Gå til innhold

Hvilken type skrue er dette?

jappadu

Anbefalte innlegg

Jeg skal fjerne en rund ramme på bakhjulet mitt, men den er satt sammen med spesielle skruer med seks hakk. Tok noen bilder med mobilen min. Hviken skruer er dette?

Takk på forhånd! :)

sykkel.png

Endret av webliz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du har gjort noe feil med opplastingen av biler.... :dremel:

Kan hvertfal ikke se noe...

Om det er 6 hakk er det mulig at det er torx

Takk for raskt svar :) Det var ikke de beste bildene, men finnes det umbrakonøkkel med seks kanter?

Lenke til kommentar

Oppdatert bilde øverst. Beklager for dårlig bilde. Jeg er i grunn ganske noob når det gjelder verktøy. Men kan ikke dette være en spesiell unbrako med seks små hakk?

Endret av webliz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Oppdatert bilde øverst. Beklager for dårlig bilde. Jeg er i grunn ganske noob når det gjelder verktøy. Men kan ikke dette være en spesiell unbrako med seks små hakk?

Nei. Les svarene som er gitt. Skruen er en torx skrue. Å bruke en umbrako vil kanskje ødelegge umbrakonøkkelen og skruen.

Lenke til kommentar

Ser ikke bildet som er lagt ut, men basert på hva de andre skriver er det torx. Størrelsen er tilnærmet garantert T25 hvis du trenger verktøy for å skru de av. Ikke bruk umbrakonøkkel på torx skruer, du kan få av skruene en gang, men da kommer de aldri av igjen da hodet blir rundet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

kan være umbrako og. Ser fremdeles ikke bildene. Enten torx eller umbrako.

Umbrako er veldig vanlig på sykkel

Umbrako er 6-kantet, den du har på bildet er 6-tagget.

Å bruke en umbrako vil kanskje ødelegge umbrakonøkkelen og skruen.

Ikke bruk umbrakonøkkel på torx skruer

UNbrako ikke umbrako.

Måtte bare. :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har i over 30 år sagt umbrako. Har fått rett nøkkel og har levert nøkkel. Blir ikke å slutte med det, da jeg enda ikke har møtt noen som ikke skjønte hva jeg mente.

men om det blir problemer for deg å spørre meg etter en unbrakonøkkel og jeg gir deg en umbrakonøkkel, så er det ikke mitt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...