heller ikke Marie Le Pen og hennes internasjonale likesinnete.

Så det er greit at Tjen Folket går åpent ut på sine hjemmesider og skriver at de er for en væpnet sosialistisk revolusjon ala Lenin og Maos revolusjoner, med den konsekvens at flere menneskeliv kan bli tapt? Mens det er helt uaktuelt at Vigrid, Norgespatriotene etc. ønsker full innvandringsstopp? Du ønsker altså å forby noen med andre meninger enn deg selv å ytre seg. Det er er både egoistisk og fullstendig galskap. Du har tydeligvis et blindt øye når det gjelder "sterke" meninger på venstresiden, men ut i fra alle postene dine virker du jo som en sterkt venstreorientert person selv så det er jo kanskje ikke så merkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun de som kommer med hatske og rasistiske uttalelser slik som vi har i dag. Man kan representere sine meninger på men mer sivilisert måte enn hatefulle slagparoler rettet mot bestemte minoriteter.

Jeg oppfatter det du nå sier som hatefullt mot de som vil komme emd hatfulle ytringer. Ergo rammes du av egen lov.

Lenke til kommentar

Fordi høyresiden har tradisjonelt vært beryktet for rasistisk motivert ekstremisme. Ikke at jeg tror at det ikke finnes noe slikt også på venstresiden, men face it: Verken Mussolini, Hitler, eller Quisling tilhørte venstresiden, det gjør heller ikke Marie Le Pen og hennes internasjonale likesinnete.

Bare så synd Høyre og Venstre i Norge er bygd på "Forandring eller ikke forandring" da....

Lenke til kommentar

Du vil altså straffeforfølge personer som benytter seg av yttringsfriheten?

Neinei, bare de som bruker den feil. Det gir jo fullstendig mening. Sosialisme er tross alt en religion og gjennom historien har religiøse med vekslende hell forfulgt, fengslet og drept de vantro uten å behøve noen annen grunn. Så hvorfor skal Tollari måtte svare på argumentene til de vantro? Det er jo bedre å sperre kjetterne inne.

Gåte: Hva har du, Mussolini, Hitler og Quisling til felles?

Lenke til kommentar

Neinei, bare de som bruker den feil. Det gir jo fullstendig mening. Sosialisme er tross alt en religion og gjennom historien har religiøse med vekslende hell forfulgt, fengslet og drept de vantro uten å behøve noen annen grunn. Så hvorfor skal Tollari måtte svare på argumentene til de vantro? Det er jo bedre å sperre kjetterne inne.

Aha! Men da er jeg med :) Men hva om da også høyreekstremistene hevder å være religiøse? Vi skal jo respektere alle religoner uansett hvor hatefulle de er, og gjerne gi dem husly, og beskytte dem.

Lenke til kommentar

Tilhørte ikke Hitler venstresiden? Partiet hans het noe som nationalsozialistische deutsche arbeiterpartei

Stemmer det. HItlers parti var nasjonalsosialister. Men i etterkant av krigen hsr det vært en enorm propaganda for å skyve nazisme over til høyresiden.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Hitlertyskland var et totalitært regime med staten som øverste overmakt, var det jo mer et venstreekstremt regime kontra et høyre hvor staten har mindre makt. Nazistene og kommunistene var jo hverandres hovedfiender selv om begge hadde omtrent identiske styringsmåter.

Lenke til kommentar

Gåte: Hva har du, Mussolini, Hitler og Quisling til felles?

Ingenting. Har du?

Med tanke på at Hitlertyskland var et totalitært regime med staten som øverste overmakt, var det jo mer et venstreekstremt regime kontra et høyre hvor staten har mindre makt. Nazistene og kommunistene var jo hverandres hovedfiender selv om begge hadde omtrent identiske styringsmåter.

Ja, det var visst derfor de plasserte kommunister, sosialister og andre politiske motstandere i konsentrasjonsleire - fordi de hadde så mye til felles med dem. :p

Stemmer det. HItlers parti var nasjonalsosialister. Men i etterkant av krigen hsr det vært en enorm propaganda for å skyve nazisme over til høyresiden.

Krampeaktige forsøk fra ytre høyre å fornekte historiske fakta med andre ord. Jeg kan ikke si jeg er overrasket. Nynazister gjør tross alt det samme med Holocaust.

Lenke til kommentar

Jeg oppfatter det du nå sier som hatefullt mot de som vil komme emd hatfulle ytringer. Ergo rammes du av egen lov.

Rasistiske uttalelser blir ikke mindre rasistiske kun fordi du oppfatter det jeg sier som hatefull. Si meg, blir dere blinde tilhengere av høyrepopulismen ikke snart lei av denne urevige offerrollen deres? Dette begynner å bli like forutsigbar kjedelig som NRKs TV-program.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rasistiske uttalelser blir ikke mindre rasistiske kun fordi du oppfatter det jeg sier som hatefull. Si meg, blir dere blinde tilhengere av høyrepopulismen ikke snart lei av denne urevige offerrollen deres? Dette begynner å bli like forutsigbar kjedelig som NRKs TV-program.

Nei, men poenget er at i det øyeblikket DU får ebstemme hva som skal sensureres, så skal jeg også få lov å bestemem det, og da må alle holde kjeft. Sensur, slik du forestiller, er helt likt det som praktiseres i totalitære regimer.

Like forutsigbart og kjedelig som at sosialistene bestandig skal forklare hvor dritt andres politikk er, fordi de ikke har noe fornuftig å komme med selv.

Krampeaktige forsøk fra ytre høyre å fornekte historiske fakta med andre ord. Jeg kan ikke si jeg er overrasket. Nynazister gjør tross alt det samme med Holocaust.

Fornektelse er det ikke abre ytre høyre som driver med :)

Lenke til kommentar

Uttalelser blir ikke rasistiske kun fordi du oppfatter de som rasistiske. Si meg, blir du blinde tilhenger av venstreekstremismen ikke snart lei av denne "urevige" offerrollen din? Dette begynner faktisk å bli like forutsigbart og trist som historieforfalskerne NRK i sin journalistikk. Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen av dere vil tillate meningsmotstanderne deres å ytre seg.

Siste gang jeg sjekket var det ikke en sosialist men en eks-FpUer som ikke ville tillate meningsmotstanderne sine til å ytre seg.

Og dessuten har jeg ikke noe problemer med hva folk ytrer seg, men derimot hvordan de ytrer seg. Men skjønner at enkelte individer (deg selv inkludert) har åpenbare problemer med å forholde dere til sist nevnte.

Lenke til kommentar

Uttalelser blir ikke rasistiske kun fordi du oppfatter de som rasistiske. Si meg, blir du blinde tilhenger av venstreekstremismen ikke snart lei av denne "urevige" offerrollen din? Dette begynner faktisk å bli like forutsigbart og trist som historieforfalskerne NRK i sin journalistikk.

Og hvilken offerrolle er det venstreekstremister skal bli lei av? Om du prøver å være like komisk som Otto Jespersen, så har du feilet elendig og virker om lag like desperat utroverdig som Stoltenberg sine valgløfter.

Like forutsigbart og kjedelig som at sosialistene bestandig skal forklare hvor dritt andres politikk er, fordi de ikke har noe fornuftig å komme med selv.

Å dæven! Da må jo Frp være det perfekte sosialistiske parti. :p

Lenke til kommentar

Å dæven! Da må jo Frp være det perfekte sosialistiske parti. :p

Hehe. Kansje om du følger litt med i media så får du med deg hvordan ting henger sammen. Det er gjerne de borgelige som foreslår noe, og så kommer sosialistene og sier hvor farlig det er. Valgkampen så langt er inget unntak, da det ikke har kommet noe annet fra de rødgrønne enn hvor farlige borgelige regjeringer er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe. Kansje om du følger litt med i media så får du med deg hvordan ting henger sammen. Det er gjerne de borgelige som foreslår noe, og så kommer sosialistene og sier hvor farlig det er. Valgkampen så langt er inget unntak, da det ikke har kommet noe annet fra de rødgrønne enn hvor farlige borgelige regjeringer er.

Foretrekker du at de juger?

Internering av asylsøkere slik som Frp vil ha det er brudd på internasjonale lover, konvensjoner og avtaler.

OPS-prosjektene som Høyre vil innføre har allerede blitt prøvd ut i utlandet, og der var dette opplegget et eneste pengesluk som de prøver å kvitte seg med.

Privatisering av helsevesenet ser vi konsekvensene allerede i Sverige hvor helsevesenet beskrives som en katastrofe; ikke minst å snakke om det tafatte systemet i USA.

Privatisering og arbeidslivspolitikk som de borgerlige vil føre ser vi også i Sverige hvor feilslått den har blitt, at stadig flere europeere kommer hit som arbeidsinnvandrere, fordi deres borgerlige hjemland har kuttet dem til skyhøy arbeidsledighet. Ved borgerlig politikk vil Norge da ende opp som et nytt Sverige når det gjelder arbeidslediget, som betyr at de som sliter med å få jobb i dag vil komme til å slite enda mer.

De borgerlige vil redusere velferdsstaten og gir komplett blanke i de syke og svake i samfunnet som ikke har en sjangs til å komme seg tilbake til arbeidslivet.

---

Men det er klart at rike vestkant-gutter ikke ser disse farene. De som har nok fra før vil tross alt komme til å få enda mer med borgerlig politikk. Hvorfor skal rikmanssklubben bry seg om konsekvensene til de lavlønnete og de fattige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...