Gå til innhold

Victoria selger sex fra Leiligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du fortelle meg på hvilken måte en prostituert, sykepleier og snekker er forskjellig? Hvorfor er det værre å selge fitta si, enn armene sine?

 

Jeg vil hevde at den som ikke ser forskjellen her har en mental mangel. Enten det, eller så er du uredelig ved at du bevisst utelater momenter fra ligningen. Uansett er det fånyttes å debattere med slike. Det er derfor diskusjoner av denne typen utartet seg side opp og side ned, men kommer aldri av flekken.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil hevde at den som ikke ser forskjellen her har en mental mangel. Enten det, eller så er du uredelig ved at du bevisst utelater momenter fra ligningen. Uansett er det fånyttes å debattere med slike. Det er derfor diskusjoner av denne typen utartet seg side opp og side ned, men kommer aldri av flekken.

 

Hva slags mangel har den som hevder at forskjellen er åpenbar, men likevel ikke evner å beskrive den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil hevde at den som ikke ser forskjellen her har en mental mangel. Enten det, eller så er du uredelig ved at du bevisst utelater momenter fra ligningen. Uansett er det fånyttes å debattere med slike. Det er derfor diskusjoner av denne typen utartet seg side opp og side ned, men kommer aldri av flekken.

Kan du da fortelle meg, hva en sykepleier/snekker gjør som ikke en prostituert gjør, og hva en prostituert gjør, som ikke en sykepleier/snekker gjør?

Lenke til kommentar

Det er latterlig når prostituerte bærer seg over at deres aktiviteter blir sett ned på av samfunnet. Hvorfor skulle det være galt å se ned på det som simplifiserer mennesket?

Jeg synes det er et genialt yrke, jeg. Og ja; jeg liker bedre at folk prostituerer seg enn at de gjør karriere på ting som ødelegger for andre mennesker.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du da fortelle meg, hva en sykepleier/snekker gjør som ikke en prostituert gjør, og hva en prostituert gjør, som ikke en sykepleier/snekker gjør?

 

Ja, du ville selvsagt akseptert at din eventuelle kjæreste skiftet jobb fra sykepleier eller snekker til prostituert, så liberal som du er?

 

Om så du av en eller annen merkelig grunn skulle diskriminere kjæresten din fordi du er en tulling og ville nektet å være kjæreste med en hore, så ville du i det minste sagt "Go girl!" til din mor eller søster om de ønsket å prostituere seg?

Hvis ikke er du en fordømt hykler.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Ja, du ville selvsagt akseptert at din eventuelle kjæreste skiftet jobb fra sykepleier eller snekker til prostituert, så liberal som du er?

Ikke nødvendigvis. Blir litt på samme måte som at jeg godtar at folk kan få være religiøs, men ikke vil ikke ha en religiøs kjæreste, eller at folk gjerne må få lov å jobbe offshore, men jeg vil ikke at kjæresten min skal gjøre det.

Folk har også forskjellige preferanser seksuellt, og noen har ignen problemer med a kjøresten har sex med andre, mens noen ikke klarer tnaken på det. Men dette betyr ikke at JEG skal tvinge mine egne preferanser på alle andre.

 

Om så du av en eller annen merkelig grunn skulle diskriminere kjæresten din fordi du er en tulling og ville nektet å være kjæreste med en hore, så ville du i det minste sagt "Go girl!" til din mor eller søster om de ønsket å prostituere seg?Hvis ikke er du en fordømt hykler.

Jeg ville ikke sett på dem som noe annet enn det de er, men jeg ville selvfølgelig være skeptisk til det hele på bakgrunn av de fordommer folk her i tråden, og samfunnet ellers har til yrket. De "skadene" man evt får av å drive et slikt yrke er 100% grunnet den enorme stigmaen man vil oppleve med en gang det blir kjent.

 

 

Og nei, jeg er ingen "hykler" som du sier, det er helt feil bruk av begrepet. Jeg driver ikke å "moraliserer" ovenfor andre, for så å ikke følge det jeg selv sier. Jeg gjør det motsatte.

 

Jeg sier at selv om det ikke er noe jeg kunne tenke med å gjøre, så må andre få lov til å gjøre det om de vil da det er deres kropp, og vi lever i det vi liker å kalle et fritt land. Folk skal få lov å gjøre det de vil, uten at mine personlige preferanser og fordommer skal begrense dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil hevde at den som ikke ser forskjellen her har en mental mangel. Enten det, eller så er du uredelig ved at du bevisst utelater momenter fra ligningen.

Du kan jo alltids fortelle oss hvilke momenter som er utelatt, så har vi noe å diskutere.

 

Uansett er det fånyttes å debattere med slike. Det er derfor diskusjoner av denne typen utartet seg side opp og side ned, men kommer aldri av flekken.

Men det hindrer deg ikke i å poste, bare i å begrunne dine synspunkter.

 

Det er latterlig når prostituerte bærer seg over at deres aktiviteter blir sett ned på av samfunnet. Hvorfor skulle det være galt å se ned på det som simplifiserer mennesket? Jeg er sikker på at du som er uenig i dette, ikke skjønner innholdet i de to siste ordene i spørsmålet.

Hvorfor er det galt at noe blir forenklet? Må mennesket og samfunnet være så komplekst for å være høyverdig? Hva er galt med enkle drifter, så lenge de ikke skader andre? Men du mener det kanskje ikke slik, men heller som "forsimpler"? I så fall er det et bedre ord.

 

Om det er slik det er ment, så kan det vel hende at noen av oss er uenig i at det forsimpler menneskler. Hva som definerer det høyverdige kan diskuteres.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Blir litt på samme måte som at jeg godtar at folk kan få være religiøs, men ikke vil ikke ha en religiøs kjæreste, eller at folk gjerne må få lov å jobbe offshore, men jeg vil ikke at kjæresten min skal gjøre det.

Folk har også forskjellige preferanser seksuellt, og noen har ignen problemer med a kjøresten har sex med andre, mens noen ikke klarer tnaken på det. Men dette betyr ikke at JEG skal tvinge mine egne preferanser på alle andre.

 

Velg 1:

a) Kristen kjæreste som ikke nevner religion for deg

b) Prostituert som ikke snakker om jobben med deg.

 

Begge deler er personlige ting som de ikke påtvinger deg.

(En religiøs person som påtvinger deg sine meninger ville vært som en prostituert kjæreste som tvinger deg til å være med henne på jobb og se på.)

 

Jeg ville ikke sett på dem som noe annet enn det de er, men jeg ville selvfølgelig være skeptisk til det hele på bakgrunn av de fordommer folk her i tråden, og samfunnet ellers har til yrket. De "skadene" man evt får av å drive et slikt yrke er 100% grunnet den enorme stigmaen man vil oppleve med en gang det blir kjent.

 

Så du ville ikke hatt noen problemer med at din mor eller søster ble prostituert?

 

Velg 1:

a) Din mor blir prest

b) Din mor blir prostituert

 

Jeg tror ikke ett eneste sekund at de psykologiske problemene som oppstår ved å misbruke en biologisk overlevelsesmekanisme (reproduksjon er overlevelse) for å tjene penger kun skyldes sosialt stigma. Jeg tror ikke engang at sosialt stigma har noen praktisk innvirkning.

 

Da skyldes nok psykologiske problemer ved voldtekt hos ofre som sov og senvirkninger hos barn som er utsatt for 'frivillige' overgrep også bare sosialt stigma.

 

Sex er ikke en massasjeform, det har mentale konsekvenser langt utover noen annen form for kroppskontakt.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke ett eneste sekund at de psykologiske problemene som oppstår ved å misbruke en biologisk overlevelsesmekanisme (reproduksjon er overlevelse) for å tjene penger kun skyldes sosialt stigma. Jeg tror ikke engang at sosialt stigma har noen praktisk innvirkning.
Selvfølgelig har sosial stigma en innvirkning på hvordan horer føler seg. Men det største problemet er jo ikke stigmaet, men de levemessige forholdene horer har. Dette er igjen delvis et resultat av stigmaet, men først og fremst fordi det er ulovlig med sexkjøp i Norge.

 

Jeg bryr meg ikke om hva folk jobber med, så lenge de ikke gjør noe mot meg. Og når folk enda er horer, som er et yrke det står stor respekt av, ser jeg ikke noen problemer med det. Politi, advokater, bankansatte, ingeniører og økonomer er alle sammen stort sett et større samfunnsproblem enn horer. Rett og slett fordi det er langt større sjanse for at disse folkene ødelegger andres liv enn tilfellet er for damer som sprer beina for kåte menn.

Endret av Lime Canes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velg 1:

a) Kristen kjæreste som ikke nevner religion for deg

b) Prostituert som ikke snakker om jobben med deg.

 

Begge deler er personlige ting som de ikke påtvinger deg.

(En religiøs person som påtvinger deg sine meninger ville vært som en prostituert kjæreste som tvinger deg til å være med henne på jobb og se på.)

Pent forsøk, men det er fremdeles ikke relevant. Mine preferanser er jo totalt urelevant, og forsøket ditt på å sette meg fast, og bevise at jeg ikke ville hatt en kjæreste som er prostituert viser abre at du ikke har forstått noe av det jeg sier.

 

MINE preferanser for hvorvidt JEG liker eller ikke liker prostitusjon er helt urelevante. Jeg er ikke så trangsynt at jeg lar mine øsnker, styre andres liv.

 

Hele poenget er jo at bare fordi noen ikke liker prostitusjon, så betyr ikke det at de skal få lov å bestemme over de som faktisk synes det er greit å kjøpe sex, eller selge sex.

 

Jeg kan for alt det bryr deg hate horer som pesten, men jeg er i stand til å ha to tanker i hodet samtidig, og tenke at selv om jeg missliker det, så trenger jeg ikke å ønske at det skal være forbudt. Mine fordommer og preferanser skal ikke styre andres liv så lenge det ikke påvirker meg negativt.

 

Så du ville ikke hatt noen problemer med at din mor eller søster ble prostituert?

 

Velg 1:

a) Din mor blir prest

b) Din mor blir prostituert

Jeg tror jeg hadde foretrukket prostituert over prest.

 

 

Jeg tror ikke ett eneste sekund at de psykologiske problemene som oppstår ved å misbruke en biologisk overlevelsesmekanisme (reproduksjon er overlevelse) for å tjene penger kun skyldes sosialt stigma.

Jo det gjør det. Om ikke kan du jo forklare meg hvilke traumer det å ha sex for penger skulle medføre, og også hvorfor dette påvirker individet utover de innlærte samfunnsmessige rammene.

 

Da skyldes nok voldtekt og senvirkninger hos barn som er utsatt for overgrep også bare sosialt stigma, da en voldtekt på 5 minutter ikke er noe verre enn om noen holder deg fast i 5 minutter.

For ikke å nevne at det ville vært helt uproblematisk med voldtekt dersom offeret sov og ikke engang opplevde traumet.

Stemmer. Voldtekt oppleves værre en annet fysisk missbruk på grunn av vår opphøyde syn på kjønnsorganer og formering, dette er et kulturelt betinget syn, og har dype røtter i vår vestlige tankesett. Dersom samfunnet så på kjønsorganer som et hvilket som helst annet organ, ville det ikke medføre slike traumer. Dette kan vi observere hos barn, som kan leke med både egne, og andres kjønnsorganer uten at det betyr noe som helst anent enn at det er enda en kroppsdel, før de lærer at den er "spesiell" og må holdes hemmelig.

 

Sex er ikke en massasjeform, det har mentale funksjoner og konsekvenser langt utover noen annen form for kroppskontakt.

Fordi det er det vi er innlært til fra vi er født. Om du lærer at håret ditt er det viktigste du har i livet, og at det er dyp synd å fjerne det, og du ble utsatt for den voldsomme stigmaen og presset fra samfunnet om det ble klippet, så vil det å bli tvangsklippet ha en like stor påvirkning på din mentale helse som en voldtekt, da det i praksis er akkurat det det er.

 

Og uansett, sex, er like mye mer enn kroppskontakt, som en sykepleiers omsorg for en pasient.

Endret av Zepticon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Velg 1:

a) Kristen kjæreste som ikke nevner religion for deg

b) Prostituert som ikke snakker om jobben med deg.

 

Begge deler er personlige ting som de ikke påtvinger deg.

(En religiøs person som påtvinger deg sine meninger ville vært som en prostituert kjæreste som tvinger deg til å være med henne på jobb og se på.)

Hvis jeg først skulle hatt en prostituert kjæreste så måtte jeg nok funnet meg i å diskutere jobb med henne. Det er en del av et forhold det, og bry seg om hverandres liv og levnet. Problemet med en religiøs kjæreste ville ikke vært at hun snakket om det. Problemet med dem begge ville tvert imot vært i hvilken grad det påvirket deres væremåte og vårt samliv.

 

Så du ville ikke hatt noen problemer med at din mor eller søster ble prostituert?

Jeg ville hatt et problem med det, fordi jeg vet hvor ofte det går utfor bakke når man slår inn på den leveveien. Men moralsk? Nei.

 

Velg 1:

a) Din mor blir prest

b) Din mor blir prostituert

Prest. De har så gode pensjonsordninger. Nå døde min mor for 24 år siden, når hun var bare 59, så de ordningene hadde hun strengt tatt ikke fått mye glede av...

 

Jeg tror ikke ett eneste sekund at de psykologiske problemene som oppstår ved å misbruke en biologisk overlevelsesmekanisme (reproduksjon er overlevelse) for å tjene penger kun skyldes sosialt stigma.

Da skyldes nok voldtekt og senvirkninger hos barn som er utsatt for overgrep også bare sosialt stigma, da en voldtekt på 5 minutter ikke er noe verre enn om noen holder deg fast i 5 minutter.

For ikke å nevne at det ville vært helt uproblematisk med voldtekt dersom offeret sov og ikke engang opplevde traumet.

Nei, voldtekt er verre fordi det invaderer din mest private sfære. Det er også grunnen til at ofre for menneskehandel, altså ufrivillig prostituerte, sliter med effekten av det. Her er jeg uenig med Zepticon, det kan åpenbart være andre mekanismer enn stigma som medvirker her.

 

Men frivillig sex har ikke denne effekten, og at det eventuelt gjøres for penger endrer ikke det. Så da må det eventuelt være den sosiale aksepten som er forskjellig.

 

Sex er ikke en massasjeform, det har mentale funksjoner og konsekvenser langt utover noen annen form for kroppskontakt.

Ja, sex er mer enn massasje. Men det er i bunn og grunn noe de fleste av oss liker å gi og få, av naturlige grunner. Så lenge det ikke er snakk om misbruk. Da er spørsmålet hvorfor det automatisk bli misbruk ved at det tas betalt.

 

Hvis et menneske liker å ha sex, hva er det mentalt forskjellige i å ha det med fremmede man treffer på nattklubb og mennesker man treffer via internettannonser? Og hvorfor blir det anderledes om fyren, enten du traff ham på nattklubben eller på nettet, tilbyr seg å belønne deg for gleden?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Velg 1:

a) Din mor blir prest

b) Din mor blir prostituert

 

 

Prostituert, helt klart. De prostituerte er næringsdrivende som gjør et ærlig og nyttig arbeid. Prester derimot sprer svada og overtro og forsøpler folks sinn. De truer med de verst tenkelige ting og lokker med de mest fantastiske ting - begge deler fri fantasi og reinspikka svindel. Og på toppen av det hele må dette finansieres av folket som ren veldedighet fordi det i bunn og grunn ikke finnes tilstrekkelig marked for det til at de kunne finansiert det på redelig vis. Så jeg har mye større respekt for horer enn for prester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har sosial stigma en innvirkning på hvordan horer føler seg. Men det største problemet er jo ikke stigmaet, men de levemessige forholdene horer har. Dette er igjen delvis et resultat av stigmaet, men først og fremst fordi det er ulovlig med sexkjøp i Norge.

Levemessige forhold? Horen i denne tråden får opptil 200 000 i måneden og bor i en leilighet med 30 000 i månedsleie på beste vestkant for et arbeid som bare krever noen få timer jobb i uken og krever ingen utdannelse eller spesielle skills. Hvordan kan du få det til å bli dårlige levemessige forhold?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

De fleste horer er veldig, veldig, veldig, veldig langt fra slike leveforhold. Men om man kan tjene såpass med penger på det så for all del, da er jo plutselig det problemet borte. Det er jo en genial måte å bli rik på, og langt mer humant enn mange andre rikdomshistorier.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar
MINE preferanser for hvorvidt JEG liker eller ikke liker prostitusjon er helt urelevante. Jeg er ikke så trangsynt at jeg lar mine ønsker, styre andres liv.

 

Jeg tror at mennesker har beskyttelsesbehov (rettigheter, selv for behov de ikke selv forstår at de har), og at det er bedre å forby prostitusjon enn å tillate det fordi prostitusjon har alvorlige langsiktige psykologiske konsekvenser hos alt for mange av dem som har yrket.

Ingen kan forutsi hvem som får livet sitt ødelagt av yrket, men vi vet at halvparten av de langtidsprostituerte og en tredjedel av alle som noen gang er prostituerte får senvirkninger.

 

Til sammenligning er det bare soldater i krig som kan sammenlignes.

-Sammenlignbare dødstall (selvmord i prostitusjon og selvmord og drap slått sammen hos soldater)

-Sammenlignbare senvirkninger (Posttraumatisk stress, angstlidelser, depresjon, selvmordsforsøk)

 

Men prostitusjon er ikke nødvendig for vår nasjon sin overlevelse og trygghet slik soldatyrket er.

Om ikke det var nødvendig med soldater i krig ville jeg støttet et forbud mot det på grunn av traumene soldatene opplever -- uansett hvor frivillige de måtte være.

 

FINNES det NOE annet yrke som er sammenlignbart med prostitusjon og soldater i krig når det kommer til skadevirkninger og selvmord?

 

Angående overgrep:

Tre jenter jeg kjenner har blitt utsatt for overgrep.

En er 100% arbeidsufør og har vært innlagt på psykriatrisk klinikk i flere år av sitt liv på grunn av tillitsbruddet hennes far utsatte henne for i barndommen. Problemene manifesterte seg først i puberteten, etter at overgrepene hadde stanset.

Hun gikk ikke rettens vei, og snakket først om overgrepene etter at problemene hennes kom fram.

 

Nummer to sliter med depresjon, tvangstanker og aseksuell atferd.

Hun gikk rettens vei, men tok aldri i mot psykologhjelp, og klarer ikke å ta ordentlig vare på seg selv den dag i dag.

 

Nummer tre har kun fortalt noen få mennesker om overgrepene, gikk ikke rettens vei og har tatt i mot psykologhjelp, og er den eneste av de tre som fungerer helt ordentlig i det daglige.

 

...En av dem er min samboer i dag, en annen VAR bestevenninnen min før hun ble utsatt for overgrep og den siste, uten at disse er nevnt i noen spesiell rekkefølge, er i slekten min.

 

Men den som påstod at voldtekt / overgrep i seg selv ikke fører til traumer hos mennesker har vel SELVSAGT dokumentasjon på sine påstander og en forklaring på hvorfor det ikke skulle være traumatisk, fra naturen sin side for oss flokkdyr som lever i samfunn ment å trygge våre dagligliv, å bli utsatt for overgrep?

 

Om ikke kan du jo forklare meg hvilke traumer det å ha sex for penger skulle medføre, og også hvorfor dette påvirker individet utover de innlærte samfunnsmessige rammene.

 

Sex er en biologisk overlevelsesmekanisme som for kvinner er ment å utelukkende brukes sammen med spesielt egnede mannlige individer innenfor det kvinnen regner som sin egen sosiale rang.

For menn så er den ganske lik: Få flest mulig barn med kvinner av høyest mulig rang og hjelp barna å overleve.

 

Å ha sex med en person man ikke ønsker å ha sex med, eller å ha sex når man ikke ønsker å ha sex, kan være traumatisk. Ja, traumatisk.

 

Men, hvorfor er det å drepe noen som man ikke hater traumatisk utover de innlærte samfunnsmessige rammene?

Fordi det strider mot vår natur og krever forandring i måten hjernen vår er kodet. Forandringene som oppstår ved handlingene kan ENTEN kan skape mennesker som er i stand til å utføre handlingen for penger uten videre konsekvenser (leiemordere / prostituerte som ikke tar skade av å utføre sitt yrke) -- eller traumer hos dem som ikke klarte omveltningen det er å bryte med sin natur.

 

Forklar meg hvordan det å ha sex med hundrevis av partnere skulle kunne oppfattes som naturlig av en kvinne sin hjerne, med basis i menneskets evolusjonslære.

Det eneste eksempelet vi har på slikt i menneskehistorien er når kvinner i (stamme)krig blir massevoldtatt, tatt til sexslave eller tatt til kone av fienden. Da fungerer traumene som en overlevelsesmekanisme, som gjør traumene av voldtekt og overgrep logiske:

-Mindreverdighetskomplekser: Helt naturlig når man er omringet av fiender, og bidrar til overlevelse.

-Sosial angst: Helt naturlig når man er omringet av fiender, og bidrar til overlevelse.

-Selvmord og depresjon: Helt naturlig når en selv ikke var sterk nok til å flykte; Man sparer sin slekt fra å blande seg med fiendens blod, og man blir mindre attraktiv for fienden og mindre produktiv.

-Angstlidelse: Når man kan bli drept til enhver tid er det naturlig å være engstelig til enhver tid, og med angstlidelsen så følger også et intenst behov for å rømme vekk og løpe så langt man kan vekk fra der man befinner seg. Som igjen er helt naturlig.

-Posttraumatisk stress: Forandringene på hjernens struktur er for massive til at man kan fungere normalt, og man føler et konstant behov for å flykte.

(Alle traumer forandrer hjernestrukturen, og for mye traumer kan ødelegge den.)

http://healmyptsd.com/education/ptsd-the-brain

 

Traumene prostituerte får av yrket sitt og voldtektsofre får av voldtekt er helt naturlig for kvinner som har fått stammen sin utslettet av fiender.

 

Men frivillig sex har ikke denne effekten, og at det eventuelt gjøres for penger endrer ikke det. Så da må det eventuelt være den sosiale aksepten som er forskjellig.

 

Har du tall for traumene hos helt frivillige prostituerte?

Jeg forutser livsødeleggende traumer (posttraumatisk stress / angstlidelse / depresjon) hos minst 35% av de langtidsprostituerte som ikke ble tvunget til arbeidet, og en selvmordsrate som ikke ligner grisen.

På toppen kommer dem som tror depresjon / angstlidelse er normalt og som ikke får diagnose fordi de har lært seg å leve med traumene på grunn av at miljøet deres har forberedt dem på å takle symptomene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...