hans A Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har proson 366NV på lån nå og må si jeg er litt skuffet over lyden. I butikket var det mye bedre lyd av den. Men butikken har jo noen hundre kvadrat! Men jeg prøver å sammenligne med mine gamle pioneer CS-997 høytalere(>10 år). Og jeg synes faktisk det er bedre lyd i mine gamle høytalere. Så det jeg lurer på er om det er stor forskjell når høyttalerene blir innspillt. Pioneer har jo 10" mot proson sin 2x6.5" bass. Men jeg synes ikke mellomtonen på proson er vesentlig bedre enn pioneer sin. Høytalerrne står i et rom på ca. 30 m2. Link : Proson 366NV Pioneer CS-7070 (En av etterfølgerne til min CS-997) Lenke til kommentar
hans A Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Prøvde å bytte ut min forsterker (75w-4ohm) til en med 100w (4ohm) og det ble litt bedre. Men tror nok denne høytaleren krever mye mer... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Som en tommelfingerregel skal vel høyttalere spilles inn 100 timer før de er fine. Husk også at klangbildet endrer seg etterhvert som de blir "varme i trøya". Etter å ha kjørt dem litt en stund er spolen varm og oppfører seg annerledes enn om den er kald. Når det gjelder lyden forøvrig har vel forsterkeren det meste å si. Har du forsøkt med en annen forsterker? bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå