tøvletoten Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Vi har et nettverks prosjekt og derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg å greie ut enkelt om: Topologi, Regler for kabling av nettverk, Kabel typer som brukes i nettverk, Plugger & Kontakter, Patching, Switch, Nettverkskort, Konfigurasjon av datamaskinen og Hvilket verktøy man bruker. På forhånd Takk En Som SLITER... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Feil navn på TOPIC! HJEELP!!!!! Er ikke godtatt hvis du ser i reglene! Edit: Unnskylde for "wannabe" moderator Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Gidder ikke å skrive hele oppgaven for deg ved å greie ut: Les heller selv på f.eks: http://computer.howstuffworks.com/ethernet.htm Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 det er forresten en ganske grundig nettverksguide her på hardware også..... se på guider Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Har noen denne guiden på norsk hadde det vært glimrene En som SLITER... Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 <dust>"Ahh, har masse fine linker, og dokumenter fra lignende prosjekter men jeg ønsker ikke å tilføre slike topic noe."</dust> Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 plz hjelp meg litt da... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Høres ut som ett IKT-Driftsfag prosjekt. Uansett så kan www.pcworld.no kanskje gi deg litt info på norsk. Hardware.no har også guider. Men jeg likte ikke topicen din og det gjør ikke moderatorene heller. Neste gang: Les retningslinjene før du poster noe som helst! Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hva med å søke litt på google.com eller.no ? Finner alt om spørsmålene dine ved å søke der... Eller vil du ha alt ferdig servert ? Nice topic btw... Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 kunne ha søkt på google men der finner jeg bare info på engelsk Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 kunne ha søkt på google men der finner jeg bare info på engelsk Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Regler for kabling av nettverk, Kabel typer som brukes i nettverk, Plugger & Kontakter... Kan i hvert fall si, før moddisene stenger tråden, at mellom en PC og en switch/ruter/hub bruker man en vanlig TP nettverksledning med en RJ45 plugg. Mellom to PCer derimot må man bruke en krysset TP kabel. Vedder på at tråden er stengt innen klokken 5 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????". Posten stenges pga dårlig bruk av emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg