Gå til innhold

Verden domineres av Google Chrome


Anbefalte innlegg

Det man ikke skal glemme er at slike tester kan varierer med hvem som tester, samt at de kan "manipuleres" om man ønsker det.

 

Dette fordi testene gjøres ved å samle inn data fra forskjellige nettsteder rundt omkring. Det er mange slike analyseselskaper, flere ganske store, og disse har ikke nødvendigvis avtale med de samme nettstedene. Ergo kan resultatene bli forskjellige.

 

Med å manipulere mener jeg da at man kan avgjøre hvilken nettleser som er størst ved å analysere hvilke nettsteder er typiske for hvilke personer, og hvilke nettlesere disse personene foretrekker. Ønsker man en boost for Saffari poller man altså på nettsider som er typisk for applebrukere. Litt forenklet, men det er mekanikken.

 

Vi kan forenkle det enda mer ved å si at Facebook er verdens største nettportal, og representativ for folk flest. Der er IE per april 2013 størst, med Chrome nummer to.

 

Tallene må derfor tas med en viss type salt når det kommer til nøyaktighet, men de viser stort sett trender bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, jeg skulle gjerne sett hva du gjorde for å få til det. Jeg har ikke opplevd noen som helst problemer med IE10. Faktisk har det vært ganske greit siden IE8.

 

Etter 2-3 minutter på youtube skjedde det, muligens pga. flash.. men dette har kun skjedd 1-2 ganger på 3-4 år med Chrome.

Lenke til kommentar

Kjøpt og betalt av Google?

 

Nei, men skulle ønsket det. Drømmen min er å få jobbe med google. Bruker foresten Opera/Firefox nesten like mye som Chrome pga. jobb sammenheng.

 

Varte den i 10 minutter :O den har blitt bedre siden sist jeg brukte den tydeligvis :p

 

Ja, ble faktisk litt imponert og tenkte de 5 første minuttene "Wow, de har faktisk ordnet problemene :D". Kan jo si at jeg aldri hadde gått bort fra chrome/firefox/opera uansett men da hadde jeg jo hatt noe å gått tilbake på hvis de skulle bli helt bånn i bøtta en dag :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...