Gå til innhold

Le Pen mister sin immunitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. La oss fjerne ytringsfriheten og bare la politisk korrekte meninger få komme til, kjempe god idè! I Sverige er det i stor grad slik, og konsekvensen er at polariseringen blir større og partier som Sverigedemokraterna fosser frem. Men det gjør vel ingenting?

Det er nettopp denne "ytringsfriheten" om å spre rasistisk oppgulp i samfunnet som skaper slike partier og individer som Breivik og ikke noe annet. Jeg for min del har ikke noe problem med å få brune partier som Sverigedemokratene, Frp, National Front, NPD og andre slike partier erklart for konstitusjonsfiendtlige. Deres motbydelige nasjonalisme har allerede blitt prøvd ut for ca. 80 år siden. Aldri mer igjen!

Endret av Tollari
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nettopp denne "ytringsfriheten" om å spre rasistisk oppgulp i samfunnet som skaper slike partier og individer som Breivik og ikke noe annet. Jeg for min del har ikke noe problem med å få brune partier som Sverigedemokratene, Frp, National Front, NPD og andre slike partier erklart for konstitusjonsfiendtlige. Deres motbydelige nasjonalisme har allerede blitt prøvd ut for ca. 80 år siden. Aldri mer igjen!

Grunnen til Sverigedemokratenes fremgang er at den politiske korrektheten er mye mer fremtredende i Sverige enn i Norge. En politisk korrekthet som blant annet aldri har tatt innvandring og integreringsproblemene på alvor, og der stakkarsliggjøring og kulturrelativisme har vært en dominerende politisk faktor. Forsøker man å rette kritikk mot innvandringspolitikken i Sverige, får man raskt en moralfinger mot seg og et gigantisk rasismestempel i panna. Da er det ikke rart at Sverigedemokratene får fremgang, når det faktisk er det eneste partiet som vil begrense innvandringen. Alle de andre partiene vil enten føre en lik innvandringspolitikk eller en enda mer liberal en. Like barn leker best, og folk flest ser at den massive innvandringen fører til flere negative konsekvenser enn positive.

I denne dokumentaren her: http://tv.nrk.no/ser...9812/01-07-2013

om politiet i Malmø blir det skikkelig blest når Sverigedemokratenes Ungdomsparti skal uttrykke seg på torget i Malmø. Det er en gjeng fredelige ungdommer som bruker sin rett til ytringsfrihet, men hva skjer? Jo motdemonstranter fra ulike organisasjoner på det ytterste venstre driver vold, kaster stein og bomber mot de fredelige ungdommene fra SD. Den situasjonen minner meg veldig mye om hendelser her i Norge også, hvor venstreekstreme organisasjoner som Blitz, Tjen Folket og SOS Rasisme bedøver vold mot fredelige folk fra høyresiden som ønsker å spre sitt budskap.

Noen husker vel kanskje da Mohyeldeen Mohammad og andre muslimer hadde demonstrasjon i Oslo truet med et "nytt 11 september i Norge": http://www.nrk.no/ny...norge/1.6991394 Det var da ingen voldelige høyreekstreme organisasjoner som hadde en motdemonstrasjon da.

Er da innvandringskritiske ytringer verre enn trusler om terror på norsk jord?

Det å legge skylden på Frp for Breiviks handlinger er tåpelig og uansvarlig. Bortsett fra kanskje Rødt, og noen andre ubetydelige småpartier på høyresiden er det ingen partier som ønsker å avskaffe demokratiet og innføre et totalitært politisk system i landet vårt. Det er riktig at Breivik er kritisk til innvandring, men av andre grunner en innvandringskritiske talsmenn fra norske partier. Breivik ønsker ikke bare å kaste ut alle innvandrerne og innføre totalt innvandringsstopp. Han ønsker også å innføre et totalitært samfunn med han selv som øverste diktator. Frp kan ikke beskyldes for å avskaffe demokratiet, og det er ingen likhetspunkter mellom Breivik og Frp på dette punktet.

Endret av Roger Roger
  • Liker 8
Lenke til kommentar

De største rasistene er dog å finne på venstrekanten, da de ser enhver farget person som totalt imbesil person som ikke kan ta valg på egne vegne.

Ellers herlig å se folk demonstrere mot legaliteten av frie ytringer.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Så du skal bare forby dem? Det høres jo veldig demokratisk ut. Hvis du skal forby FRP, hvorfor ikke da Høyre? Da får du ikke noe bedre demokrati enn i Kina eller Iran. Da kan man stemme på det partiet man liker, så lenge myndighetene godkjenner partiet.

Du kan ikke forby meninger du ikke liker. Faktisk når du prøver å forby dem, så øker du bare deres popularitet. Den eneste måten jeg ser systemet ditt vil fungere er om du skaper et skrekksamfunn hvor man kan risikere å havne i fengsel om man ytrer feil meninger på internet.

Den faktiske årsaken til at innvandrerkritiske partier blir mer populære er fordi folk som deg ikke klarer å forklare hvorfor vi skal ha en liberl asylpolitikk. Istedenfor å komme med gode argumenter, fremmer du udemokratiske metoder for å hindre at de får innflytelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nasjonalisme og patriotisme er et kulturelt problem, ikke et som kan løses ved forbud og lovreguleringer. Slike forbud bare virker bekreftende for konspirasjonsteoretikere og ekstremister, og tvinger dem til å bedrive sin politiske virksomhet i skjul. - Noe ingen ønsker.

Lenke til kommentar

Ingen burde være imun mot straff for lovbrudd uansett.

Når det gjelder denne saken så har hun vel bare brukt sin ytingsfrihet, dog har nok det akuelle landet ikke full ytringsfrihet, det har ikke heller Norge på aktuelle pungter.

Det har også norske politikere.

Derfor denne rettsaken mot politikeren Øygard?
Lenke til kommentar

Du vil altså straffeforfølge personer som benytter seg av yttringsfriheten?

Kun de som kommer med hatske og rasistiske uttalelser slik som vi har i dag. Man kan representere sine meninger på men mer sivilisert måte enn hatefulle slagparoler rettet mot bestemte minoriteter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette bra? - Og hvorfor tror du dette kun vil berøre høyresiden?

Fordi høyresiden har tradisjonelt vært beryktet for rasistisk motivert ekstremisme. Ikke at jeg tror at det ikke finnes noe slikt også på venstresiden, men face it: Verken Mussolini, Hitler, eller Quisling tilhørte venstresiden, det gjør heller ikke Marie Le Pen og hennes internasjonale likesinnete.

Endret av Tollari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...