hean Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Målet mitt er å få opp omsetningen litt og samtidig ha inn kapital i firma uten å måtte bruke revisor! Spør om følgende: - Kan salg av private ting faktureres på ett AS jeg eier? Vet da at betalingen vil tilfalle AS-et og at jeg ikke får det privat. - Kan jeg fakturere meg selv for å tilføre kapital inn i AS-et. Har faktisk også mottatt fordeler privat av mitt AS som jeg eier og da skal jeg jo egentlig fakturere meg selv eller skatte av dette, ikke sant? Vil ikke bruke revisor da det koster 2-3 K for å føre kapital inn i AS-et. Vet det at å fakturere meg selv er en ulempe med tanke på skattefradrag hvis selskapet skulle gå konkurs, noe som ikke vil skje Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Målet mitt er å få opp omsetningen litt og samtidig ha inn kapital i firma uten å måtte bruke revisor! Spør om følgende: - Kan salg av private ting faktureres på ett AS jeg eier? Vet da at betalingen vil tilfalle AS-et og at jeg ikke får det privat. Vil du selge dine ting, men la betalingen gå til AS-et? Det kan du godt. Pengene dine kan du gi til hvem som helst. - Kan jeg fakturere meg selv for å tilføre kapital inn i AS-et. Har faktisk også mottatt fordeler privat av mitt AS som jeg eier og da skal jeg jo egentlig fakturere meg selv eller skatte av dette, ikke sant? Ser ikke noe i veien for det. Det er fort verre hvis det er omvendt (det finnes regler som skal unngå tapping av verdier fra selskapet). Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Vil du selge dine ting, men la betalingen gå til AS-et? Det kan du godt. Pengene dine kan du gi til hvem som helst. Ser ikke noe i veien for det. Det er fort verre hvis det er omvendt (det finnes regler som skal unngå tapping av verdier fra selskapet). Takker for svar... tappe selskapet for verdier blir det siste jeg gjør før det går så godt at jeg kan ta ut lønn. Turte ikke spørre regnskapsfører i tilfelle de sier jeg ikke bør det for da får jeg så klart ikke gjort det uten at regnskapsfører vet om det. Siden det sikkert ikke er i strid med noe som helst lov går det sikkert greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå