Gå til innhold

Canon viser frem 70D

Anbefalte innlegg

Skal oppdatere meg fra eos 500d og har forlengst sett meg ut 6d p.g.a at jeg driver endel med nattfoto/nordlys/stjernehimmel,men må si 70d har noen egenskaper jeg har veldig lyst på.

En 6d med fokussystemet til 70d,hvor finner man det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med det nye liveview-fokussystemet til 70D, som 70D hittil er eneste kameraet som har? "I fremtiden". ;)

Ellers er det ikke noe som slår liveview + manuell fokus til fokusering på stjernehimmel.

Ja,egentlig dumt spørsmål :-)

Kommer vel til å ende opp med en 6d,tror jeg...

Irriterer meg bare litt at canon ikke har gitt det et bedre fokussystem. Når jeg leser spesifikasjoner slår det meg at følgefokus kansje ikke er særlig bedre på 6d enn på min 500d fra 2009....

Lenke til kommentar

Irriterer meg bare litt at canon ikke har gitt det et bedre fokussystem. Når jeg leser spesifikasjoner slår det meg at følgefokus kansje ikke er særlig bedre på 6d enn på min 500d fra 2009....

Uhm - så er det 5DmkIII du er ute etter. Dyrere kamera med bedre autofokus og skuddtakt. ;)

Ellers har Canon fått markant mer pålitelig og bedre autofokus med de nyere modellene sine.

Her er litt fra dpreview:

AF Performance

Focus acquisition on the EOS 6D displays all the hallmarks of mature phase detection AF performance. The camera is quick to lock focus and under most conditions does so with a high degree of accuracy. In reviewing hundreds of images shot with the 6D, the vast majority of shots that did lack critical sharpness were due to either subject or camera movement. Photographing active children indoors will be a challenge, but you will come away with keepers - if you keep your subjects largely in the middle of the frame.

The area where the 6D really shines, however, is in acquiring focus consistently in very low-light conditions. Canon has rated the center AF point's sensitivity at -3 EV, one stop lower than any full frame DSLR on the market. And our real world use with the camera bears out this impressive performance.

Lenke til kommentar

Hadde autofokussystemet vært mye bedre ville nok salget av 5D mkIII stupt radikalt.

Bruker man kun senterfokuspunktet er ikke 6D så langt etter 5D mkIII allikevel, sålenge man ikke er ute etter skuddtakt da.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk en reklamemail fra JP i dag. Der sto det at de hadde fått den på lager. Altså 70D

Ser ut som FotoVideo får den i butikken i morgen "ubekreftet", så da er det mulig og få handlet kameraet nå, til en litt drøy pris nå i begynnelsen :)

Skal bli spennende og se hva testene sier om det nye fokussystemet.

Lenke til kommentar

Ser ut som FotoVideo får den i butikken i morgen "ubekreftet", så da er det mulig og få handlet kameraet nå, til en litt drøy pris nå i begynnelsen :)

Skal bli spennende og se hva testene sier om det nye fokussystemet.

(p)review

http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-70d?utm_campaign=internal&utm_source=mainmenu&utm_medium=text

"What's clear is that Canon's new Dual Pixel AF is working quite well, far better than the Hybrid AF systems used by recent Rebel-series SLRs and the EOS M, which didn't seem much different from contrast-detect systems its older SLRs.

...

Ultimately, we determined that the 70D's Dual Pixel AF gets faster with a smaller target area. Letting the camera determine where to focus, which it does in the Face-detection/Tracking AF, takes much longer. Pressing the Set button in FlexiZone auto-area confines the camera's attention to a smaller area, which greatly speeds things up. Switching to FlexiZone single-point AF gets even faster; seemingly as fast as traditional phase-detect. It seems clear that when the system has less data to process it makes autofocus decisions more quickly. That's generally true of most autofocus systems, whether phase or contrast-detect, so it isn't a surprise, but the length of this delay - nearly one second - in auto-area AF is worth considering when choosing which AF method is right for a given subject."

Lenke til kommentar

Jeg er usikker enda på hvordan af funker i praksis - for video kan det se ut til at det er en fremgang, for stillbilder er jeg usikker.

Angående støy, jeg sjekket kjapt på iso 3200 (som jeg bruker som en mal) og det kan se ut til at a) enten eksponerer 70D en tanke lysere enn f.eks 60D/7D eller b) så leverer 70D's sensor litt lysere støymønster enn de gamle sensorene. Dermed er det ikke like enkelt å sammenligne, men jeg føler at det er stort sett likt i raw.

Tor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...