Gå til innhold

[Løst] Oppgraderingspakke - Sabertooth Z87 + Haswell = Godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en PC fra 2010 som jeg nettopp oppgraderte med et Gainward GTX 780 og SSD. Problemet mitt er at jeg vil kunne kjøre Arma3 på bortimot Ultra settings, og fortsatt ha 60 fps.

Med oppsettet jeg har i dag ser det ikke ut som det går, selv om GTX 780 kortet er kommet på plass i maskina. CPU og RAM er nok flaskehalser fortsatt.

Så da fant jeg disse delene: http://www.komplett....82-8676656AB458

Vil de snakke godt i lag tror dere?

Oppfølgingsspørsmål vil bli: Trenger jeg å bytte ut min Silver Power SP-SS620M 620W PSU? Tror den jeg har valgt i handlevogna har i overkant mye futt da jeg uansett ikke skal kjøre på med SLi eller lignende.

Så hva tror dere? Anbefalinger til endringer, eller bare kjøre på? :)

[Edit]

Hva jeg oppgraderer FRA:

Silver Power SP-SS620 620W PSU

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Endret av Pyrotech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er smartere å overklokke, så får du heller kjøpe bedre strømforsyning i så fall.

i5-2500K burde fint klare ca 4 Ghz om det er en passe god chip. Er usikker på om ASUS Sabertooth P67 kan måles mot P8Z68-V PRO når det gjaldt overklokking men var vel god på den tiden.

Ville nok anbefalt Noctua NH-D14 som kjøler.

Intel Core i7-4770 er kun bedre i form av intel HD 4600, 8 tråder og AVX 2.0. Kanskje en 10-20 % bedre ytelse per kjerne men det er ikke stort.

Men man burde i minstefall kjøpe K versjon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom i5 2500K og i7 4770 er så liten i spill at jeg ville ikke brukt penger på det. Jeg ville heller som allerede nevnt kjøpt en ny kjøler og overklokket den du allerede har. Har selv NH-D14 som jeg er veldig fornøyd med. Kjøper du den burde du klare 4.5 GHz som vil være mer enn nok for et GTX 780.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...