Gå til innhold

Treg nedlastingshastighet? Speed-test viser høyere enn torrent-klient.

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer bare på om det er noen som kan hjelpe meg litt:

På speedtest får jeg dette resultatet, men de høyeste hastighetene jeg får under nedlastinger av torrenter (uten VPN) ligger rundt 7-8 Mb/s. Programmet jeg bruker er Vuze.

Er det noen instillinger jeg kan endre for å få det bedre? Har flere kompiser som laster ned like fort som meg med dårligere linje.

Bruker kabelet nettverk og ikke trådløst, hvis det har noe å si. Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå testa jeg den nyeste True Blood: SE: 17195 LE: 3189, og en torrent med SE: 2822 LE: 3819.

Lurer bare på om det er noen enkle triks for å kunne øke det.

Og et spm til: Bruker Private Internet Access (VPN) og med de to ovennevnte torrentsene rikker det seg ikke, de har stått på 0% i 3 timer. Noen som har erfaringer med dette? Det er jo helt latterlig! Har prøvd flere lokasjoner, og alle er dårlige. Det beste jeg har vært oppe i er 1 Mb/s, og det er ganske elendig i forhold til hva jeg pleier å ha..

Lenke til kommentar

Prøv OpenOffice eller en Linux-distro. Disse er gjerne mye bedre å teste torrenthastigheter på. (De er også 100% lovlige. ;))

At det ikke skjer noe på de du nevner, trenger ikke bety noe som helst. Torrents kan være tricky sånn.

Lenke til kommentar

Om vi tar ned hastigheten du måler på 55,36 og deler denne på 8 får vi 6,92. Hastigheten som viser på speedtester er bits (b) mens hastigheten i de fleste nedlastings programmer er vist i bytes (B).

Siden 8b = 1B deler vi da den faktiske hastigheten på 8.

(Ikke 100% sikker på dette over, så noen korriger meg om jeg tar feil)

Så alt i alt er ikke ditt resultat så dårlig vil jeg si.

Lenke til kommentar

Åja, takker for svar! Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ingen torrents laster ned når jeg connecter VPN. Det rikker seg jo ikke, og jeg pælmer snart pcen i gulvet for det her blir jeg gal av! :p Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre for å få den til å laste ned!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...