Gå til innhold

Victoria selger sex fra Leiligheten


Anbefalte innlegg

Hahaha, er du klar over at psykepleiere har høyskoleutdanning og faktisk må jobbe helger og generelt ræva av seg for at du, jeg og andre skal ha et noen lunde helsetilbud når vi trenger det? At du våger å sammenligne en luxsusprostituert med dette er et hån mot anstendige mennesker som ønsker å yte en tjeneste for samfunnet som kanskje ikke er så veldig høyt belønnet økonomisk eller av anerkjennelse, noe innlegget er et utmerket eksempel på.

 

At samfunnet ikke verdsetter sykepleiere er et problem i seg selv, som fint kan diskuteres i en annen tråd da jeg ikke helt ser relevansen. Er det kapitalisme generelt du protesterer mot? For i det systemet er det tilbud og etterspørsel som styrer det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker mer i den retning av at jeg ikke ønsker at en eventuel datter av meg skal føle at en utdanning og det å utvikle seg fysisk og mentalt er meningsløst fordi ...

Den forstår jeg. Min datter har master og tjener mer enn meg, og mine to sønner jobber med saken. (Den ene av dem er snart ferdig med sin master, han andre har et stykke igjen.) Jeg er glad for at de har lykkes. Men strengt tatt hadde jeg vært glad om vår datter hadde lykkes med blogging også, hvis det var det hun ønsket.

 

Nå komme rjeg fra en familie med "oppkomlinger" som hadde jobbet seg til rikdom, de målte sosial verdi i den utdannelsen de aldri hadde fått selv. (En rikdom som forsvant før jeg ble født, så er det sagt.) Den brakte ikke bare lykke med seg den ideen heller.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sammenligner fortsatt prostitusjon med kompetansefelt som utvikling av apps er.

 

Hvorfor skulle det ikke være et kompetansefelt å kunne bevege hoftene, like mye som å bevege hendene under treskjæring? Ellers kan hun jo bare ligge der, og være jevngod med ufaglærte som kan sitte i kassa på Rema.

 

 

Videre sammenligner du din selvsagte mangelfulle vilje til å utføre seksuelle tjenester på menn som om de skulle tilsvare hetroseksuelle kvinners synspunkt på det. Selvsagt vil ikke en hetroseksuell mann bli prostituert, men det betyr ikke at en hetroseksuell kvinne har de samme sperrene for det. Her antar du jo at det å ha sex med menn er like ille for kvinner som det er for hetrosekseulle menn, uten å ta hensyn til at kvinner faktisk alltid har brukt sex som et våpen og ser på dåsa si som er redskap og en matbillet mer enn et et organ de kan nyte for sin egen del, samt at de faktisk liker penis. Å ligge med menn er no biggie for kvinner.

 

Alt jeg ser er ekstrem overanalyse av motivasjoner bak kjøp og salg.

Lenke til kommentar

Du sammenligner fortsatt prostitusjon med kompetansefelt som utvikling av apps er.

Jeg sammenligner det å komme lett til penger...

 

bla bla

Resten er det vel ikke noe vits i at vi diskuterer. Jeg får nøye meg med å si at jeg er uenig.

 

Interessant at du umiddelbart antok at jeg ville hatt sex med menn. Det er visstnok langt dårligere betalt, nettopp fordi tilbudet er større i forhold til etterspørselen. Skulle jeg prostituert meg for pengene så måtte det altså vært med kvinnelige kunder.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det ikke være et kompetansefelt å kunne bevege hoftene, like mye som å bevege hendene under treskjæring? Ellers kan hun jo bare ligge der, og være jevngod med ufaglærte som kan sitte i kassa på Rema.

 

 

Vel, vi kan jo la alle rema-ansatte (det er jo stort sett kun unge jenter i tagbar alder som sitter i kassa uansett) gå å selge seg i stedet så de får ta i bruk litt mer kompetente hoftebevegelser da, så kan vi sette menn på skrivebordet for å utvikle et handelssystem som lar seg trygt og sikkert selvbetjenes? Så fortsetter vi å gi ufaglærte kvinner jobber som sexarbeidere og betaler dem grovt med mye fritid, så setter vi alle menn inn 16 timersjobber for å ta over alle de oppgavene som blir neglesjert fordi kvinner heller vil humpe på pensjonister og uføretrygdede. Oh wait, ble det plutselig ikke så grovt betalt å ligge rundt når søstra di og nabojentene gjør dem samme også? Ble det plutselig ikke så lukrativt for menn heller når alle kvinner ville slutte å gjøre oppgaver samfunnet er avhengig av for å betjene den eldre garde og de uføretrygdede, generelt bare de late som enten er for sosialt inkompetent eller i for dårlig form til å få seg sex på en vanlig måte?

 

Dette kalles vel overtolkning også, men faktumet er at skulle vi hatt din tankegang så er det sånn det blir til slutt. Ingen er tjent på det.

 

Jeg sammenligner det å komme lett til penger...

 

 

Resten er det vel ikke noe vits i at vi diskuterer. Jeg får nøye meg med å si at jeg er uenig.

 

Interessant at du umiddelbart antok at jeg ville hatt sex med menn. Det er visstnok langt dårligere betalt, nettopp fordi tilbudet er større i forhold til etterspørselen. Skulle jeg prostituert meg for pengene så måtte det altså vært med kvinnelige kunder.

 

Geir :)

 

Det er ikke et marked for kvinnelige kunder. Kvinner får sex gratis, fordi de har for mye verdighet til å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Vel, vi kan jo la alle rema-ansatte (det er jo stort sett kun unge jenter i tagbar alder som sitter i kassa uansett) gå å selge seg i stedet så de får ta i bruk litt mer kompetente hoftebevegelser da, så kan vi sette menn på skrivebordet for å utvikle et handelssystem som lar seg trygt og sikkert selvbetjenes? Så fortsetter vi å gi ufaglærte kvinner jobber som sexarbeidere og betaler dem grovt med mye fritid, så setter vi alle menn inn 16 timersjobber for å ta over alle de oppgavene som blir neglesjert fordi kvinner heller vil humpe på pensjonister og uføretrygdede. Oh wait, ble det plutselig ikke så grovt betalt å ligge rundt når søstra di og nabojentene gjør dem samme også? Ble det plutselig ikke så lukrativt for menn heller når alle kvinner ville slutte å gjøre oppgaver samfunnet er avhengig av for å betjene den eldre garde og de uføretrygdede, generelt bare de late som enten er for sosialt inkompetent eller i for dårlig form til å få seg sex på en vanlig måte?

 

Dette kalles vel overtolkning også, men faktumet er at skulle vi hatt din tankegang så er det sånn det blir til slutt. Ingen er tjent på det.

 

Og jeg spør: Er det kapitalisme du har problemer med – at folk ser et marked for en tjeneste og tjener penger på det? Er det opportunister du protesterer mot, så er jo det et grunnleggende problem ved menneskedyret, og vanskelig å gjøre noe med ... Eller er det noe mer spesifikt ved prostitusjon, og i så fall hva? Du skulle kanskje gjerne sett at samfunnet var lagt opp annerledes? Så dette handler kanskje ikke bare om prostitusjon, men om alt ifra blogging og de som tjener penger på å spille spill og legge ut på Youtube og alt sånt? Hvordan er det med underholdningsbransjen? Det er jo ikke spesielt nødvendig. Hm?

Lenke til kommentar

Hahaha, er du klar over at psykepleiere har høyskoleutdanning og faktisk må jobbe helger og generelt ræva av seg for at du, jeg og andre skal ha et noen lunde helsetilbud når vi trenger det?

Å hvordan er det relevant? Det er snakk om tilbud, og etterspørsel. Flyveledere og heimontører har også steingod lønn, det samme med offshorearbeidere. Dette kommer av ubekvem arbeidstid, eller andre preferanser. På lik linje med disse er prostitusjon et yrke som krever en sterk psyke, og dermed er også prisene høye.

 

Et helestilbud eller omsorg er et behov på lik linje med kroppskontakt, nærhet og sexuell tilfredstillense, og en sykepleiers omsorg er like ekte som en prostituerts omsorg.

 

At du våger å sammenligne en luxsusprostituert med dette er et hån mot anstendige mennesker som ønsker å yte en tjeneste for samfunnet som kanskje ikke er så veldig høyt belønnet økonomisk eller av anerkjennelse, noe innlegget er et utmerket eksempel på.

"Anstendige mennesker" er et hån mot mennesker. At du mener du selv har rett til å dømme noen anstendig eller ikke basert på dine egne fordommer for andres seksuelle preferanser er forkastelig. Da er det vell også et "hån" at en advokat uten noen moralske skruppler kan tjene tusenvis av kroner i timen, mens en ærlig håndtverker blir avspist med noen hundre?

 

 

Imponerende innsats å komme med noe slikt rett etter du selv klager over at andre kommer med stråmenn?

Det var et eksempel på yrker jeg finner unyttige, og som vi burde skjære over samme kam dersom man først begynner å snakke om nyttige og unyttige yrker.

 

Jeg tenker mer i den retning av at jeg ikke ønsker at en eventuel datter av meg skal føle at en utdanning og det å utvikle seg fysisk og mentalt er meningsløst fordi hennes dårligere oppdratte og laverstående venninner kan kjøpe ting hun ikke kan før om noen år pga at de selger seg selv, antageligvis til sånne sleezeballs som deg. Skikkelige betaer med litt penger mellom fingrene de gledelig gir bort til jenter som ikke skjønner at de ikke kan ligge rundt hele livet for penger.

Ja her har vi alt, til og med personangrep! Fantastisk. Begynner å bli tynnt med argumenter altså? Men jeg kan sikkert ta diskusjonen ned på ditt nivå om det er det du vil. Du er sikkert du en sånn piska "white knight" som er oppfostra på Ottars paroler og som mener kvinner ikke er i stand til å ta egne valg, og at du dermed må passe på dem fordi de ikke klarer det selv? Du har faktisk et forkastelig kvinnesyn dersom du mener at de må beskyttes "mot seg selv".

 

EDIT: Tok jo en rask kikk i signaturen din, så ser jeg jo hvordan ståa er. Slike idioter som deg burde vært forbudt. Lest to bøker om PUA og tror de er sykt alphah liksom! Men som er drittsjalu fordi kvinner kan tjene penger på kroppen sin, mens du er stuck med vanlig arbeid. Spar meg...

 

Men til saken, du vil altså stoppe prostitusjon, fordi du menere det er urettferdig at de kan tjene mye penger ved å gjøre lite?

 

Hvilke andre yrker skal du forby da?

Endret av Zepticon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

EDIT: Tok jo en rask kikk i signaturen din, så ser jeg jo hvordan ståa er. Slike idioter som deg burde vært forbudt. Lest to bøker om PUA og tror de er sykt alphah liksom! Men som er drittsjalu fordi kvinner kan tjene penger på kroppen sin, mens du er stuck med vanlig arbeid. Spar meg...

 

Men til saken, du vil altså stoppe prostitusjon, fordi du menere det er urettferdig at de kan tjene mye penger ved å gjøre lite?

 

Hvilke andre yrker skal du forby da?

 

Haha JEG en HVIT RIDDER? HAHAHAHAHAHAH. Det er det jo DU som er. Han som forsvarer sine potensielle ligg simpelt enn fordi de er potensielle ligg kaller meg en hvit ridder? Du skulle tatt en titt innom profilen min også for er det noe jeg ikke er så er det en hvite ridder.

 

Jeg har forklart hvorfor jeg er imot prostitusjon. Det skaper ingen sysselsetting og er potensielt ødeleggende for samfunnsnyttige unge menn som skal ut i etableringsfasen. Nå er jeg den siste som vil ha en kone eller henge rundt kvinner lenger enn den tid det tar å få pult dem, men jeg ser absolutt samfunnsproblematikken i at kvinner gjør seg uskikket som mødre, arbeidstagere og annet. Å akseptere prostitusjon er bare første ledd i å skape et sykt junkie-samfunn og det er provoserende at patetiske, stakkarslige, tiltaksløse og sosialt inkompetente menn gjøre inkompetente kvinner som ikke er i stand til å forsørge seg selv på en vanlig måte rike nok til å leve meget komfortabelt og forklarer inntjeningen de skaffer dem som at de har en "sterk psyke". Som at dere kunder skjønner at dere er så uattraktive at det krever litt å ta i dere, noe jeg forsåvidt er enig i, men det er ikke vanskelig å se på de allelr fleste kvinner at sex for dem stort sett er en simpel greie der de har få hemninger i å utføre visse greier, da de har øvd seg på gutter (ja, små gutter som slapp å betale for dem) fra tennåringsalderen, så de som har sterkest psyke må jo være de attraktive kvinnene som ikke bruker sex til noe annet enn sin egen seksuelle glede og skaffer seg en utdanning eller jobb som er godkjent

 

Gå å lær deg definisjonen av white knight du nå, for du er en din noksagt. Du forsvarer kvinner som gir deg det du vil ha, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilke kvinner om må føle seg støtt av det jeg sier. Det er det totalt motsatte av en hvit ridder. Og jeg har ikke tenkt å respektere å tilbe kvinner som åpner musa for penger, på samme måte som jeg ikke respekterer for eksempel foreldre som ubetinget gir ungene det de peker på og lar de styre som de vil uten konsekvenser, eller andre folk som ikke forstår prinsippe bjørnetjeneste og hvorfor det ikke bør oppfordres eller aksepteres..

Lenke til kommentar

Det var et eksempel på yrker jeg finner unyttige, og som vi burde skjære over samme kam dersom man først begynner å snakke om nyttige og unyttige yrker.

 

HAr vel ikke ikke sagt noe annet, og hadde du nøyd deg med å liste opp jobbene, så greit nok, men du snakket om å slutte utdanning og forby yrker. Om det ikke er en stråmann, hva er det egentlig du prøver å si? At det er din egen mening at man ikke skal utdanne de og forby de?

 

"Nei, vi kan jo godt slutte å utdanne kunstnere, musikere, og andre unyttige jobber? Eller egentlig bare forby dem?"

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er mange yrker du gjerne vil til livs, med andre ord. Fair enough, så er det oppklart.

 

Nei. Men for alle oss som er naturlig attraktive og klarer å få et ligg uten å gi penger, hvertfall ikke mer enn en drink og middag koster, så er det ganske trist å tenke på at de attraktive kvinnene man møter på byen ikke gidder å være med på morro fordi de forbinder sex med noen ulekre, gamle, glidekremluktende kunder og jobb. Dessuten er det også ufattelig vanskelig å tenne på noen du vet slipper penis inni seg for penger. Horekunder har ødelagt for normale menn siden tidenes morgen, og at vi aldri blir kvitt folk med sånne holdningner sier jo litt om at det glipper en del i prevensjonsbruken til disse prostituerte også. En annen grunn til at jeg vil forby prostitusjon er fordi det alt er ulovelig å kjøpe det. jeg liker ikke at kvinner tjener seg søkrike på å bruke menn som cash cows der menn må ta all risiko og kan bli kriminalisert også. Det er utnytting av svakerestilte mennesker, samt er vist en rekke av disse horekundene også uføretrygede, og det er litt kvalmt å tenke på at skattepenger går til å gi uføretrygdede sex.

 

At du sammenligner prostitusjon, som går under bakken og skaper null sysselsetting, med andre typer yrker som heller ikke produserer noe, som for eks filmanmeldere og diverse er jo latterlig.

Lenke til kommentar

At du sammenligner prostitusjon, som går under bakken og skaper null sysselsetting, med andre typer yrker som heller ikke produserer noe, som for eks filmanmeldere og diverse er jo latterlig.

 

Jeg forholder meg til den hypotetiske situasjonen hvor prostitusjon er legalisert og foregår i kontrollerte former (regelmessig helsesjekk og alt som må til), og sexkjøp er helt lovlig. Det ugyldiggjør en del av det du nevner over sitatet.

 

En del av det andre du nevner kan helt sikkert sies om svært mange yrker, derav konklusjonen som du siterte, og den står ved lag. Du kan synse så mye du vil om hva slags kunder de får og hva slags mennesker som vil jobbe med slikt, og det kan hende jeg syns litt av hvert om også når det kommer til stykket. Deretter kommer en overgeneralisering som ikke hører hjemme noe sted, så det bryr vi oss ikke noe om.

 

Kall det gjerne latterlig, men dette betyr ingenting uten en forklaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha JEG en HVIT RIDDER? HAHAHAHAHAHAH. Det er det jo DU som er. Han som forsvarer sine potensielle ligg simpelt enn fordi de er potensielle ligg kaller meg en hvit ridder? Du skulle tatt en titt innom profilen min også for er det noe jeg ikke er så er det en hvite ridder.

Så det du prøver på her er å kalle meg en horekunde? Ikke at jeg har noe i mot det, da det ikke på noen måte er værre enn å måtte betale for at man ikke kan snekkre selv, eller skru bil. Men når det kommer fra deg er det jo et forsøk på sverting og personangrep, og da må jeg bare få si at jeg har ikke, og kommer neppe til å måtte betale for sex:)

 

Jeg har forklart hvorfor jeg er imot prostitusjon.

Du har i vhertfall forsøkt.

 

Det skaper ingen sysselsetting

Feil. Det skaper like mye sysselsetting som et hvilket som hellst annet enkeltmannsforetak, om det er snekker eller advokat. Vet du hva sysselsetting er?

 

og er potensielt ødeleggende for samfunnsnyttige unge menn som skal ut i etableringsfasen.

Eehh? Hvordan i alle dager er prostisusjon ødeleggende for "unge menn i etableringsfasen"? Tvinges de til å kjøpe sex liksom?

 

Nå er jeg den siste som vil ha en kone eller henge rundt kvinner lenger enn den tid det tar å få pult dem,

Vell, da er jo du og de prostituerte omentrent på samme nivå, de er bare smarte nok til å ta betalt ;)

 

men jeg ser absolutt samfunnsproblematikken i at kvinner gjør seg uskikket som mødre, arbeidstagere og annet.

De er like uskikket som menn med et utsvevende seksualliv. De er som sagt bare lure nok til å ta betalt for det. Ellers er de overhode ikke uskikket som mødre. Hva annet enn fordommer bygger du dette på?

 

Å akseptere prostitusjon er bare første ledd i å skape et sykt junkie-samfunn og det er provoserende at patetiske, stakkarslige, tiltaksløse og sosialt inkompetente menn gjøre inkompetente kvinner som ikke er i stand til å forsørge seg selv på en vanlig måte rike nok til å leve meget komfortabelt og forklarer inntjeningen de skaffer dem som at de har en "sterk psyke".

Akkurat ja. Derfor er det jo at luksusprostituerte ofte brukes av vellykkede, menn med status, som trenger å roe nervene noen timer og stresse ned mellom slagene? Har du i det hele tatt lest noe om emnet, eller argumenterer du helt og holdent ut fra dine egne fordommer?

 

Som at dere kunder skjønner at dere er så uattraktive at det krever litt å ta i dere, noe jeg forsåvidt er enig i, men det er ikke vanskelig å se på de allelr fleste kvinner at sex for dem stort sett er en simpel greie der de har få hemninger i å utføre visse greier, da de har øvd seg på gutter (ja, små gutter som slapp å betale for dem) fra tennåringsalderen, så de som har sterkest psyke må jo være de attraktive kvinnene som ikke bruker sex til noe annet enn sin egen seksuelle glede og skaffer seg en utdanning eller jobb som er godkjent

Jeg ville nok tatt en prat med psykolog om jeg var deg, da det ser ut som du sliter med alvorlige mindreverdighetskomplekser ettersom du går så til personangrep på meg.

 

 

Gå å lær deg definisjonen av white knight du nå, for du er en din noksagt.

Fullstendig klar over hva det er, men jeg tok feil, du er ikke en white knight, bare en mannsjåvenist, et gufs fra fortiden blandet med heslig PUA holdnigner fra smågutter som må lese seg til personlighet.

 

Du forsvarer kvinner som gir deg det du vil ha,

Jeg forsvarer enhvers rett til å bestemme over egen kropp, hverken mer eller mindre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Lurer på om alle prostituerte verden over kan gjøre dette frivillig og tjene opp mot 200 000kr i måneden?

 

Jeg snakket her som sagt ikke om "alle horene i verden".

Jeg definerer en "hore" som en person som jobber for noen, som tar pengene hennes for de sexuelle tjenestene som hun gir.

 

Dermed kaller jeg heller ikke "Victoria" for en hore. Jeg kaller henne eskortepike,.

Er mulig dette er helt ut på viddene.

 

Som sagt, støtter ikke hallikvirksomhet,. Men hvorfor skal ikke Ola Nordmann, med en høytstående stilling (som gjør at han ikke har tid til dame) kunne dra med seg en eskortepike på teater, for så å ha samleie med henne etterpå?

 

Hvorfor skal Ola Nordman kriminaliseres?

Lenke til kommentar

Skremmende at det faktisk finnes masse mannfolk som er villig til å betale så mye penger for et knull. Sur bivirkning av feminismen.

 

Slik har det alltid vært, og slik vil det jo alltid være. Jeg har ikke akkurat noe problem med å få meg noe, men hadde jeg hatt det, så hadde jeg nok brukt en del på eskortepiker...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...